محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
آیا می دانید چه زمانی موقع جستجو برای کاری جدید است؟ نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ٢٢ تیر ۱۳٩٤

منبع : مقاله 5 نشانه که باید دنبال کار جدید رفت توسط توماس چامورو پری میوزیک

ما انسانها ذاتاَ از تغییر می ترسیم یا بدلایلی از آن اجتناب می کنیم ‏ حتی زمانی که از شرایط موجود ناراحت هستیم. به همین دلیل ترک یک شغل فارغ از اینکه تا چه اندازه  برایمان  ملال آور و خسته کننده باشد کاری سخت می نماید. ولی گاهی تغییر شغل بهترین کاری است که می توان انجام داد. در اینجا به چند نکته و علامت که زمان تغییر شغل فرا رسیده است اشاره می کنیم:

  • دیگر مطلب جدیدی یاد نمی گیریم: تحقیقات نشان می دهد که شاد مسن شدن با کاری که همزمان ذهن را با یادگیری دائم قرین کند ارتباط مستقیم دارد.
  • عملکردمان ضعیف شده است: هر اندازه کارمان را بدون چالش انجام دهیم نشان از ضعیف شدن عملکردمان می باشد. عملکرد افرادی قوی است که بیشترین چالشها را در کارشان سامان می دهند. بدینترتیب دیر یا زود به سابقه شغلی مان ضرر می رسانیم و قابلیت استخدام خود را پائین می آوریم. در اینصورت بهتر است دنبال شغلی باشیم که انگیزه لازم برای مواجهه با بیشترین چالشها را برایمان فراهم آورد.
  • احساس بی ارزش بودن : نمی توان از کار لذت برد مگر آنکه احساس ارزشمند بودن بخصوص از جانب مدیر مافوق مان داشته باشیم. احساس بی ارزش بودن در کار حتی ممکن است ما را به سمت فعالیت های منفی و خرابکاری در کار بکشاند.
09121269382
  نظرات ()
فرهنگ تمرکز بر نقاط قوت را در بین کارکنان ترویج کنیم نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٩ تیر ۱۳٩٤

منبع : آنچه مدیران بزرگ برای ارتقاء وفاداری کارکنان شان انجام می دهند

          توسط جیمز هارتر و آمی ادکینز

اگر در تلاش برای افزایش وفاداری کارکنان و حساسیت ایشان به محیط کارشان هستیم بایستی سعی کنیم فرهنگ تمرکز بر نقاط قوت و نه نقاط ضعف را در میان افرادمان توسعه دهیم.

فرهنگ تمرکز بر نقاط قوت موجب می گردد تا کارکنان نقش خود را بسرعت متوجه شوند‏ از کارآئی بیشتری برخوردار شوند‏ مدت بیشتری با ما همراه باشند و حساسیت بیشتری نسبت به ارتقاء فرآیندهای کاری از خود نشان دهند.

در یک کار مطالعاتی اکثریت 67 درصدی کارکنانی که صراحتاَ اعتراف می کردند مدیران شان بر نقاط قوت یا ویژگی های مثبت آنها متمرکز هستند‏ در مقایسه با 31 درصدی که باور داشتند مدیران شان بر نقاط ضعف آنها تکیه می کنند‏ از وفاداری و حساسیت بسیار بیشتری به ارتقاء فرآیندهای کاری برخوردار بودند.

مهمترین کاری که یک مدیر در حق کارکنان خود می تواند انجام دهد‏ قراردادن وی در پستی است که بتواند از بیشترین استعدادهای ذاتی خویش بهره بگیرد مهارتها و دانش جدیدی را فرا گرفته تا ضمن شکوفائی خویش نقاط قوت خود را بهبود دهد.

مدیریت تنها ایجاد یک کسب و کار و سلطنت بر آن نیست 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب