محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
چگونه می توان در دایرۀ عوامل تأثیر گذار بر تصمیم گیری های مدیران ارشد قرار گرفت نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳٩٤

توسط : ژاک نیت بای )از مجموعه وبلاگهای HBR)

در بسیاری از شرکتها، تصمیم گیری در میان دایره ای از کسانی که طرف مشورت مدیران ارشد هستند، اتفاق می افتد. اگر بخواهیم وارد این مجموعه بشویم بایستی این استراتژی ها را بکار بگیریم:

  • مواظب آمار کارهای مان باشیم. مدیران ارشد علاقمند هستند بدانند آیا اهدافی که برای ما تعیین کرده اند، محقق کرده ایم یا خیر؟ و آیا می توانند روی ما حساب کنند؟ لذا بهتر است وقتی به اهداف کاری مان دسترسی پیدا نکرده ایم از بهانه تراشی بپرهیزیم.

  • مواظب باشیم شوک وارد نکنیم. اگر اخبار خوبی در راه نیست، بهتر است موضوع را با مدیر مافوق در میان بگذاریم و زمینۀ پذیرش شرایط جدید را ایجاد کنیم. قطعاً برای ما جالب نیست که مخاطرات و تهدیدهای کارمان توسط دیگران به مقامات ارشد سازمان مان اطلاع داده شود و ما بیخبر از اوضاع، در برابر تحولات برخوردی منفعلانه داشته باشیم.

  • وفاداری سازمانی خود را باثبات برسانیم. مدیران ارشد احساس می کنند صدمه پذیر هستند. آنها در سلسله مراتب سازمانی با نگرانی هائی در خصوص امنیت شغلی خود بخصوص از زاویۀ همکاران، مواجه هستند. اگر می خواهید وفاداری خود را باثبات برسانید بهتر است در مورد دستورات مدیر مافوق  سهل انگاری نکنیم و از ائتلاف با همکاران و قدرت نمائی درگروه های غیر رسمی جداً بپرهیزیم.

  نظرات ()
آیا آنکوباتور همان اکسلریتور است؟ نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٢٥ فروردین ۱۳٩٤

منبع : فوربس به قلم جورج دیب

یکی از راههای توسعه و سودآوری هرکسب و کار دریافت مشاوره ونیز مشارکت با انکوباتورها یا اکسلریتورها است. ابتدا لازم است تفاوت بین انکوباتور و اکسلریتور را بدانیم.


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
چگونه از یک همکار جدید استقبال کنیم نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳٩٤

اقتباس از: تیم های نوآور (مدیر بیست دقیقه ای)

بسیار مهم است که وقتی یک عضو جدید به گروه مان اضافه می کنیم ، وی را به سرعت با دیگر افراد تیم هماهنگ کنیم این کار در فرآیند جذب و استخدام اجتماعی سازی نامیده می شود. اگر موفق نشویم این کار را بدرستی انجام دهیم، تازه وارد ممکن است احساس بیگانگی کند و فکر کند حضورش هیچ ارزش و اهمیتی برای گروه ندارد. بروز این احساس درتازه وارد می تواند بسیاری از تلاشها و منابع مورد استفادۀ مجموعه برای جذب نیرو را به هدر دهد و پی آمدهای بسختی قابل کنترلی را ایجاد کند. برای استقبال از یک همکار جدید می توانیم:

 

  • افراد تیم را برای ورود یک عضو جدید آماده کنیم. بهتر است قبل از اولین حضور عضو جدید، در مورد نیاز به مهارت و توانمندی هائی که در گروه کم داریم و با حضور فرد جدید این نیازها مرتفع خواهد شد، با افراد گفتگو کنیم. به عبارت دیگر نقش عضور جدید بایستی برای همگان به روشنی توضیح داده شود.

  • یک نفر راهنما برای عضو جدید انتخاب کنیم. وقتی افراد با تجربه را برای راهنمائی یک عضو جدید تعیین می کنیم، روند یادگیری گردش کارها توسط وی را سرعت بخشیده و تضمین کرده ایم.

  • معارفه و آشنائی عضو جدید با تیم را به فعالیتی معنی دار تبدیل کنیم. افراد فعلی گروه از توانمندی ها ، مهارت ها، علائق، و عادات کاری، یکدیگر اطلاع دارند. بنابراین مطلع کردن فرد جدید از این خصوصیات اعضاء تیم می تواند معارفه را به مراسمی زنده و هیجان انگیز و مفید تبدیل کند.

تلفن تماس : 09121269382

  نظرات ()
هوش هیجانی مان را مدام کنترل کنیم نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱٦ فروردین ۱۳٩٤

خلاصه ای از مقالۀ "نشانه های کمبود هوش هیجانی" توسط موریل واینان ویلکینز

هوش هیجانی را می توان طی یک دورۀ زمانی تقویت کرد بشرطی که به این کار متعهد و پایبند باشیم. البته افرادی که بیشتر از همه به این فرآیند احتیاج دارند غالباً بر این باورند که کار از کار گذشته و خیلی دیر شده است. اینجا برخی نشانه هائی که لازم است روی آن کارکنیم، فهرست شده اند:

 

  • ناشکیبائی و یأس در هنگامی که فکر می کنیم دیگران حرفمان را بسرعت متوجه نمی شوند.

  • تعجب و حیرت در زمانی که دیگران به اظهارات یا شوخی های ما حساسیت نشان می دهند و ما فکر می کنیم که آنها دارند  زیاده روی می کنند.

  • فکر می کنیم که در محل کار بیش از حد دوستمان دارند.

  • خیلی زود نظر می دهیم و بدون توجه به جوانب و پی آمدها از آن کوتاه نمی آییم.

  • فکر می کنیم دیگران از تیم کاری ما زیاد ایراد می گیرند.

  • احساس آزردگی هنگامی که دیگران از ما انتظار دارند آنها را درک کنیم.

توجه داشته باشیم ضریب کافی هوش هیجانی ، ضامن برقراری ارتباط درست با دیگران (همکاران و کارکنان ) است

  نظرات ()
بودجه جهانی تبلیغات در سال 2015؛ 540 بیلیون دلار نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ٥ فروردین ۱۳٩٤

منبع: Warc بیست و پنجم مارس 2015

مطابق با پیش بینی آژانس رسانه ای Carat، انتظار می رود بودجه جهانی تبلیغات در سال جاری با افزایش 4.6% در مقایسه با سال گذشته به مرز 540 بیلیون دلار برسد. این پیش بینی همچنین تأکید دارد که تمامی بازارها بیشترین بخش تبلیغات خود را به حوزۀ دیجیتال اختصاص خواهند داد.


Carat ، بر اساس داده های رسیده از 59 بازار در آمریکا، آسیا پاسیفیک، و اروپا خاورمیانه و افریقا (EMEA)،بر این باور است که رسانه های دیجیتالی با 17.1 بیلیون دلار یعنی 15.7% افزایش، بالاترین سهم را خواهند داشت. به نظر می رسد حوزۀ دیجیتال 21.7% سهم این بازار را به خود اختصاص دهد (50% افزایش در تبلیغات موبایلی، و 21.6% تبلیغات ویدئوئی آنلاین اینترنتی). پیش بینی می شود برای اولین بار تبلیغات دیجیتالی در سال 2016، یک چهارم سهم بازار بودجه تبلیغات را به خود اختصاص دهد.


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب