محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
2015 سال چالش برای بزرگترین غول جستجوگر اینترنتی نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٩ آذر ۱۳٩۳

 نیکلاس کارلسون

امسال سال تغییرات بزرگ برای کسب و کار گوگل است. کسب و کار اصلی گوگل یعنی جستجوی تبلیغات ، طی سالهای گذشته در معرض تهدید قرار داشته است. مسئله به ظهور نسل جدید موبایل مربوط می شود. جستجوی تبلیغات بهترین راه پول در آوردن در وب است اما مردم به اندازۀ کامپیوترشان از موبایل برای جستجو استفاده نمی کنند. طی سه ماهۀ پایان سال 2014، گوگل پائین ترین نرخ رشد جستجو برای تبلیغات طی شش سال گذشته را تجربه کرد.


مردم بجای گوگل در آمازون دنبال خرید محصولات مورد نیاز شان هستند. تنها عادتی که برای گوگل به در آمد می انجامد، استفادۀ مردم از این موتور چستچو برای خرید محصولات شان به صورت اینترنتی است که البته اثربخشی تبلیغاتی این روش موجب فروش فضای تبلیغاتی به تأمین کنندگان می شود. با اینحال مردم رویکرد جدیدی به آمازون داشته اند. جستجو در آمازون از طریق کامپیوترهای شخصی طی سپتامبر 2013 تا سپتامبر 2014 با 47% افزایش مواجه بوده است (به نقل از ComScore ).

نیکش آرورا ، مدیر اجرائی بخش پولساز گوگل با این شرکت قطع همکاری و به Softbank رفته است. خروج آرورا از گوگل موجب بروز برخی تنشها در این شرکت شد. آرورا قبل از خروج می خواست گردهمائی بزرگی با کارکنان فروش گوگل در لاس وگاس برگزار کند. اکنون که آرورا با گوگل خداحافظی کرده است، این رویداد و گردهمائی هم کنسل شده و به برخی دیدارهای منطقه ای مبدل گردیده است.

پس از مصاحبه با برخی منابع دیگر، تقریباً مطمئن شده ایم که بدبینی در درون این سازمان وجود دارد.

اوضاع گوگل در خارج از کشور هم چندان روبراه نیست. مهندسین گوگل بتازگی از روسیه بیرون کشیده شدند. بخش جمع آوری اخبار گوگل در اسپانیا بسته شده است. اتحادیه اروپا به دنبال حذف گوگل در منطقۀ خود است. اوضاع در برزیل هم چندان خوب نیست.

از طرف دیگر فیسبوک تصمیم گرفته است با یوتیوب در حوزۀ تبلیغات ویدئوئی وارد رقابت شود و احتمال برنده شدن فیسبوک زیاد است. فیسبوک می خواهد یوتیوب را به یک سایت خبری مبدل سازد. بسیاری از خبرگان این صنعت معتقدند فیسبوک در شرایط بهتری از یوتیوب برای جذب تبلیغات قرار دارد.

کارمند سابق گوگل در آخر اظهار داشت : فکرکنم 2015 سال مصیبت باری برای گوگل باشد.

  نظرات ()
تازه واردهای تیم کاری تان را در معرض چالشهای بزرگ قرار دهید نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٢٠ آذر ۱۳٩۳

تلخیص شده از مقالۀ : تیم شما به تعدادی تازه وارد نیاز دارد توسط لیز وایزمن

ساده ترین کار این است که تازه واردها را دردسر بنامیم چون باید آموزش ببینند و باصطلاح در کار جا بیفتند یا سوارِ کار شوند. اما واقعیت این است که تازه استخدام شده ها قادر به انجام کارهائی فراتر از تصور بیشتر افراد هستند. بجای آنکه آنها را در جایگاه آموزش های پایه و اولیه قرار دهیم بهتر است از آنها بخواهیم کاری متفاوت انجام دهند و ایده هائی جدید تولید کنند، آزمایش کنند و بازخوردهای سریعی از مشتریان فراهم آورند. تازه واردها همچنین می توانند:

 

  • شبکه ای تخصصی ایجاد کنند: تازه واردها نگران راهنمائی شدن از جانب دیگران نیستند (البته این نکته در کسب و کارهای ما بخصوص کسب و کارهای بزرگ جای سئوال دارد)، چون برنامه مشخصی برای راهنمائی آنها در سازمان وجود دارد. آنها 40% بیشتر از همکاران قدیمی خود به دنبال متخصص های سازمان می گردند و بدینوسیله پنج برابر قدیمی ها ارتباط برقرار می کنند.
  • یک قلمرو جدید بوجود آورند : از یک تازه وارد بخواهیم که در چالشی سخت به دنبال فرصتی تازه باشد. تازه واردها برای سرکشی به قلمروهای جدید کاری مصمم تر هستند و احتمال دسترسی و ایجاد منابع جدید توسط ایشان بیشتر است.

دیدن فرصت ، پایه ای ترین مهارت برای استفاده از آن است

  نظرات ()
9 عاملی که به تصمیم گیری های مهلک می انجامد نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱٢ آذر ۱۳٩۳

توسط : جک زینگر از شرکت مشاورۀ تربیت مدیران اجرائی  زینگر/فالکمن – سپتامبر 2014

اولیه ترین شرایطی که در مورد تصمیم گیری های بد به ذهن خطور می کند شاید زمانی باشد که تصمیم گیرنده زیر بیشترین فشارها و استرس ها قرار دارد یا وقتی که دسترسی به تمامی اطلاعات مهم ندارد.

اما ما به دنبال پاسخهای منفعلانه نیستیم. برای درک ریشه ها و علل اصلی تصمیم گیری های ضعیف و بد، به بررسی 360 پاسخ و داده جمع آوری شده از حدود پنجاه هزار رهبر کسب و کار اقدام کردیم و شرایط و رفتار کسانی که از منظر دیگران بد تصمیم گرفته اند با آنهائی که خوب تصمیم گرفته اند را مقایسه کردیم. طی یک تحلیل عاملی از این رفتارها به تفاوت آماری قابل توجهی برخورد کردیم که آنها را به ترتیب اولویت و اهمیت بشرح زیر تقدیم می کنیم:

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
بازار در شرف اشباع موبایل نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۸ آذر ۱۳٩۳

استکهلم- 19 نوامبر 2014 - WARC

یک تحقیق جدید شرکت اریکسون حاکی از موبایل دار شدن 90% از جمعیت بالای شش سال جهان  طی پنج سال آینده می باشد.

این گزارش تخمین می زند که تعداد مشترکین موبایل از عدد کنونی هفت و یک دهم بیلیون به نه و نیم بیلیون تا سال 2020 افزایش پیدا خواهد کرد یعنی نرخ رشد سالیانه (CAGR) حدود 5%.

پیش بینی می شود سهم گوشی های هوشمند تا سال 2020 با افزایش سه برابری یعنی 15% CAGR به عدد شش و یک دهم بیلیون برسد. این موضوع بخاطر دسترسی بازارهای در حال رشد به این گوشی های با قابلیتهای فرامرزی  طی دو سال آینده می باشد.

تنها در سه ماهۀ سوم 2014، با 110 میلیون مشترک جدید در سراسر جهان مواجه بوده ایم که افزون بر نیمی از این تعداد به منطقۀ آسیا – پاسیفیک (جنوب شرقی آسیا)، و یک چهارم آن به افریقا مربوط می شود.

هند با 18 میلیون در بالا و بدنبال آن چین با 12 میلیون و اندونزی با 5 میلیون، و بقیۀ کشورهای این منطقه با 17 میلیون مشترک، این فهرست را تشکیل می دهند. البته سهم افریقا از این آمار برابر 26 میلیون مشترک بوده است.

ریما کرشی، رئیس بخش استراتژی اریکسون اظهار داشت: کاهش قیمت هزینه های کاربری، قیمت گوشی، به همراه گسترش زیرساختها و پوشش شبکه ای مرتبط ، فناوری تلفن همراه را به پدیده ای جهانی مبدل کرده است که بزودی قریب به تمامی انسانها فارغ از سن و موقعیت جغرافیائی، از آن به عنوان جزئی لاینفک از زندگی روزمره خود بهره خواهند برد.

با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند، حجم استفاده از ویدئو همراه تا سال 2020 به ده برابر یعنی 55% از کل ترافیک تلفن همراه، تخمین زده می شود.

با بهبود کیفیت ترافیک ویدئو همراه در شبکه های فعلی G4  و کاهش هزینه های جابجائی داده ها، کاربران رویکرد بیشتری به استفاده از ویدئو همراه خواهند داشت.

این گزارش همچنین نگاهی به شبکه های G5 و ویژگی های آنها داشته است :

  • افزایش پهنای باند به منظور سهولت در جابجائی داده ها،
  • یک تلویزیون منطبق سازی شده از بازارهای مورد نیاز کاربر

-----------------------------------------------

---------------------------------

-----------------

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب