محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
چهارده اشتباه رایج در مورد کمپین های بازاریابی حسی نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢٥ مهر ۱۳٩۳

اشتباه اول: کمپین های حسی به فروش مستقیم منجر نمی گردد.

صحیح: مادامیکه مخاطبان از تجربۀ کمپین لذت برده و آن را بخاطر آورند، با محصول (کالا یا خدمت) درگیر بوده و آن را خریداری می نمایند. رضایت از یک محصول کیفی با چه چیز قابل جایگزینی است. یک طراح کمپین حسی بایستی بتواند برای مخاطبان خویش یک تجربۀ به یاد ماندنی را رقم بزند.

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
ده درس مهاتما گاندی برای تغییر دادن دنیا نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٩ مهر ۱۳٩۳

توسط : کریس کاین

مهاتما گاندی یکی از چهره های برجستۀ تاریخ بشریت است. پایبندی وی به صلح و مسالمت زبانزد است . او توانست در دوران زندگی خویش بسیاری کارهای بزرگ را به ثمر برساند. وی رهبری ملت هند برای کسب استقلال از حاکمیت بریتانیا در سال 1947  را برعهده داشت. فلسفه این مرد تا هم اکنون در قلب بسیاری از مردم جهان ریشه دوانیده است.

فلسفۀ گاندی ساده و برگرفته از صلح دوستی و مسالمت جوئی برخاسته از عمق قلب و جان وی می باشد. در اینجا به ده ایدۀ برتر گاندی برای تغییر جهان به شرایطی بهتر اشاره شده است:

1- بیاموزیم که دوستان و نیز دشمنان خود را ببخشیم (افراد ضعیف قادر به بخشیدن نیستند).

2-درک کنیم که هیج کس کامل و عاری از نقص نیست.

3-با خویش صادق باشیم، شادی زمانی به سراغمان می آید که پندار، گفتار، و کرداری یکنواخت و غیر متناقض داشته باشیم.

4-کنترل زندگی خویش را برعهده بگیریم ( نگذاریم دیگران برای مان تصمیم بگیرند).

5-خود را تغییر دهیم تا بتوانیم دنیا را تغییر دهیم.

6-ایده ها و عقاید اگر به اقدام و عمل مبدل نگردند بی معنی خواهند بود.

7-در حال زندگی کنیم تا بر افتخارات گذشته بیفزائیم و  شرایط آینده را بهبود دهیم.

8-صبور و پیگیر باشیم.

9-در جستجوی خوبی های دیگران باشیم.

10-همیشه به دنبال تغییر و  رشد باشیم (سکون موجب اضمحلال و پوسیدگی است).

تغییر آسان نیست اما  نخستین گامبرای پیشرفت است

  نظرات ()
نحوۀ استفاده از زمان مان را مورد بازبینی قرار دهیم نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۱۱ مهر ۱۳٩۳

برگرفته شده از: مدیریت زمان (مدیر بیست دقیقه ای)

اگر بخواهیم مدیریت زمان مان را بهبود دهیم بایستی بدانیم بیشتر اوقاتمان صرف چه کاری می شود؟ و چه کاری به توجه بیشتری نیازمند است؟ برای این منظور کارها و وظائف روزانه مان را به چند موضوع تقسیم بندی کنیم و تعیین کنیم هر یک از این موضوعات چه زمانی را از ما می گیرد آنگاه برای اختصاص بهینۀ این زمانها بکوشیم:


  • وظائف مهم و اصلی: کارهای روزانه ای که مبانی اصلی کار ما را تشکیل می دهند.
  • رشد شخصی : فعالیتهائی که از نظر خودمان مفید و معنی دار هستند اما جزء وظائف روزانه مان نیستند. مثلاً یک برنامه و پروژه بزرگ برای آینده مان که هنوز شروع نشده است و یا یادگیری یک مهارت جدید.
  • مدیریت افراد : آیا گزارشهای مستقیم از افراد دریافت می کنیم؟ آیا با افرادی همکاری داریم؟ آیا تیم و یا گروهی از افراد را سرپرستی می کنیم؟ معین کنیم این کارها چه وقتی از ما را به خود اختصاص می دهند؟
  • کارهایی که برای اداره امور جاری انجام می دهیم: کارهای روزمره و مهمی که هر روز بایستی انجام شوند نظیر کنترل ایمیل ها، گزارشهای مالی، زمانبندی های فعالیتهای کاری و ...
  • فعالیتهای آتش نشانی و ناگهانی: تداخل ها، موضوعات فوریتی، دیدارهای برنامه ریزی نشده و هر موضوع دقیقۀ نودی که زمانبندی و حتی بهترین اوقات برنامه ریزی را به هم می ریزد.

زمان یکی از منابع کمیاب و غیر قابل جبران است

  نظرات ()
چگونه اعتماد افراد گروه مان را جلب و حفظ نمائیم نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ۳ مهر ۱۳٩۳

اقتباس از : راههای به اثبات رسیده برای جلب و حفظ اعتماد کارکنان

                 توسط کارولین اوهارا

وقتی کارکنان به مدیرشان اعتماد داشته باشند، بر اهداف کاری متمرکزتر و برای چالشهای پیش رو آماده تر خواهند بود. به همین علت است که تقویت و ارتقاء سطح قابل اعتماد بودن مدیران نکته ای مهم می نماید. در اینجا به برخی سرفصل ها برای جلب و حفظ اعتماد کارکنان اشاره می شود:

  • با آنها ارتباط برقرار کنیم. برای شناختن افراد تیم تلاش کرده و وقت بگذاریم همچنین شرایطی فراهم آوریم که آنها نیز نسبت به مدیران شان شناخت پیدا کنند و با جزئیات روحی و طرز فکر آنها در مورد موضوعات کاری و غیر کاری آشنا بشوند.
  • تشویق کردن به جای دستور دادن. اهداف را تعیین کنیم و تا حد ممکن خودمختاری بدهیم اما انتظارات و شاخص های اندازه گیری عملکرد کارکنان را بطور واضح و صریح بیان و بکار بگیریم.
  • انتقاد کنیم اما ارزش و اعتبار قائل شویم. باید نشان داد که همه در راستای اهداف مشترک تعیین شده (و نه دستور کار شخصی رئیس) فعالیت می کنند. بهتر است اهداف کاری را در یک فرآیند تعاملی بین مدیران و کارکنان  تعیین و تعریف کنیم و به افراد در راستای رسیدن به اهداف جایگاه و اعتبار بدهیم. 
  • توانمندی و صلاحیت خود را به نمایش بگذاریم. اگر در این کار مهارت نداریم می توان اعتماد کارکنان به خودمان را فراموش کرده و مهارتهای مان را در این کار بهبود و توسعه بدهیم. از اینکه بپرسیم و دانسته های مرتبط خودمان را افزایش بدهیم هیچ واهمه ای نداشته و مصرانه بر یادگیری و کسب صلاحیت فنی در این کار تلاش کنیم.

اعتماد ساختنی است

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب