محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
جگونه با سوء رفتار در تیم کاری مقابله کنیم نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢۸ شهریور ۱۳٩۳

منبع : HBR نوزدهم سپتامبر 2014 

سوء رفتار در محیط کار ریشه در سه نقش مجزا دارد:

1- مدیری که بر نقاط ضعف افرادش متمرکز است

2- قربانیانی که فرصت دفاع از خویش ندارند

3- و شاهدان یا ناظرانی که مهر سکوت بر لب دارند و نسبت به فعل و انفعالات بی تفاوت هستند.

هبچ فرقی نمیکند که در چه جایگاهی قرار داریم و بازیگر کدامیک از نقشهای بالا هستیم زیرا تنها با رفتاری متمایز می توان به سوء برخوردها در محیط کار خاتمه داد:

  •  به عنوان مدیر به این بیندیشیم که چگونه استرس های خویش را با تمرکز بر نقاط ضعف افراد تیم و اعتراض به آنها آرام می کنیم. بهتر است راه بهتری برای تخلیه استرس پیدا کنیم و اگر بدنبال تقویت نقاط ضعف افراد تیم مان هستیم راه منطقی و درستی برای این کار پیدا کنیم.
  • به عنوان قربانی و متهم بهتر است به خود اتکا کنیم نه با رفتار مشابه بلکه با گرفتن موضعی منطقی و قدرتمند مثلاً در مقابل داد و فریاد مدیر بالا دستی بجای رفتاری منفعل و یا مشابه به او بگوئیم : فکر می کنم بتوانیم بدون بالا بردن صدا و داد و فریاد، این موضوع را با هم حل و فصل کنیم.
  • به عنوان شاهد و ناظر ماجرا، باید کاری کرد، سعی کنیم ضمن جلب حمایت دیگران برای مشورت، نصیحت، و یا ارائۀ راه حل با مسئله برخورد داشته باشیم مثلاً اگر صحبت کسی در جلسه مکرر قطع می شود از دیگران بخواهیم که اجازه دهند وی نقطه نظراتش را بیان کند و فرصت پیدا کند تا مطلبش را ارائه نماید.
موفق باشید
  نظرات ()
فعالیتهای روزانه را در ساعات مناسب آن انجام دهیم نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢۱ شهریور ۱۳٩۳

اقتباس از : چه زمانی را برای کارهای مهم اختصاص دهیم توسط ران فریدمن

بیشتر افراد زمانی بهره وری بیشتری دارند که کارهای مختلف را در ساعات مناسب انجام دهند. این یعنی اگر  انواع کارها را طی فعالیت روزانه  برای زمانهای مناسب آن کارها برنامه ریزی کنیم و به اجراء در آوریم به بازده بیشتری می رسیم و بدینترتیب اثربخشی را به حد اکثر ارتقاء می دهیم.

بیشتر آدمها بین ساعات 9 تا 11 صبح از بالاترین کارآئی برخوردارند اما مثلاً ساعت 3 بعد از ظهر افت کارآئی دارند (البته بغیر از شب کارها). اکنون نگاهی به فعالیت روز گذشته و روزهای قبل بیندازید. کدام ساعات  از بالاترین انرژی برخوردار بودید؟ وقتی این ساعات اوج پتانسیل خود را پیدا کردید آنوقت نسبت به این ساعات حساس باشید و اجازه ندهید تا این ساعات صرف کارهای کم اهمیت شود. از این ساعات برای بالاترین اولویت های کاری بهره ببرید و تصمیم گیریهای مهم را در این ساعات انجام دهید. انجام فعالیتهای پیچیده که نیازمند عزم و اراده و قدرت تحلیل بالائی هستند را به این اوقات اختصاص دهید.

موفق باشید

  نظرات ()
مدیران فقط به تفاوتها نیندیشید به شمول و بکارگیری این تفاوتها هم فکر کنید نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٧ شهریور ۱۳٩۳
برگرفته از کتاب : Diversity is useless without inclusivity
  • ایجاد تنوع و تفاوت نظر در کار بتنهائی کافی نیست. بایستی شمول و بکارگیری این تفاوتها را نیز مد نظر قرار داد تا تمامی افراد احساس کنند برای مجموعه ارزشمند هستند. وقتی کارکنان احساس کنند برای پیشبرد اهداف مجموعه شان ارزشمند هستند بهتر در تصمیم گیری ها مشارکت می کنند. برای بکارگیری تقاوتها در سازمان به نکات زیر توجه کنید:
  1. گرایش به مشابهت و یکسان نمائی را سرکوب کنیم. این گرایش را با توضیح اینکه چه کسی جذب و استخدام می شود و با چه کسی خداحافظی می شود، یا نظر چه کسی را مورد توجه قرار ندادم؟ یا آیا ارتباط با کسانی که مانند من نمی اندیشند را تقویت یا تضعیف کرده ام ، می توان کنترل کرد.
  2. سوگیری ها را به حد اقل برسانیم. گروههای اقلیت در سازمان ممکن است در تصمیم گیری ها و مشارکت در گفتگوها به بازی گرفته نشوند و یا حتی بشدت مورد قضاوت قرار بگیرند. لذا ضروری است از دسترسی تمامی افراد و گروهها به توسعۀ حرفه ای، شبکه ها، و کمیته های مهم، اطمینان حاصل کرد تا مجال برای ابراز نظرهای متنوع فراهم گردد.
  3. تفاوت نظر را تشویق کنیم. گروههای مخالف غالباً ممکن است بخواهند خود را با شرایط تطبیق دهند و این مطلب می تواند اثر مثبت دگر اندیشی را کاهش دهد. به دنبال نظرات مختلف باشیم و با این پرسش که چگونه می توان نظر شما را به شیوه ای اثربخش بکارببندیم؟ از این تفاوت دیدگاه بصورت عملی بهره ببریم.
  4. همه را در گفتگو مشارکت دهیم. نمابندگان نظرات گوناگون باید مجال ابراز عقیده داشته باشند و ارائۀ طریق آنها برای حل مسائل شنیده شود. برای همه توضیح دهیم که چرا تغییر کردن در بازار در حال تغییر یک ضرورت حیاتی است و در این راستا کاری کنیم تا تمامی افراد تیم روی خودشان و همکاران شان حساب کنند.
موفق باشید
  نظرات ()
آیا می دانید چه زمانی برای طرح یک مناقشه کاری مناسب است؟ نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٤ شهریور ۱۳٩۳

منبع : HBR  به قلم جین برت

گاهی بهترین اقدام برای حل یک مناقشۀ کاری، بی اعتنائی و مطرح نکردن آن است. اما اگر تصمیم گرفتید موضوعی را برای حل و فصل در محیط کار طرح کنید بهتر است  ابتدا از خود بپرسید نسبت به این موضوع هیجان زده هستید یا خیر؟

هیجان زده بودن در مورد هر موضوعی موجب می شود تا گفتگو در مورد آن غامض و پیچیده شود و روند گفتگو به حاشیه های ناخواسته  و غیر مرتبط کشیده شود.

پرسش دوم این است که آیا می توان با طرح موضوع و به بحث گذاشتن آن به یک راه حل رسید؟ بطور مثال اگر فکر می کنید طرف مقابل شرایط مناسبی ندارد و یا اینکه دیگر عوامل محیطی اثر گذار بر طرح مسئله موجب بی نتیجه ماندن آن خواهد شد بهتر است که از پرداختن به موضوع در این شرایط خودداری کنید. لذا از بیشترین توان خود برای به عقب انداختن رسیدگی به آن استفاده کنید. مثلاً الان آمادگی گفتگو در این مورد را ندارم یا اجازه دهید در مورد آن فکر کنم بعد با هم صحبت می کنیم و یا اینکه بگذارید فردا راجع به آن حرف بزنیم.

وقتی توانستید در مورد موضوغ به یک جمع بندی منطقی برسید آن را در یک شرایط عاری از هیجان به گفتگو بگذارید.

موفق باشید

09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب