محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
مدل کسب و کار برای قرن بیست و یکم نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ٢٧ امرداد ۱۳٩۳

با بیشتر شدن تلاش انسانها برای افزودن مفاهیم و معانی جدید به زندگی شان، خرید کردن به چیزی بیش از فرآیند تملک مبدل گردیده است. این از ویژگی های عصر و زمانۀ ماورائی بازار، کار، و کاپیتالیسم است. امروزه شرکتهای موفق هرچه بیشتر و بیشتر برای مشتریان خود لذت، محبت، هم افزائی، اعتبار، و روحیه ای خاص را فراهم می آورند. آنها هیجان، حس، و ارزش اجتماعی به مشتریان خود تقدیم می کنند و نه فقط کالا یا خدمت و یا حتی منافع حاصل از آن.

این جملات مطالبی هستند که در کتاب "شرکتهای دلبند" Firms of Endearment منتشر شده توسط مدرسۀ عالی کسب و کار وارتون، مشاهده می شود.

این نشانۀ تحولی ژرف در .....

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
سه پرسشی که مدیران اجرائی بایستی از بخش عملیاتی بپرسند نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ٢٢ امرداد ۱۳٩۳

هر چقدر ارتفاع هرم سازمان شما بلندتر باشد کسب اطلاع از آنچه در بخش عملیات می گذرد سخت تر خواهد بود. با پرسیدن این سئوالات از کارکنان خط مقدم و بخش عملیات می توان درک بهتری از اوضاع شرکت در  بخش های مهم تعامل با مشتریان و تأمین کنندگان داشت:

  • چگونه می توانم به شما کمک کنم؟ با طرح این پرسش از کارکنان، مشتریان، و تأمین کنندگان و اطمینان از اینکه مدیران میانی نیز چنین می کنند، می توان اهمیت عملکرد این افراد برای شرکت را ترسیم نمود.
  • چرا این کار را به این روش انجام می دهیم؟ بپرسیم تا یادبگیریم نه اینکه انتقاد کنیم. انسانها از اینکه کسی به حرفهایشان گوش کند لذت می برند و ما از بازخورد واقعی منتفع خواهیم شد. برای تعیین تغییراتی که بایستی محقق گردد باید فهرستی از افراد ،کارها، و مقیاس های سنجش برای تغییر فراهم کنیم.
  • آیا امکانات و حمایت کافی برای انجام کارهایت در اختیار داری؟ از افراد بپرسیم آیا امکانات لازم برای انجام کارهایشان در اختیار دارند و با حفظ تماس با آنها موجب انگیزش، جلب اعتماد، و ایجاد یک درک مشترک از چشم انداز شرکت شویم.
  نظرات ()
جذب، استخدام، و نگاهداری شایسته ترین نیروهای انسانی نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱۸ امرداد ۱۳٩۳

پیدا کردن افراد با استعداد کاری سخت و سخت تر از آن حفظ و نگاهداری این افراد است. در اینجا به سرفصل موضوعاتی که می تواند این فرآیند سخت را تا اندازه ای ساده کند، اشاره می شود:

1-    جذب

  • ایجاد و ترویج خرد مربوط به منابع انسانی : دیدگاهی که در مورد جذب، استخدام، و نگاهداری نیروهای انسانی بکارمی گیریم
  • در جای مناسب ، افراد مناسب را جستجو کنیم.
  • مصاحبه را با کیفیت بالاتری انجام دهیم.
  • کسب و کار ما چه جذابیتی برای نیروی کار دارد؟
  • به قولی که می دهیم پایبند باشیم.
  • کارهای پیچیده را با کارگروهها به نتیجه برسانیم

2-    پرورش

  • استخدام پایان این فرآیند نیست بلکه ابتدای آن است. نیروی جدید پس از استخدام عضوی از خانوادۀ کاری ما است، به او کمک کنیم موانع را از پیش پا بردارد

3-   حفظ و نگاهداری

  • ارزیابی عملکرد نیرو
  • مربی گری و ارتقاء عملکرد و توانمندی نیرو
  • ارائه و دریافت بازخورد / فیدبک
  • مدیریت تعاملات سخت و چالش ها
  • مدیریت استرس محیط کار
  • حفظ نیروهای ارزشمند

عجیب نیست که نیروهای انسانی شایسته و توانمند مانند ستاره های فوتبال که با قراردادهای جذاب  بین باشگاهها جابجا می شوند، در بین شرکتها جابجا شوند. پس بهتر است در مورد سازو کار این بخش مهم از منابع کسب و کارمان ، حرفه ای بیندیشیم.

موفق باشید

  نظرات ()
در طی مذاکرات مرتکب این اشتباهات رایج نشویم نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۱٠ امرداد ۱۳٩۳

منبع: هاروارد بیزنس 31 جولای

حتی بهترین مذاکره کنندگان هم ممکن است مرتکب اشتباه بشوند. سعی کنیم تمام تمهیدات هوشمندانه ای که برای مذاکره اندیشیده ایم را با ارتکاب به این اشتباهات، بی اثر و بلااستفاده نکنیم:

  • شنوندۀ خوبی باشیم. ساعتها وقت گذاردن و طراحی مباحث و موضوعاتی که برای مذاکره تهیه کرده ایم ناخداگاه ما را به سمتی سوق می دهد که به هر شکل ممکن این نکات را در مذاکره بکاربگیریم و مورد استفاده قرار دهیم. اما وقتی وارد جلسه می شویم بایستی به همان اندازه بر شنیدن و پرسیدن متمرکز باشیم که بر ارائۀ مطالب خود تأکید داریم (نه بیشتر و نه کمتر).
  • برای حفظ و بهبود روابط با طرف مقابل، مواضع خود را قربانی نکنیم. معامله با طرف مقابل یک موضوع کاملاً مستقل است و هر گونه موضوعی که به اعتماد و اطمینان و ارتقاء روابط فیمابین مربوط شود بایستی قبل از ورود به مذاکره بر سر مسائل ریزتر حاصل گردد.
  • تمرکز بر مواضع و نه علائق. بسیار ساده است که خواسته های دو طرف را معین کنیم و سپس بسرعت در مورد جزئیات به توافق برسیم اما هر دو طرف مذاکره نیازمند درک محرکهائی هستند که مواضع طرفین را شکل داده است چرا که در غیر اینصورت قادر به استحصال یک نتیجۀ برد- برد نخواهیم بود.

برقراری ارتباط درست رمز موفق زندگی کردن است

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب