محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
تیم کاری تان را تشویق کنید تا درمورد یکدیگر بازخورد ارائه کنند نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ٢٢ تیر ۱۳٩۳

منبع : HBR توسط ماری شاپیرو

تهیه بازخورد به ما نشان می دهد که کارها چگونه انجام می شوند و بودجه به چه ترتیبی هزینه می شود. با اینحال نبایستی فقط خودمان را محور تشخیص صلاحیت افراد تیم قرار دهیم. به  اعضای تیم کاری تکلیف کنیم  تا در مورد پیشبرد اهداف و همچنین رفتارهای غیر مولد واکنش نشان دهند. زمانی که افراد نسبت به عملکرد یکدیگر و نیز عملکرد گروه حساس شوند، احساس مالکیت بیشتری نسبت به شرکت و سازمان خواهند داشت. ممکن است مجبور باشیم افرادی را برای این منظور توجیه و قانع کنیم – آنهائی که نمی خواهند بازخورد ارائه دهند و نسبت به کنش ها و واکنش های محیط شان بی تفاوت هستند، آنهائی که اخبار خوب و بد برایشان یکنواخت است یا آنهائی که می ترسند کسی از دست شان ناراحت شود.

با این افراد بصورت صریح و بی پرده گفتگوکرده و کشف کنید چرا ارائۀ بازخورد برای شان اینقدر سخت و سنگین است، آنگاه یک روند مداوم بهبود رفتاری جهت ارائۀ بازخورد برای شان در نظر بگیرید.

  نظرات ()
چگونه موضوع دستمزد را با کارکنان مورد بحث و بررسی قرار دهیم نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٤ تیر ۱۳٩۳

مدیران بایستی دستمزد را با کارکنان با صراحت مورد کنکاش قرار دهند. البته این مسئله کار چندان آسانی نیست اما از مهمترین فعالیتها در یک کسب وکار به حساب می آید. در اینجا به سه روش برای انجام بهتر این کار اشاره می شود:

  • در بازه های زمانی کوتاه راجع به این موضوع گفتگو کنیم: گفتگو در مورد دستمزد نباید تعجب برانگیز باشد. فاصله زمانی گفتگو در این مورد هرچه کوتاهتر باشد، موضوع ساده تر و راحت تر جمع می شود. در این جلسات می توان راجع به نوع پاداش و یا دریافتی کارکنان در شرایطی که اهداف کاری شان را محقق کنند، گفتگو کرد. آنگاه یک برنامۀ منظم کنترلی جهت بررسی میزان تحقق اهداف، مطلب را تکمیل خواهد کرد.
  • ارزیابی عملکرد را بطور مجزا انجام دهیم: مباحث دستمزد و ارزیابی عملکرد بایستی جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند تا کارکنان صرفاً بر دستمزد و دریافت خود متمرکز نشوند. ابتدا یک فرآیند ارزیابی رسمی ایجاد کنیم  و سپس در مورد رشد و توسعه بیندیشیم.
  • فضائی جامع از کسب و کار را ترسیم کنیم: افراد غالباً زمانی ناامید می شود که اطلاعات کافی در اختیار ندارند. با ترسیم فضائی کلی از شرایط کسب و کار و ارائۀ بازخورد از میزان موفقیت ها و یا سناریوهای مختلف برای حل مسائل می توان تا اندازۀ زیادی بر این معضل فائق آمد.

موفق باشید

09121269382

  نظرات ()
9 کاری که افراد موفق به گونه ای دیگر انجام می دهند نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ٩ تیر ۱۳٩۳

توسط هایدی گرانت هال وارسون نویسندۀ کتاب: چگونه می توانیم به اهداف مان برسیم

آیا می دانید چرا در تحقق برخی اهداف موفق اما  به تعدادی دیگر از اهداف مان نمی رسیم؟ اگر پاسخ آن را نمی دانید نگران نشوید زیرا حتی باهوش ترین افراد نیز هنگام ارزیابی عملکرد خود دچار سردرگمی می شوند. با اینحال ساده ترین پاسخ به این پرسش عبارتست از:

 انسانها ذاتاً دارای استعدادهائی خاص و البته فاقد برخی استعداد دیگر هستند که با آنها به دنیا می آیند و رشد می کنند.

اما دهها سال تحقیقات در مورد افرادی که به اهداف خود نائل می شوند نشان می دهد که این دسته از افراد موفقیت خود را مرهون اینکه چه کار می کنند می باشند و نه اینکه چه کسی هستند . تحقیقات و مطالعات در این زمنیه نشان می دهد که این 9 ویژگی از مشخصات مشترک افرادی است که اهداف خود را محقق می کنند:

  1. هدف را تا آنجا که می توان بایستی دقیق و کمّی تعیین کرد (از کلّی گوئی بایدپرهیزکرد).
  2. زمان رسیدن به هدف معین باشد.
  3. پیشرفت به سمت هدف در بازه های زمانی مناسب اندازه گیری شود.
  4. واقعگرا و خوشبین باشیم.
  5. بر بهتر شدن متمرکز شویم تا خوب مطلق بودن.
  6. مداومت و پیگیری به جای تسلیم و واگذاری، آمادۀ حل مسائل غامض باشیم.
  7. ماهیچه های اراده و عزم را با تمرین تقویت کنیم.
  8. مفتون و فریفتۀ هدف نشویم. واقعیت را بپذیریم و هدف را تصحیح کنیم.
  9. منابع مان را بر آنچه که می توان انجام داد متمرکز کنیم و نه بر آنچیزهائی که نمیتوانیم انجام دهیم.

موفقیت یعنی دنیا را کمی بهتر از آنچه تحویل گرفته ایم، تحویل دهیم.

  نظرات ()
چهار عاملی که هر طرح کسب و کار بایستی تکلیف آن را روشن کرده باشد نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٥ تیر ۱۳٩۳

ممکن است یک ایدۀ عالی و بی نظیر برای یک کالا یا خدمت جدید در سر داشته باشیم. البته در چنین شرایطی هیجان زده می شویم و انرژی زیادی در خود احساس می کنیم. اما صبر کنید لازم است که یک طرح کسب و کار مدون تهیه کنیم. سرمایه گذاری و جذب شریک و یا تأمین کنندگان مالی برای این کار ایجاب می کند تا پاسخ موجه برای چهار پرسش داشته باشیم:

  • افراد و همکاران : چه کسی یا کسانی این کسب و کار را راه اندازی و به اجراء در می آورند و تأمین کنندگان منابع آن درخارج از مجموعه چه کسانی هستند؟
  • فرصت ها : محصولی که ارائه می دهیم چیست و مشتریان ما چه کسانی هستند؟ سرعت رشد این کار چقدر است (چه زمانی به نقطۀ سر به سر می رسیم و نرخ برگشت سرمایه چه میزان است)؟
  • متن فعالیت: ایجاد تصویری جامع و کلی از فضا و محیطی که در آن فعالیت انجام می پذیرد. عوامل کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تکنولوژیکی چگونه است؟ روند رشد جمعیت و شاخص های مرتبط با آن چگونه است؟ دیگر  فاکتورهای متغیر غیر قابل کنترل کدام هستند؟
  • مخاطره ها: در مورد هر تهدید و فرصت احتمالی یک سناریو داشته باشیم و واکنش های ضروری به آن شرایط را از قبل آماده داشته باشیم.

موفق باشید

09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب