محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
یک مدل کسب و کار موفق با بخش بندی واولویت بندی مشتریان آغاز می شود نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۳٠ اردیبهشت ۱۳٩۳

اقتباس از "انتخاب درست مشتری"  توسط رابرت سیمونز

بسیاری از صاحبان و مدیران کسب و کارها نسبت به بخش بندی مشتریان بی اعتنا هستند. اما واقعیت این است که چنین انتخاب  واقدام استراتژیک می تواند مدل کسب و کار و شیوه های سودآوری یک فعالیت اقتصادی را تعریف کند. یک کسب و کار بایستی بتواند مهمترین مشتریان خود (عده ای که بیشترین منفعت را فراهم می کنند)، شناسائی کند این بخش از مشتریان می توانند مصرف کنندگان کالا یا خدماتی معین باشند و یا اینکه به عوامل توزیع و واسطه ها مربوط شوند.

بهترین مشتریان کسب و کار خود را در سه وجه زیر مورد ارزیابی قرار دهید:

  • منظر فرهنگ سازمانی: بهترین مشتریان بایستی نمایندۀ فرهنگ و بیانیۀ مأموریت کسب و کار ما باشند تا انرژی و خلاقیت افراد خود را در راستای ارائۀ ارزش مورد نظراین سازمان به مصرف کنندگان به کار گیرند.
  • منظر توانائی ها : منابع و توانمندی های (ارزش آفرین) که طی سالها همکاری ایجاد شده است و غیرقابل کپی برداری و یا به سختی قابل تقلید (توسط رقبا) می باشد.
  • منظر پتانسیل سودآوری: توانمندی سودآوری یک مشتری برای کسب و کار یک شاخص است، اما این بدانمعنی نیست که همیشه هر کسی بیشتر پرداخت کند مشتری ارزشمندتری است (وفاداری ، توصیه ما به دیگران، و حتی دفاع از ما در برابر شایعات و بدگوئی ها ارزشهای نامشهودی هستند که در اولویت بندی مشتریان می بایستی لحاظ گردند).

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
کارآئی تیم را با تنظیم یک نقشۀ کار ارتقاء دهیم نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢٦ اردیبهشت ۱۳٩۳

اقتباس از  مقاله ای توسط آلیسون ریم (سری وبلاگهای هاروارد بیزنس ری ویو)

زمانی که تیم کارکنان از کارآئی کافی برخوردار نباشد ابتدا بایستی این پرسش را طرح کرد که "آیا افراد در نقش های مناسب و درست به کار گمارده شده اند یا خیر" ؟

افراد اگر فرصت استفاده از مهارتهای خویش را داشته باشند بسیار با انگیزه تر، خوشحال تر، و دارای خلاقیت بیشتری خواهند بود. البته پس از گذشت زمان و بوجود آمدن برخی تغییرات در ساختار هر کسب و کاری، نوعی عدم تنظیم در بکارگیری توانمندی ها و مسئولیت ها بتدریج محقق می گردد که نیازمند بازبینی مجدد در این خصوص است. در چنین شرایطی با ایجاد یک نقشۀ کار، می توان بر این نارسائی فائق آمد. یک نقشۀ کار یک ابزار بصری از مهارتهای موجود و مورد نیاز در کسب و کار است و نشان می دهد در کدام حوزه ها مهارتهای مورد نیاز وجود ندارد و یا آنکه بیشتر از نیاز و به صورت موازی موجود است. این ابزار می تواند موجب تنظیم مسئولیت افراد متناسب با مهارت ایشان بشود، و به خلاقیت بیشتر، کارآئی بالاتر، و کاهش هزینه ها منتج گردد.

  • مهارت افراد را با بررسی درصد تکمیل کارهائی که به آنها سپرده ایم و نیز ارزیابی عملکرد آنها، اندازه گیری کنیم.
  • فهرستی از توانمندی های اولیه و ثانویه افراد را تنظیم کنیم تا به موارد موازی و مازاد نیاز پی ببریم.
  • فهرستی از مسئولیت ها و کارهائی که بر عهدۀ کارکنان است را تنظیم کنیم تا ببینیم آیا مسئولیتهای سپرده شده به ایشان با مهارتهای شان تطابق دارد ؟
  نظرات ()
برندها نمی میرند اما ابزارهای سنتی برند سازی در حال مردن هستند نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۱٩ اردیبهشت ۱۳٩۳

اقتباس از مقاله ای با عنوان بالا به قلم جنز مارتین و راسموس بچ هانسن

با قراگیرتر شدن دیجیتال در کسب و کارها و بازارها، رفته رفته اهمیت برند سازی نیز افزایش پیدا می کند. برندها به نیازهای هیجانی مشتریان مفهوم می بخشند و آنها را از این جهت ارضاء می کنند. اطلاعات تجربه مشتریان بارها و بارها بیانگر تمایل مشتریان به سمت وسوئی  است که با آن مأنوس و آشنا باشند . در همین حال اتکاء به ابزارهای سنتی برند سازی نظیر تبلیغات، برنامه های هویتی  و روابط عمومی شرکتی ، در حال اضمحلال و ضعیف شدن هستند. بنابراین کسب و کارها چگونه می توانند برندهای شان را تقویت کنند؟ به شرکت اُپل نگاه کنید : این شرکت پس از کمپین تبلیغاتی "متمایز فکر کنید" از تبلیغات محیطی روی ساختمانی عقب کشیده و با صرف بودجه بازاریابی کمتر، تمرکز خود را بر اقداماتی دقیق و کامل طراحی شده که تماماً به تجربۀ مشتری از محصول می پردازد، منعطف نموده است.

شرکتها و کسب و کارها بایستی بتوانند از طریق اقدامات و محصولات خود و نه قولهائی که طی تبلیغات اعلام می کنند، برای مشتریان خود مفاهیم معنی داری را ارائه کنند. کالاها و خدمات بایستی آئینۀ تمام نمای یک برند باشند و ارزش قابل ارائه به مشتری را بدون هیچگونه لایۀ اضافی تبلیغاتی، اطلاع رسانی کنند.

برند تان را در راستای زنجیرۀ ارزش مشتری متمرکز و دقیق جانمائی کنید.

  نظرات ()
جاده موفقیت نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳٩۳
  •    جاده موفقیت جاده ای هموار نیست
  •    چندین پیچ خطرناک در آن وجود دارد به نام شکست
  •     تعدادی تقاطع دارد به نام ابهام و سردرگمی
  •     مقداری دست انداز دارد به نام دوستان
  •     چندتا چراغ قرمز دارد به نام دشمنان و بدخواهان
  •     تعدادی چراغ زرد (احتیاط) دارد به نام خانواده و خویشان
  •     چندین مرتبه پنچری چرخ خودرو خواهید داشت به نام  شغل و کار
  •     اما اگر چرخ یدکی به نام تصمیم  ، موتوری به نام پشتکار و مداومت، و         راننده ای به نام عزم و اراده، داشته باشید .....
  •     آنگاه به جائی می رسید که به آن می گویند موفقیت
  نظرات ()
تفکر استراتژیک با پرسیدن چرا ؟ و چه زمانی؟ نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٥ اردیبهشت ۱۳٩۳

برگرفته شده از مقالۀ "تفکر استراتژیک را در سازمان تان گسترش دهید" توسط رابرت کاباکوف

تشویق تفکر استراتژیک در گروه می تواند یکی از مهمترین وظائف یک رهبر باشد. یاد دادن و یاد گرفتن مهارتها کار آسانی نیستند زیرا این کارها مانند نوعی طرز فکر و مهارت بکارگیری مجموعه ای از تکنیکها و فنون می باشند – البته غیرممکن هم نیستند. نکات زیر را به منظور تشویق تفکر استراتژیک در بین کارکنان کسب و کار و شرکت خود، مورد توجه قرار دهید:

  • افراد را تشویق کنید تا جرأت پیدا کنند و پرسشهائی نظیر چرا... و چه موقع.... را مطرح کنند. طرح مداوم این پرسشها در هنگامی که موقع عمل و اجراء است به افراد کمک می کند تا اهداف شرکت را بدرستی درک کنند و آن را محقق نمایند.
  • مجموعه ای از مدیران که زمان کافی به برنامه ریزی استراتژیک اختصاص بدهند را در خدمت داشته باشید. این کار را به بخش منظم و دائمی کار آنها تبدیل کنید. آنها را به مشاورانی که در سطح استراتژیک با شرکت همکاری دارند مرتبط کنید.
  • افراد را از وقایع و اتفاقات یا اخبار شرکت و صنعت مطلع نگاهدارید. این کار به آنها کمک می کند تا در مورد چیزهائی فراتر از کارهای روزمرّه شان بیندیشند.

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب