محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
بهینه سازی فضای فیزیکی کار برای بهره وری بیشتر نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢٦ دی ۱۳٩۳

بیشتر شرکتها از فضای اداری خود برای تشویق و ارتقاء نوآوری و همکاری در بین افراد استفاده می کنند. برای اینکه مکان اداری مان را طوری طراحی کنیم که به بهبود فرهنگ سازمانی، گردش کاری، و رضایت کارکنان منجر شود، بایستی بطور مستقیم در مورد نیازهای افراد و کارکنان مان بیندیشیم. کار را اینگونه شروع کنیم:

  • کار را ریشه ای آغاز کنیم. با استفاده از شبکه های اطلاعاتی درون سازمان نظیر اینترانت یا هر وسیلۀ ارتباطی دیگرحتی چیزی مثل صندوق پیشنهادات که بتوان با تمامی کارکنان گفتگو کرد و نظرات آنها را جمع آوری کرد، پرسشهای بدون رودربایستی در مورد محیط فیزیکی اداری را در میان بگذاریم.
  • جمع آوری داده های بیشتر. زمانهای اوج کاری را در استفاده با امکانات اداری، اندازه گیری کنیم و به این بیندیشیم که چگونه فضا  و امکانات اداری مان می  تواند در زمانهای اوج کاری به گونه ای رزرو مانند قابل استفاده باشد. با اینکار به بهبود شیوۀ استفاده از بیشتر فضاهای عمومی و شناسائی فضاهای مرده و اصلاح استفاده از فضاهای تجمع (مثل اتاق کنفرانس و جلسه) بپردازیم. میزهای مشترک و اتاقهای ساکت و آرام می توانند بهره ور تر از بخشهای رسمی برای جلسات، مورد استفاده قرار بگیرند.
  • فناوری ارتباطی . فناوریهای اتاق کنفرانس می تواند کارکنان را از زمانهای ترافیک این محل آگاه کند. افراد همچنین می توانند به روش رزرو کردن اتاقهای جلسه، استفاده از این فضا ها را به بهترین وجه مدیریت کنند.

موفق باشید

  نظرات ()
برند یا وفاداری مشتریان نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٠ دی ۱۳٩۳

جیلز لجر رئیس بخش استراتژی شرکت لئو برنت در آخرین نشریۀ Admap طی مصاحبه ای اعلام کرد، وفاداری مشتریان نبایستی بخودی خود به عنوان هدف بازاریابی محسوب شود بلکه بایستی بمثابه خروجی یک رویکرد موفقیت آمیز به برند سازی به حساب آید.

وی افزود وفاداری مشتریان در بهترین حالت خود عبارت از ترکیب ناموزون چندین فاکتور و شاخص از جمله ترجیحات نگرشی، الگوهای خرید و عرف چگونگی فروش یک محصول است که همه در نوعی " تلاشهای در هم تنیدۀ ذهنی برای فریفتن" جمع می شود.  

 

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
اطلاعات مالی به کارکنان کمک می کند تا بهتر تصمیم گیری کنند نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱٤ دی ۱۳٩۳

 برگرفته شده از مقالۀ بیل فاش : تجربۀ مشتری را مانیتور کنیم اما شاخص های مالی را فراموش نکنیم

کارکنان صف (فروش)، مسئول شاد نگاهداشتن مشتریان هستند. اما زمانی که افراد بر ارائۀ خدمات عالی به  مشتریان تمرکز می کنند، غالباً فراموش می کنند که هدف از کسب و کار پول در آوردن است. پرسشهائی که در چنین شرایطی ذهن نیروی فروش را به خود مشغول می کند عبارتند از:

آیا باید یک جلسۀ حضوری دیگر برایش برنامه ریزی کنم؟

آیا بایستی از تعرفۀ برخی هزینه های جنبی برای کارش صرفنظر کنم؟

آیا گارانتی منقضی شده اش را نادیده بگیرم؟

اگر می خواهید تیم فروش در مورد این موضوعات تصمیم گیری کند بایستی آنها را از اوضاع شاخص های مالی مهم کسب و کارتان آگاه کنید. می توان یک گزارش هفتگی یا ماهیانه تهیه کرد که بیانگر بازخوردها و نظرات مشتریان، و ارقام مرتبط با فاکتورهای اثرگذار بر بودجه، هزینۀ هر مشتری، و غیره باشد. کارکنان بدینوسیله  پاسخگوئی  و واکنش مناسب به مشتریان در کوتاه مدت را با خلاقیت فردی خود به انجام می رسانند و بطور طبیعی تلاش می کنند تا هزینه ها را به کنترل در آورند. این موضوع همچنین می تواند در دراز مدت بر رفتار کارکنان اثر گذار باشد. در نتیجه اگر در مقطعی به صلاحدید خویش از برخی درآمدهای کوچک صرفنظر کنند در عوض  وفاداری مشتری و تکرار خرید وی و در نتیجه فروش بیشتر را برای شرکت به ارمغان می آورند. 

  نظرات ()
نیروی خوب فروش دارای بیشترین شبکه ارتباطی است نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٢ دی ۱۳٩۳

برخی رفتارهای مشخص می تواند نیروهای موفق در سازمان فروش را از دیگران متمایز نماید. فارغ از اینکه چه می فروشیم به چه کسی می فروشیم یا در کجای دنیا قرار داریم، موفقیت در فروش با دسترسی به مشتریان ، متخصصان، و مدیران ارشد، همبستگی بالائی دارد. اگر می خواهیم عملکرد خود در فروش را ارتقاء دهیم بهتر است روی این موارد کار کنیم:


  • صرف زمان کافی با مشتریان و مشتریان بالقوه. ارتباط چهره به چهره با مشتریان و مشتریان بالقوه را افزایش دهیم البته تا حدی که به مزاحمت مبدل نگردد.
  • شبکه قدرتمندی از ارتباطات را ایجاد کنیم. خریداران کسی را می خواهند که نیازشان را بفهمد و بتواند بسرعت به پرسشهایشان پاسخ دهد. بنابراین باید بتوان افراد مناسب با تخصص مناسب را در زمان مناسب بکارگرفت و لازمه چنین توانمندی داشتن یک شبکه قدرتمند از ارتباطات است.
  • ایجاد ارتباط با مدیر مافوق و دیگر مدیران ارشد سازمان. بایستی از مراحل تأئید شدن یک قرارداد در درون سازمان خودمان آگاه باشیم. این یعنی دسترسی به مدیران در زمان لازم.

توان فروش موفق با تمرین مداوم که به نوعی بصیرت و شم تبدیل می شود عملی و امکان پذیر است

موفق باشید

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب