محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سئوال درست را بپرسیم تا در کار پیشرفت کنیم نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۳٠ فروردین ۱۳٩۳

برگرفته شده از مقاله ای به قلم جان بی سان از شبکه بلاگهای هاروارد بیزنس ری ویو

افرادی که علاقمند به پیشرفت شغلی هستند، نیازمند بازخورد از جانب دیگران می باشند و بسیاری از شرکتها این مسئله را با عملکرد سالیانه و بازخوردهای 360 درجه و دیگر ابزارها اندازه گیری می کنند. اما اینها فقط تا حدودی برای مدیرانی که تشنۀ ارتقاء هستند، مفید خواهد بود زیرا این چارچوب ارجاعات بیشتر مبتنی بر شغل فعلی است. اگر بخواهید به  فاز بعدی شغل تان بیندیشید و در آن پیشرفت کنید بایستی برای این سه پرسش، پاسخی درخور بدهید:

  • چه عواملی در اینکه چه کسی به سمت های عالی ارتقاء پیدا کند(یا نکند)، دخیل است؟
  • جایگاه من در خصوص این شاخص های ارتقاء چگونه است؟
  • هنوز به چه مهارتهائی احتیاج دارم تا مطابق با این شاخصهای ارتقاء، پیشرفت کنم؟

اینها پرسشهای سختی است که معمولاً هر کسی نمی تواند به آنها پاسخ بدهد. بنابراین برای مباحث و گفتگوهای شغلی با افرادی که این شغل را می شناسند، برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که از هرگونه واکنش دفاعی  که ممکن است مانع بازخورد صادقانۀ رئیس تان شود، جلوگیری کرده اید.

  نظرات ()
سه سئوالی که هنگام کار با رئیس جدید باید بپرسیم نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٢۱ فروردین ۱۳٩۳


  اقتباس از نکات مدیریتی هاروارد بیزنس ری ویو

وقتی در یک شغل جدید با رئیس تازه آغاز به همکاری می کنیم، دانستن حساسیتهای وی می تواند به برقراری یک رابطۀ مناسب و خلاقانه با او کمک کند. رئیس ممکن است سبک مدیریتی خویش را با شما در میان نگذارد وبنابراین بهتر است با گرفتن پاسخ برای تعدادی پرسش بتوان علاقۀ خود برای کارآئی  بیشتر در این شغل را به آگاهی وی برسانیم :

  • ترجیح می دهید که گزارش و اطلاعات کارم را به صورت رسمی و کتبی ارائه دهم و یا به شکل غیررسمی و شفاهی؟
  • دوست دارید اطلاعات را با جزئیات آن تهیه کنم و یا اینکه سرفصل موضوعات کفایت می کند تا اگر لازم شد در مورد آن گفتگو کنیم؟
  • دوست دارید خودتان هم در اجرای کارها حضور داشته باشید و یا اینکه می خواهید از برنامۀ کاری آگاهی داشته و پس از انجام به شما گزارش بدهیم؟

درست ارتباط برقرار کردن هنرمندانه ترین وجه زندگی است

موفق باشید

  نظرات ()
روند تبلیغات؛ بازی های رایانه ای نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۱٥ فروردین ۱۳٩۳

بازیهای رایانه ای (گیم) - برندها : سبقت بگیرید والا عقب می افتید

نویسنده: اریک هوزر بنیانگذار انجمن جهانی بازاریابی حسی

سالها پیش بازی های ویدئوئی اولین رسانۀ انتخابی با استراتژی سرگرمی برای درگیر کردن مشتریان خود بودند. اولین نوجویان این بازار، تازه جوانهائی بودند که خود را در این دنیای بدون مرز گم و با آن شادی می کردند.  اکنون پس از گذشت تنها چند دهه این صنعت "بازی های رایانه ای" ضمن کنار گذاشتن کامل چشم انداز سرگرمی، به غولی می ماند که در حال بیدار شدن است. این غول بشدت در حال گرفتن سهم از فیلم ها می باشد.

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
سه رمز جلب رضایت مشتری؛ نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٥ فروردین ۱۳٩۳

سه رمز جلب رضایت مشتری؛ یکپارچگی برندینگ، یکپارچگی هیجانی، یکپارچگی کانالهای ارتباطی

فصلنامه مکنزی : مارس 2014

توسط: آلفونسو پولیدو، دوریان استون، و جان ستریول از مدیران دفاتر سانفرانسیکو و تورنتو شرکت مشاورۀ مکنزی

شاید خیلی جالب توجه نباشد، اما یکپارچگی رمز رضایت مشتریان است. با اینحال تحقق آن کار چندان آسانی نیست و نیازمند توجه مدیران ارشد یک کسب و کار می باشد.

روزی بروس سپرینگستین گفت : "نگاهداشتن یک مخاطب کار بسیار سختی است و نیازمند یکپارچگی تفکر، هدف، و اقدام  در یک  زمان طولانی می باشد". حرفهای بروس درمورد موسیقی و دوستداران آن بود اما این سخنان برای تجربۀ مشتری از یک برند نیز قابل تعمیم است. .....

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب