محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
افرادتان را تشویق کنید تا شما را به چالش بکشند نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٢

اقتباس از "هر رهبری نیازمند کسی است که او را به چالش بکشد" اثر نورینا هرتز

ما همگی با افرادی مواجه هستیم که باورهای مان را مورد تأئید قرار می دهند. اما مخالفت و عدم توافق موجب می شود تا تصمیم گیری هوشمندانه تر و دقیق تری داشته باشیم. واقعیت این است که هنوز رهبران معدودی هستند که به دنبال کسی برای به چالش کشیدن نظراتشان باشند.

آیا شما هم جزء کسانی هستید که به تیم شان تلویحاً یا علناً اعلام می کنند منتظر شنیدن و دیدن چیزی به غیر از آنچه که نقطه نظرتان است نیستید!!؟؟ زمانی که افراد تشویق شوند تا نقطه نظرات متفاوتی از آنچه رواج دارد را بیان دارند، آنها اطلاعات زیادی را در اختبارتان قرار می دهند تا فرضیه های متنوعی را برای تصمیم گیری مورد ارزیابی قرار دهید، راه حل های خلاقانۀ بیشتری را شناسائی کنید، و شما را متوجۀ مخاطرات می کنند.

بگذارید افرادتان بدانند که شما به نظرات ایشان احترام می گذارید و بیان کردن آن را بخصوص اگر متفاوت از نظر شما باشد، یک فرصت برای تصمیم گیری بهتر می دانید. حتی بالاتر از این می توانید فهرستی از معتمدانی که همیشه نظرات شما را به چالش بکشند تهیه کنید تا باعث شوند تصمیم گیری های تان را  بدینترتیب موجب ارزیابی مجدد قرار دهید و یا حتی آن را تغییر دهید و در نتیجه از اشتباهات احتمالی تا حد امکان بپرهیزید.

رهبری گروه امری صرفاَ انتصابی یا حتی انتخابی نیست بلکه مقدمتاً یک صلاحیت است

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
تقویت نیروها در زمان بحران نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٥ آبان ۱۳٩٢

اقتباس از روش صحیح تقویت نیروها توسط  جودیث ای. گلیزر

به عنوان رهبر، چیزی که می گوئید و نحوۀ گفتن آن بسیار اهمیت دارد بخصوص در شرایطی که واحد تحت رهبری شما با بحران مواجه باشد. در چنین شرایطی انگیزش به مفهوم ترساندن کارکنان به منظور انجام کارهای سخت به همراه تهدید و سرزنش نمی باشد. در عوض بایستی آنها را تشویق کنیم تا در کنار یکدیگر و به همراه هم با هدفی مشترک و مصمم برای کسب موفقیت، بجنگند. وقتی فشارها زیاد می شوند، استراتژی های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • انجام کارها به شکل قبل را متوقف کنید: براین موضوع تمرکز کنید که افراد برای انجام کارها به گونه ای دیگر به چه چیزهائی احتیاج دارند و چرا این موضوع برای شرکت از اهمیت حیاتی برخوردار است. تغییراتی  که می خواهید شاهد آن باشید را بطور شفاف توضیح دهید. افراد را برای گرفتن نقش در این تحول سازمانی، راهنمائی کنید.
  • حقیقت گوئی را در سازمان مدل کنید: کارکنان را تشویق کنید تا بی پرده سخن بگویند بدون آنکه دنبال مقصر بگردند با نگاهی سیستمیک شفاف و مستقیم با مسائل برخورد داشته باشند. اجازه ندهید ترس و نومیدی فضای کار را پر کند لذا با کوچکترین بهانه و کمترین موفقیت فضائی از شادی و امید ایجاد کنید.
  • بر آینده متمزکر شوید: توضیح دهید که می خواهید ایدۀ تمامی افراد سازمان راجع به بهتر انجام دادن کارها از فرآیندهای پیچیده گرفته تا نوآوری را بشنوید. علاقۀ خود در مورد اینکه می خواهید  صحبتهای دو طرفه با کارکنان داشته باشید را صراحتاً ابراز کنید.
  نظرات ()
وقتی با مدیران ارشد سازمان ملاقات می کنید، از زمان بهترین استفاده را ببرید نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱٩ آبان ۱۳٩٢

اقتباس از : چهار حوزه ای که مدیران ارشد بایستی بر آن تمرکز کنند / توسط پیتر برگمان

ملاقات با مدیری که زمان زیادی ندارد به مفهوم استفاده بهینه از منابع کمیاب است. تمرکز بر موضوعات پیش پا افتاده در چنین زمانی می تواند اتلاف زمان و فرصتهای ارزشمند باشد. در عوض پرداختن به موضوعات مهم در چنین فرصتهائی می تواند به تحولات مهمی در سازمان بیانجامد.


در اینجا به سه نکته در هنگام ملاقات با مدیران ارشد یک شرکت اشاره می شود:

اصول و مبانی و نه جزئیات. اهمیت را با صفرهائی که در جلوی عدد قرار می گیرند محاسبه کنید. یک تصمیم گیری پانصد هزارتومانی و یا یک تصمیم گیری پنجاه میلیون تومانی؟

رهبری آینده. رهبری فعلی سازمان بایستی درگیر مسائل جاری و رشد شرکت باشد. یک طرح جایگزینی ارائه دهید که شامل رهبرانی لایق و کارآمد باشد و پرداختن به مباحث یا موضوعات استراتژیک و  راهبردی را تشویق نماید.

موضوعات غیرقابل چانه زنی. چه این موضوع به عملکرد یک واحد مربوط شود و یا به سبک رهبری مدیر ارشد و یا حتی یک درگیری بین تیم مدیران ارشد، اگر موضوعات مهم را پیش نکشیم و در مورد آنها گفتگو نکنیم، آنگاه ممکن است سازمان را به ورطۀ سقوط بکشانیم. مطرح کردن موضوعاتی که ظاهراً قابل بحث نیستند و سر آنها نمیتوان چانه زد، باعث می شود تا عملکرد سازمان بهبود پیدا کند.

تغییر کار آسانی نیست برای تحقق آن می باید سخت تر از نهادهای موضوع تغییر بود

 

  نظرات ()
آیا بهترین مشتریان تان را می شناسید نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱٩ آبان ۱۳٩٢
  • برای دسترسی به اهداف بسیار بالا در فروش و ایجاد درآمد بالا با منابع محدود بازاریابی ، چه باید کرد؟
  • تعیین اینکه کدام مشتریان ارزش سرمایه گذاری دارند؟
  • تا چه زمانی بایستی برای حفظ و نگاهداری یک مشتری هزینه کنیم؟

به منظور پاسخ به سئوالات فوق و بسیاری پرسشهای دبگر در حوزۀ بازاریابی لازم است با بکارگیری ابزارهای بازاریابی یک فرآیند اجرائی عملیاتی در شرکت ایجاد نمائیم. به عنوان اولیه ترین گام ها در این زمینه می توان موارد زیر را در اولویت قرار داد:

تقسیم بندی مشتریان: تقسیم مشتریان به گروههای مجزا و مقایسه آنها در مقام سودآوری دراز مدت برای شرکت

محاسبۀ هزینۀ جذب در مورد هر مشتری: تعیین هزینۀ جذب بهترین مشتریان

تعیین دورۀ سودآور بودن مشتری : شناسائی اینکه کدام دسته از مشتریان ارزش حفظ و نگهداری دارند و هزینۀ نگاهداری و حفظ آنها چه میزان است؟

تلفن تماس : 09121269382

 

  نظرات ()
آیا آمادۀ دریافت مشاورۀ اجرائی هستید؟ نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٤ آبان ۱۳٩٢

تا زمانی که تصمیم به تغییر در شیوۀ راهبری کسب و کارتان نگیرید و به این تغییر متعهد نشوید، هیچ مشاوری قادر نخواهد بود به شما کمک کند. قبل از آنکه به توانمندی یک مشاور کسب و کار ایمان بیاورید ( و منابع مالی خود را در این زمینه سرمایه گذاری کنید)، بهتر است از آمادگی خود برای تغییر مطمئن شوید:

  • در مورد اینکه چرا می خواهید مشاوره بگیرید، مطمئن شوید. آیا مشاور بله قربان گو که تمامی شرایط کسب و کارتان را تأئید می کند و تمامی فرآیندهای کاری(بجز صدای مشتری) را خوب توصیف می کند، قادر خواهد بود شما را با ایرادات کارتان مأنوس کند و آنها را به رویتان بیاورد؟ اگر اینگونه نیست پس در انتخاب مشاور دقت کنید.
  • بیاد داشته باشید که انتقاد با عیبجوئی های شخصی متفاوت است. یک انتقاد درست که کار مشاور حرفه ای است علاوه بر تحلیل ایراد موجود همراه با ارائۀ راه حل و یا ایجاد حساسیت برای پیدا کردن راه حل، است. باید باور کرد که تمامی رویکرد یک مشاور حرفه ای در راستای تقویت کسب و کار شما می باشد که البته مفید و نه صدمه زننده خواهد بود پس در برابر انتقادات مشاور گارد نگیرید. البته متقاعد شدن و همراه شدن، چالشی مشترک برای مشاور و نیز کارفرما است که به تجربه آموخته ام توفیق بیشترین پروژه های مشاوره در گرو این فهم مشترک می باشد.

تلفن تماس : 09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب