محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
مدیران و رهبران کسب و کار، آیا تفاوت درس دادن و تربیت کردن را می دانیم نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٠ مهر ۱۳٩٢

برگرفته شده از : راهنمای هاروارد برای تربیت کارکنان، هشتم اکتبر 2013

برای توسعه و توانمند سازی کارکنان بایستی ابتدا قبل از رویکرد به آنها، شرایط را مورد ارزیابی قرار دهیم. مثلاً آیا با یک فرد فاقد تجربه سروکار داریم که آمادۀ یادگیری و پیشرفت  است ؟

 اگر آری آنگاه یک رویکرد مستقیم برای تدریس که کارها و دستورالعمل ها را بطور روشن بیان نماید، مورد نیاز خواهد بود تا به پرسشها و ابهامات وی  پاسخ داده شود. در این شرایط حتی می توان نقش وی را در پیشبرد یک پروژه نشان داد تا با مشاهدۀ نقش خود بتواند آمادگی لازم برای کارهائی که از وی انتظار می رود را کسب کند.

اما اگر صورت مسئله چیز دیگری بود، آنگاه بهتر است یک رویکرد حمایتی (تربیتی) را در نظر بگیریم. در این شرایط پرسش برای تحریک به منظور فکر کردن و پیدا کردن راه حل مسائل می تواند جایگزین روش قبلی (صرفاً بیان مفاهیم و تئوری)، شود.

لذا از هر لحظه بایستی به عنوان فرصتی برای تعامل و کشف یا خلق راه حل استفاده کرد. بایستی بیشتر از آنچه می گوئیم، بپرسیم توجه  داشته باشیم این یک نسبت بترتیب 1 به 4 خواهد بود. اگر آنچه می گوئیم  به آنچه می شنویم بیشتر از این مقدار باشد، ما مشغول تدریس هستیم  و نه تربیت

 موفق باشید

 09121269382

  نظرات ()
چشم انداز در حال تغییر تجارت جهانی مطابق با تحقیقات مؤسسه مکنزی نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۱٥ مهر ۱۳٩٢

مؤسسه  تحقیقات جهانی مکنزی، تحقیقاتی را در 112 صفحه در همین ماه (اکتبر 2013) راجع به چشم انداز تجارت جهانی در سال 2025 ومقایسه آن با سال 2010 منتشر کرده است که سرفصل نتایج آن بشرح زیر تقدیم می گردد:

وضعیت تجارت جهانی در سال 2010

  • 8000 شرکت از شاخص ما در مورد شرکتهای بزرگ (با در آمد سالیانه یک بیلیون دلار) فراتر رفتند.
  • 57 تریلیون دلار درآمد ( یا 90% تولید ناخالص جهانی ) توسط این شرکتها ایجاد شد.
  • 73% این شرکتهای بزرگ در کشورهای توسعه یافته بودند
  • 800 عدد از بزرگترین شرکتها دولتی بوده اند
  • 20 شهر دنیا محل استقرار دفاتر مرکزی بیش از یک سوم شرکتهای بزرگ بوده اند

پیش بینی وضعیت تجارت جهانی در سال 2025

  • 15000 شرکت بزرگ خواهیم داشت که بیش از 45% شرکتهای فورچون 500 در حوزه های نوظهور خواهند بود (یعنی از 5% در سال 1990 و 17% در سال 2010)
  • حدود 40% از 5000 شرکتهای بزرگ تازه تأسیس در این حوزه های نوظهور در چین مستقرخواهند بود
  • بیش از 330 شهر برای اولین بار محل استقرار دفاتر مرکزی شرکتهای بزرگ خواهند بود.
  • پیش بینی می شود در آمد شرکتهای بزرگ به 130 تریلیون دلار برسد (130% افزایش به نسبت سال 2010)
  • وجود شرکتهای بزرگ در حوزه های نوظهور سه برابر سال 2010 خواهد بود

برای دسترسی به فایل این تحقیقات می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

http://www.mckinsey.com/Insights/Urbanization/Urban_world_The_shifting_global_business_landscape?cid=other-eml-alt-mgi-mck-oth-1310

موفق باشید

  نظرات ()
سه روش شیطانی برای متقاعد کردن دیگران نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱٤ مهر ۱۳٩٢


منبع : LifeHacker  

روشها و تکنیکهای بسیاری برای اقناع و متقاعد کردن دیگران وجود دارد اما در اینجا به سه روش پیش پا افتاده و البته شیطانی برای گرفتن بله از دیگران اشاره می کنیم.

  1. ترساندن یا تکنیک ترس و رهائی: دانشمندان روانشناس یکی از روشهای ناخوشایند قانع کردن دیگران را تکنیک ترس و رهائی نامگذاری کرده اند. در این روش بر احساسات شکار تمرکز می شود و استرس و نگرانی زیادی به وی تحمیل می شود و ناگهان تمامی این فشارها قطع می شود. پس از این آسایش ناگهانی فرد خلع سلاح شده و کمتر قادر به تصمیم گیری منطقی و عقلانی خواهد بود و درنتیجه بسیار آمادۀ پاسخ مثبت به درخواستهای گوناگون می شود.
  2. ایچاد احساس گناه برای جبران : یکی از استراتژی هائی که بازایاب های بی اعتناء به اصول اخلاقی بسیار بکار می گیرند ایجاد احساس جبران در مشتری است. کتاب The Dynamics of Persuation (دینامیزم اقناع) موضوع را اینچنین توضیح می دهد:  استراتژی بین شخصی اقناع که در آن شخص الف کاری برای شخص ب می کند و درعوض شرایطی روانی برای جبران کردن شخص ب ایجاد می کند به نحوی که شخص ب برای جبران ، احساس فشار روانی می کند. البته کمک به دیگران یکی از مواهب جوامع بشری است اما افرادی که این کار را با هدفی شیطانی انجام می دهند به دنبال کسب توافق طرف مقابل در موضوعی مشخص می باشند.
  3. ابتدا تقاضائی کوچک سپس ... در این تکنیک کسی از شکار می خواهد تا درخواستی پیش پا افتاده را برایش انجام دهد و پس از متقاعد کردن وی برای انجام کاری کوچک در پی تقاضا از وی برای کار اصلی خواهد بود.

دانستن این روشهای شیطانی اقناع دیگران می تواند به ما کمک کند تا در دام چنین تکنیکهائی نیفتیم. مواظب باشیم عادلانه و مطابق با اصول انسانی مذاکرات خود را به نتیجه برسانیم.

موفق باشید

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
سه نکته برای ایجاد ارتباط بهتر با کارکنان تان نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱٠ مهر ۱۳٩٢

برگرفته شده از راهنمای هاروارد بیزنس ریویو در مورد کوچینگ کارکنان

وقتی افراد خودشان را در ارتباط با شما به عنوان مدیر و رئیس کسب و کار ببینند، حتی سخت ترین مکالمه ها هم می توانند به امری ساده و کم حاشیه تبدیل شوند. در اینجا به سه نکته برای قالب ریزی ارتباطات قوی با کارکنان تان پیشنهاد می شود:


  • هر زمان که امکان پذیربود این ارتباط را برقرار کنیم. هر تعامل را به عنوان فرصتی برای شناخت هر چه بیشتر فردی که با ما همکاری می کند، ببینیم. عادت کنیم از کارکنان در مورد زندگی شخصی آنها و مسائلی که با آن روبرو هستند حال و احوالپرسی کنیم.


  • به جزئیات توجه کنیم. انسانها با علائم کوچک و جزئی که از خود بروز می دهند (نظیر پرسشها یا ژست ها و نگاهها) به دنبال ایجاد یک ارتباط احساسی هستند. از کنار این جزئیات به سادگی نگذریم و به آنها توجه کنیم همچنین می توانیم با ارائۀ بازخوردهای مناسب به این جزئیات، علاقمندی خود به آسودگی کارکنان مان به عنوان یک انسان را تلویحاً گوشزد کنیم.

  • از بیان تقدیر و تشکر سر باز نزنیم. تحقیقات نشان می دهد که نسبت تعاملات مثبت به تعاملات منفی در یک ارتباط موفق معادل 5 به 1 می باشد. نیازی نیست تا قبل از انتقاد از کسی پنج مرتبه از او تعریف و تمجید کنیم ولی اثربخشی واکنشهای مثبت به منفی را همیشه در نظر داشته باشیم.
  نظرات ()
مدیران در سازمان تان اعتماد بپراکنید نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۱ مهر ۱۳٩٢

برگرفته از :  HBR بیست و سوم سپتامبر 2013

خواندن زبان تن و چهرۀ افراد می تواند نشان دهد آیا افراد قابل اعتماد هستند یا خیر. اما در برخی شرایط نظیر تغییرات و یا فقدان توان تصمیم گیری نیز ممکن است حرکات و رفتارهائی اتفاق بیفتد که موجب بی اعتمادی شود.

 انسان زمانی که اطلاعات نداشته باشد، مغزش از کار نمی ایستد و نهایتاً همانطور که برنامه ریزی شده است شروع به پیش بینی می کند تا خود را در برابر آنها آماده واکنش مناسب کند. اما حتی زمانی که افرادمان در یک شرایط مبهم، فاقد هر گونه اطلاعات باشند نیز می توانیم فضائی اعتماد آمیز را ایجاد کنیم. مثلاً راجع به وضعیتی فکر کنیم که رئیس با یکی از همکاران مکرر جلسه می گذارد اما علت آن معلوم نیست و کسی نمیداند. در این حالت احتمالاً بنظر می رسد که ما کنار گذاشته شده ایم.

مدیران می توانند با ایجاد فضائی باز و محیطی شفاف برای انتقال نظرات و مباحثات افراد در مورد فعالیت بخشهای گوناگون سازمان، از بروز احساس خطر و تهدید در بین آنها جلوگیری کنند. این تاکتیک حامل یک پیام قوی به تمامی افراد است و آن اینکه اعتماد همه جا در شرکت موج می زند.

موفق باشید

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب