محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
دو پرسش نا متعارف از متقاضی کار در هنگام مصاحبه نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢٢ شهریور ۱۳٩٢

برگرفته شده از :

“How to Separate the Winners from the Spinners,” by Chris Smith and Chris Stephenson.

ارزیابی مهارتها و تناسب شخصیتی کارکنان بالقوه یا همان متقاضیان کار، با توجه به زمان کوتاه مصاحبه، امری چالش برانگیز است. اما می توان راههائی را امتحان کرد تا مصاحبه شوندگان را بسرعت از منطقۀ آسایش خویش خارج کرد و آنها را تشویق کرد تا هر چه سریعتر لایه های پنهان و عمیق توانائی های خویش (یا بالعکس) را ظاهر نمایند.


در اینجا به دو پرسش از مصاحبه شونده در هنگام مصاحبۀ استخدام اشاره می شود که می تواند به این موضوع کمک کند:

  •  تا پنج سال آینده دوست دارید به چه مشاغلی وارد نشوید؟ پرسیدن به این شیوه موجب می گردد تا متقاضی خود به بسیاری از موضوعات بیندیشد و در مورد تطابق خود با سمت سازمانی و محیط کار جدید، موضوعات بسیاری را طرح کند.
  • بیشترین سوء برداشت دیگران از شما چیست؟ بهترین متقاضیان کار با داشتن بالاترین خودآگاهی در پاسخ به این پرسش هیچ تردیدی به خود راه نمیدهند. آنها بخوبی می دانند که برداشت از دیگران یک واقعیت است و شاید در اینخصوص نکات قابل توجه و خوبی برای ارائه ویژگی های ارتباطی خویش با دیگران داشته باشند.

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
برای برندتان حامی بسازید نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳٩٢
منبع : HBR نهم سپتامبر 2013

غالب افراد مهمی که محصول شما را خریداری می کنند جزء تیم بازاریابی شما به حساب 
نمی آیند بلکه صرفاً مشتری شما محسوب می شوند. 
در اینجا به نکاتی اشاره می شود تا این مشتریان (وفادار) به حامیان برند مبدل گردند:

  • اجازه دهید با مجموعه شما تعامل داشته باشند - مشتریان را به همتایان شان وصل کنید- مردم دوست دارند با دیگر افرادی که در موقعیت خودشان هستند راجع به موضوع مشترک شان گغتگو و تبادل نظر داشته باشند. کسب و کار شما می تواند از روشهای مختلف این شرایط را برای آنان فراهم آورد مثلا رویدادهای زنده و گردهمائی ها یا تله کنفرانس، فوروم ها و دیگر شبکه های ارتباطی. مشتریان بالقوه در خصوص اطلاعاتی که این افراد در اختیار یکدیگر قرار می دهند بسیار حساس هستند و این می تواند ابزار بسیار قابل اعتمادی از منظر آنان برای تحقیق و بررسی کسب و کار و محصولات شما باشد.
  • رسانه ای کردن رضایت مشتریان : در مورد رضایت مشتریان بخاطر استفاده از محصولات و ارتباط با کسب و کارما ن(از زبان خود آنها) تا آنجا که می توانیم در رسانه های کسب وکارمان اگر نه بیشتر از آنچه در مورد خودمان تبلیغ می کنیم، بگوئیم و بنویسیم و در معرض دید دیگران قرار دهیم.
  • ایجاد فرصتی برای حمایت از ما : در شرایطی که لازم است کسی در حمایت از ما چیزی بگوید، از مسئول روابط عمومی کسب و کارمان بخواهیم تا برای آنها فرصتی فراهم آورد تا این ارتباط را در حمایت از ما با دیگران برقرار کنند.
تلفن تماس: 09121269382
  نظرات ()
رهبران از این رفتارها بپرهیزند نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ۱٤ شهریور ۱۳٩٢

اقتباس از : مقالۀ    رهبران از کدامین رفتارها بایستی دوری گزینند توسط   Amy Jen Su and Muriel Maignan Wilkins

اگر می خواهیم دیگران را پرورش دهیم، تقویت کنیم، و یا برای شان انگیزه ایجاد کنیم، نباید تنها به افزایش رفتارهای مثبت خویش متمرکز شویم بلکه در عین حال به توقف رفتارهای منفی نیزمی بایست  توجه کرد و از آنها کاست. در اینجا به سه مورد رفتارهائی که بایستی از آن پرهیز کرد اشاره می شود:


  • زبان تن چندش آور. هیچکس از ژستهای مغرورانه، قیافۀ عصبانی، ابروهای اخم آلود، و یا نگاههای کنجکاوانه و طعنه آمیز خوشش نمی آید. اگرچه هیچکدام از این علائم ظاهراً به صاحب آن صدمه نمی زند اما در ارتباطات او با دیگران مانند یک بمب مخرب عمل می کند.

  • قطع کردن صحبت دیگران. اگر رئیس هستید با چنین رفتاری موجب از بین رفتن احساس امنیت در مخاطب تان (کارکنان شما) می شوید. به عنوان رهبر یک سازمان و کسب و کار یاد بگیریم که بیشتر بشنویم تا اینکه صحبت کنیم و اجازه دهیم افرادمان افکارشان را بیان و عرضه نمایند.

  • نداشتن پیوستگی و هماهنگی رفتاری. برای کارکنان بسیار سخت است با مدیری کارکنند که دست آخر معلوم نیست برای کدام موضوع ممکن است لبخند بزند ، گرم بگیرد، و تشویق کند یا اخم کند، عصبانی شود و تنبیه کند. سعی کنیم یک شخصیت مشخص مطابق با ارزشهائی که دوست داریم در سازمان ما نهادینه شود داشته و به کارکنان ارائه دهیم. اگر تضادهای رفتاری از خود بروز دهیم خود موجب بروز نابسامانی فرهنگی در سازمان مان خواهیم بود و نابسامانی فرهنگی به جدی نگرفتن یکدیگر در سازمان می انجامد.

تلفن تماس : 09121269382

  نظرات ()
رمز بقای کسب و کارها نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۱ شهریور ۱۳٩٢

در یک بازار آزاد و نه انحصاری، هیج کسب و کاری بدون مشتریان راضی و وفادار، قادر به ادامۀ حیات نخواهد بود. همانطور که دانشمندان علم بازاریابی اظهار می دارند، راضی نگاهداشتن مشتریان تنها گام اول و ابتدای تلاش کسب و کارهائی است که خواستار رشد و توسعه و افزایش سهم بازار خویش هستند.

سازمانها برای درک پتانسیل کامل مشتریان و مشتریان بالقوه، باید بدقت هر مرحله از اقدامات خویش را به اجراء در آورند تا موفق به افزایش ارزش هر یک از مشتریان شوند و تجربۀ آنان از خویش را به خوبی معماری کنند تا موجب بازگشت مجدد مشتریان شوند.

راستی اگر کسب و کار ما در فضائی رقابتی به فعالیت مشغول است و یا اینکه  در آستانۀ ورود به یک بازار رقابتی است، آیا ما برای تجربۀ مشتری از کسب و کارمان و طراحی آن که به یاد و خاطره ای خوشایند مبدل گردد، اقدامی انجام داده ایم، آیا می توانیم آنها را نام ببریم...

جایگاه آتی ما در بازار نتیجۀ اقدامات امروز ما است. از پا نایستیم.

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب