محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
چهار ویژگی که هر تیم باید داشته باشد نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ۱٦ خرداد ۱۳٩٢

منبع: کتاب HBR Guide to Managing Up and Across

بی توجه به اینکه تیم شما بزرگ، کوچک، و یا اینکه هدف متفاوتی داشته باشد، برای موفقیت نیازمند به چهار ویژگی است. شما به عنوان رهبر بایستی کمک کنید تا افرادتان این ویژگی ها را با تلاش و مداومت، ایجاد و حفظ کنند:

  • یک هدف مشترک که منفعت همه را تأمین کند : بیشتر گروهها به فرمان و دستور تمکین می کنند. اما برای موفقیت لازم است تا گروه به این هدف برسد و آن را تعریف و تعیین کند.
  • کارهای اجرائی مشخص: کارهای قابل اندازه گیری برای افراد تعریف کنید تا خودشان و دیگران بتوانند تشخیص بدهند آیا کار انجام شده است یا خیر. افزون بر این نوعی احساس فوریت در انجام کارها را نیز در گروه بوجود آورید. انجام کارهای مشترک نیازمند تمرکز افراد بر تلاشی است که بایستی به انجام برسانند و نه تفاوت عنوان و موقعیت.
  • تعهد به شیوۀ انجام کار:  در ابتدای کار توافق کنید که چه کسی چه کاری را انجام دهد و شما چگونه کارها را ارزیابی می کنید و برای آن ارزش قائل می شوید و یا حتی در صورت امکان تصمیم ها را تغییر می دهید.
  • روی همدیگر حساب کردن: اعتماد و تعهد را نمی توان به زور ایجاد کرد. با مشارکت در رسیدن به هدف مشخص و کارهای معین، اعضای تیم شما برای اعتماد به یکدیگر و نه تنها به رهبر(شما) آماده می شوند.

موفق باشید

  نظرات ()
آیا می دانیم چه موقع ببخشیم؟ (رهبران بخوانند) نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳٩٢

برگرفته شده از کتاب: "رهبران بزرگ می دانند چه موقع ببخشند"

اثر Rosabeth Moss Kanter

به عنوان یک رهبر، بایستی بتوانیم بر افرادمان حساب کنیم. همچنین لازم است بدانیم چه موقع بایستی از تقصیرات آنها چشم پوشی کنیم. بخشش اشتباهات پیشین افراد، می تواند کمک خوبی در راستای ساختن آینده ای روشن تر برای تیم و سازمان مان باشد. بدیهی است که حفظ  احساس تنفر از کسی که به خطا رفته و از انجام وظائفی که برعهده داشته قصور ورزیده، یا باعث صدمه به پرستیژ و آبروی گروه مان شده، بسیار وسوسه انگیز است. ولی بجای قضاوت کردن بیائید قبل از شروع کار،مطمئن شویم که کارکنان از نتایج اقدامات خویش آگاه هستند. به آنها بگوئیم ایمان داریم که می توانند اوضاع را تغییر بدهند و اشتباهات خویش را جبران کنند. عصبانیت و سرزنش از جمله احساسات مخرّب هستند. دادن شانس دوم (یا حتی سوم) به آنها در دراز مدت برای هر دوی ما و آنها بهتر است.

بیائید آینده را بهتر بسازیم

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
ده درس زندگی از آلبرت انشتین (مدیران کسب و کارها بخوانند) نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٤ خرداد ۱۳٩٢

انشتین علامۀ دهر بود و توانست منشأ تغییرات بسیار عمیقی در قرن بیستم باشد. او سرمشق و محرک خلاقیت بسیاری از دانشمندان پس از خود بود.

انشتین جایزۀ فیزیک نوبل سال 1921 را بخاطر "خدماتی که در فیزیک نظری، و بخصوص کشف قانون تأثیر فوتو الکتریک" دریافت کرد. وی علاوه بر موفقیت های آکادمیک یک معلم متمایز در محیط کلاس و نیز برای تمامی افراد نوع بشر بوده است. کارهای وی بخصوص توصیه هائی که برای طرز زندگی و زیستن کرده است از عمق و اصالت خاصی برخوردار است و همین ویژگی ایجاب می کند که حد اقل ده توصیه این دانشمند بزرگ را سرلوحه قرار دهیم:

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب