محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
بازهم بهاری دیگر و بهانه ای دیگر برای تغییر نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٢٩ اسفند ۱۳٩٢

 

ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم

ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب

ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار

گر نکویی شیشه غم را به سنگ

هفت رنگش میشود هفتاد رنگ

 

شاد زیستن هنر است 
  نظرات ()
بازاریابی حسی را اشتباه نگیریم نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ٢۸ اسفند ۱۳٩٢

مشوقهای حسی (Sensory Stimulation) با متدولوژی بازاریابی حسی (Experiential Marketing) فرق می کند

نویسنده: اریک هوزر بنیانگذار انجمن جهانی بازاریابی حسی

19 مارس 2014

غالباً اینگونه نتیجه گیری می شود که متدولوژی بازاریابی حسی بایستی ذاتاً ملموس باشد و در همین حال تجربۀ زنده ای از برند را فراهم آورد. البته همینطور است وتصویر کلی این سناریو بایستی محیطی جالب برای یک تعامل حسی را بوجود آورد. با این بیان، تجربۀ زندۀ برند در کلیت خود، متدولوژی حسی نیست. من دو سال است که سخنرانی های مختلفی تحت عنوان "مجبور نیستید لمسش کنید تا احساسش کنید" را در مجامع مختلف ارائه کرده ام. افزون بر این صرفاً به این علت که کمپینی یک تجربۀ زندۀ برند است نمی تواند حتی نمادی از متدولوژی بازاریابی حسی باشد. ....

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
این بازاریابی است یا ..... نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢۳ اسفند ۱۳٩٢

برای پرداخت زودتر از مهلت قبض تلفن همراهم چپ و راست پیام کوتاه دریافت کردم که اگر تا تاریخ ... قبضت را پرداخت کنی، یک روز مکالمه رایگان درون شبکه دریافت خواهی کرد. با اینکه چنین کاری خیلی برام جذابیت نداشت مضافاً بر اینکه معلوم نبود اپراتور محترم کدوم روزو محاسبه خواهد کرد بالاخره یکدفعه خودم را راضی کردم که این پرداخت خارج از رفتار پرداخت قبوضم را انجام دهم.

یک روز پس از پرداخت، یک پیام کوتاه رسید که برای فعال سازی هدیه تان باید این کد را .... کنید. با بی میلی نسبت به این فرآیند پیام را حذف کردم و بی خیال هدیه شدم. باز دو روز بعد پیام کوتاه آمد که هدیه تان را با کد.... و ارسال به .... فعال کنید. دست آخر با انجام این کار تلاش کردم به میل باطنی کنجکاوی خودم که این شیوۀ بازاریابی را در دانشگاه مارکتینگ !!؟؟  اپراتور مخابراتی ..... یاد بگیرم، پاسخ بدهم...... چند روزی گذشت.....

جمعه بیست و سوم اسفند ماه ساعت ده و هفت دقیقه یک پیام کوتاه با این مضمون دریافت کردم:

مشترک گرامی هدیه پرداخت قبض در تاریخ 23/12/1392 ساعت یازده و هفت دقیقه به پایان خواهد رسید و از آن پس مکالمات شما با نرخ عادی محاسبه خواهد شد.

شما می توانید هرجور خواستید برداشت کنید اما من یاد این ضرب المثل افتادم که :

از کوزه همان برون تراود که در اوست

  نظرات ()
سه نکته برای افزایش مهارت شنیداری مدیران نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٢٠ اسفند ۱۳٩٢

منبع : HBR مورخ ده مارس 2014

شنیدن دیدگاهها و نقطه نظرات دیگران به شیوه ای فعالانه، می تواند به وسعت درک ما از دیگران بسیار کمک کند. این مهارت می تواند به بیشترین ادراک ما از کارکنان بیانجامد و نهایتاً توان ما در رهبری کسب و کارمان را ارتقاء دهد. برای توانائی بیشتر در این زمینه به سه نکته زیر توجه و آن را تمرین کنیم:

  • متوجۀ علائم غیر گفتاری باشیم. مثلاً لحن گفتار، حالت چهره، و دیگر نمادهای زبان تن را مورد توجه قرار دهیم. نکاتی که به زبان نمی آورند را مورد کنکاش قرار دهیم بطور مثال بپرسیم "به نظر خوشحال، هیجان زده، ناراحت، عصبانی، و .... می آئید، دوست دارم در مورد مطلبی که گفتید بیشتر بشنوم".
  • به طرف مقابل اطمینان بدهیم که حرفهایش را فهمیدیم. این کار را با واکنش های مناسب گفتاری مانند برخی پرسشهای مرتبط، توضیح و تعبیر حرفهای طرف مقابل و درخواست تأئید از ایشان (یعنی منظورتان این است که ....) و البته غیر گفتاری نظیر حالتهای صورتمان، تماسهای چشمی، و سرتکان دادن (به مفهوم تأئید سخنان ) ایشان می توان انجام داد.
  • برای اینکه به طرف مقابل بگوئیم حرفهایش را از یاد نبرده ایم بهتر است در پایان نکات اصلی پیام وی را دوباره با خودش مرور کنیم.

علم و هنر ارتباط برقرار کردن، از مهمترین مهارتهای مدیریتی است

  نظرات ()
رهبران ، آیا می دانید چه زمانی باید از واژۀ من و کی از واژۀ ما استفاده شود!!؟؟ نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٧ اسفند ۱۳٩٢

برگرفته شده از مقالۀ "مخاطبان واقعی هر رهبر" توسط رُزا بت ماس کانتر

سخنرانی ها و گفتگو با جمع، یکی از مهمترین وجوهی است که رهبران ویژگی های خویش را بروز می دهند و جایگاه خود را تحکیم می بخشند، بشرط آنکه فراموش نکنند مخاطبان ایشان چه کسانی هستند.

برخی از رهبران کسب و کارها به اشتباه جوری عمل می کنند که گوئی می توانند به هر روشی با مخاطبان خود گفتگو کنند در حالی که کارکنان فکر می کنند این گفتگوها بایستی در مورد آنها باشد و به آنها مربوط شود. افراد به تعداد واژه من در برابر ما که در این گفتگوها و ارتباطات توسط رهبران بکار گرفته می شود، حساس هستند. در همین حال افراد دوست دارند تا رهبران قدرتمند و مصمم بوده و برای بهبود اوضاع مسئولیت بپذیرند.

این موضوع نیازمند تعدادی واژۀ من در عباراتی نظیر من می خواهم... است. با اینحال از کجا بدانیم چه زمانی از من و چه موقعی از ما استفاده کنیم:

استفاده از واژۀ ما در هنگامی که از موفقیت ها و پیروزی ها صحبت می کنیم و بکار بردن واژۀ من در زمانی که از پذیرفتن مسئولیت برای ایجاد تغییر و بهبود سخن می رانیم بسیار بسیار مهم است.

مخاطبان تفاوت این دو را بخوبی می دانند و در مورد آن کاملاً حساس هستند.

موفق باشید

  نظرات ()
یک فرآیند اثربخش صدای مشتری باید دارای چه ویژگی هائی باشد و ... نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳٩٢

یک فرآیند اثربخش "صدای مشتری" باید دارای چه ویژگی هائی باشد و چگونه مورد استفاده قرار گیرد؟

صدای مشتری مهمترین فرآیند انتقال تجربۀ مشتری از برند کسب و کار ماست که راه رشدی سودآور را برایمان  باز می کند، وفاداری مشتریان را ارتقاء می بخشد و موجب افزایش اعتبار کسب و کارمان می شود...........


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
مدیرانی که نمی توانند نیروی انسانی شایسته جذب کنند، بخوانند نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٦ اسفند ۱۳٩٢

منبع : HBR  بیست و پنجم فوریه 2014

مدیران برای جذب نیروی انسانی شایسته، بایستی کسب و کار خود را از منظر ایشان ارزیابی کنند:

  • جایگاه و شرایط شرکت -  کار کردن برای یک شرکت موفق برای مدیران سطح اجرائی ، از اهمیت بالائی برخوردار است. بسیاری از افراد جویای کار در این رده سازمانی، بر جایگاه و شرایط شرکت متمرکز هستند.آنها سوابق، مشتریان، و برنامه های آتی شرکت را مورد ارزیابی قرار می دهند. آنها همچنین در مورد همکاران بالقوه خود و امکان یادگیری مهارتهای جدید و اندوختن تجربه های گرانبها در شغل جدید را از نظر پنهان نمی دارند.
  • شغل -  تنها و مهمترین ویژگی شغلی مورد انتظار یک نیروی انسانی شایسته، فرصتهائی است که امکان ارتقاء شغلی و پیشرفت فردی را برای او فراهم می سازد. نیروی انسانی شایسته به ارزیابی شرایط یادگیری و پیشرفت ، امکانات و منابعی که در دسترسش قرار می دهند و میزان اختیاری که در در جایگاه سازمانی جدید خواهد داشت،می اندیشد و برای آن اهمیت قائل است. این دسته افراد به دنیای خارج از شرکت و دیده شدن خود از این منظر هم حساس هستند.

مدیران افراد شبیه خودشان راجذب و استخدام می کنند

  نظرات ()
انگیزه بخشی در کسب وکارهای پردردسر نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۳ اسفند ۱۳٩٢

برگرفته شده از: "Managing People on a Sinking Ship" توسط آمی گالو

وقتی کسب و کارمان با کاهش فروش مواجه است، هرگز نمی توانیم نسبت به امنیت آن درآینده مطمئن باشیم. در چنین شرایطی که ممکن است سازمان کاری مان دستخوش تکانه های شدیدی بشود، چگونه می توان کارکنانی که  هراسان از آیندۀ شغلی خویش هستند را مدیریت کرد؟ حتی اگر بوضوح معلوم باشد که شرکت دچار دردسر شده، بازهم می توان به افراد کمک کرد تا بر حصول نتایج بهتر متمرکز باشند و این هراس بر بدتر شدن اوضاع نیفزاید :

  • صداقت : تا آنجا که می توانیم در خصوص شرایط و آمارها و نتایج کاری با کارکنان صریح و بی پرده و از روی صداقت ارتباط برقرار کنیم. مخفی نگاهداشتن و یا چشم پوشی از آنچه در شرف وقوع است به مفهوم از دست دادن همراهی و حمایت بخش مهمی از منابع سازمان مان آنهم در شرایط سخت که به کمک آنها احتیاج داریم می باشد. در چنین شرایطی حساسیت افراد به حقیقت پوشی و یا دروغ شنیدن بسیار بالا می رود و در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی احساس بیگانگی و نامحرم بودن  با خانوادۀ کاری خود می کنند و در نتیجه نسبت به شرایط منفعل می شوند.
  • اهداف والاتری را برای افراد تعریف کنیم: افراد باید بدانند که کارهایشان در هر شرایط برای شرکت مهم است. زمانی که موفقیت شرکت هدف نباشد، آنگاه باید منابع مان را صرف چیزهای دیگر بکنیم که برای کارکنان بلحاظ شخصی اهمیت پیدا می کند نظیر شرکت در مباحث حاشیه ای و چالشهای انحرافی وغیر سازنده.
09121269382
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب