محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
بهترین افراد را برای تغییر در سازمان شناسائی کنید نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٦ بهمن ۱۳٩٢

برگرفته شده از مقاله ای توسط کاترین گراهام لویس

وقتی صحبت از تغییر می شود، نیمی از داستان به این مربوط می شود که آیا رهبران کسب و کار مناسب این اقدام و حرکت هستند؟ لذا ابتدا بایستی صلاحیتها، سبک رفتاری، و ارزشهای رهبر یک کسب و کار به عنوان برخی از شاخص های اصلی در مدیریت تغییر، مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرند.

افراد مؤثر برای تغییر، دارای انعطاف و قدرت بازسازی بالائی هستند علاوه بر این آنها فرصتهای رشد را به سرعت و درستی تشخیص می دهند و توان خوبی برای هدایت به سمت نتایج را دارا می باشند، افزون بر اینها، چنین افرادی می توانند مشوق خوبی برای دیگران بوده و عامل تهییج و انگیزه بخشی باشند.

اگر کسب و کارتان در معرض برخی تغییرات است، ابتدا به ارزیابی توان افراد در برابر این تحولات پرداخته و این موضوع را هنگام استخدام، تعیین پست سازمانی، و ارتقاء شغلی لحاظ کنید.

هنگام مصاحبه های استخدامی از افراد بخواهید تا راجع به رفتار و واکنش خویش درشرایط مشابهی که در شغل فعلی یا قبلی داشته اند، برایتان توضیح بدهند. افزون بر این از خود بپرسید آیا علائمی مبنی بر هیجانات قوی بخاطر به انجام رساندن کارها و تحقق اهداف در مصاحبه شونده مشاهده می شود؟

بیاد داشته باشیم بیش از 80% راهبردها و استراتژی های درست بخاطر فرآیند اجرائی ناصحیح و نیز همراهان نا مناسب با شکست مواجه می شوند.

09121269382

  نظرات ()
سه نکته برای انگیزش تیم فروش نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٢٤ بهمن ۱۳٩٢

برگرفته شده از : هاروارد بیزنس ری ویو توسط راب مارکی

اعمال شرح وظائف غیر قابل انعطاف برای کارکنان بخش خدمات مشتریان می تواند حتی با روحیه ترین افراد تیم خدمات مشتریان را به یک روبات فاقد توانمندی برای نوآوری و ابتکار تبدیل کند. اما اگر سیستمی را پیاده کنیم که اعتماد ما به کارکنان برای رسیدن به یک تشخیص حاصل از تجربۀ خویش را فراهم آورد، آنگاه خروجی ارزیابی عملکرد  کارکنان خدمات مشتریان دیدنی خواهد بود.

  • شاخص هائی را در ارتباط با مشتریان تعریف کنیم. کارکنان نقاط تماس با مشتریان با درک روشن از این شاخص ها یاد می گیرند که خطوط قرمز کجاست و تا کجا می توانند با مشتریان تعامل داشته باشند.
  • بازخوردها را جمع آوری کنیم. پس از هر تعامل از مشتری بازخورد آن را بخواهید. نظرات ایشان را در بین افراد تیم منعکس کنید تا افراد در مورد موفقیت یا ناکامی خود به قضاوت برسند و نسبت به بهبود تعامل خویش با مشتری اقدام کنند.
  • یک برنامه تربیتی را بکار بگیریم . وقت بهترین و حرفه ای ترین نیروهای تان را آزاد کنید تا برای تربیت افراد جدید تیم، زمان بگذارند و به آنها آموزش حین کار بدهند.

موفق باشید

09121269382

  نظرات ()
تنازع برای همکاری و تنازع برای خصومت ورزی نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱٦ بهمن ۱۳٩٢

برگرفته شده از مقاله : استراتژی منازعه برای آدم خوب ها توسط  لیان دایوی

شاید با احتراز از ورود به یک تنازع کاری روشن و سالم، در خصوص موضوعات پیرامون خود احساس یک فرد شیک و اتوکشیده به شما دست بدهد، اما این یک نگاه و رفتار غیر خلاقانه است.

اگر چه اختلاف نظر و تلاش برای تبیین آن ممکن است کار راحتی نباشد اما همین اقدام منبع پر جوشش نوآوری حقیقی و فرآیندی مهم برای شناسائی و تحلیل مخاطرات و ریسک ها می باشد.
توجه به شیوۀ ابراز نظر می تواند به ما کمک کند تا همان احساس خوب در مورد خودمان (که با عدم اظهار نظر سعی می شود بدست آوریم) را از دست نداده و حفظ کنیم. وقتی با فردی یا موضوعی مواجه می شویم که توافقی با نقطه نظراتمان ندارد می توانیم از این تاکتیکها برای ایجاد همکاری و نه خصومت ورزی، استفاده کنیم:

  • نظر مخالف را با حرف ربط "و" ابراز کنیم و نه با " اما" یا "ولیکن". لزومی ندارد برای اثبات صحت حرف خودمان از دیگران غلط بگیریم.
  • از پرسشهای باز استفاده کنیم بجای اینکه استنتاج کنیم و نتیجه بگیریم. مثلاً جملۀ " به نظر شما نتایج این اقدام بر مشتریان چه خواهد بود؟" راه را برای تجدید نظر طرف مقابل بهتر باز می گذارد تا اینکه بگوئیم " مشتریان با اینکارعصبانی خواهند شد."

هدف از مذاکره را همیشه در طول مذاکره به یاد داشته باشیم

  نظرات ()
مدیران منابع انسانی توجه داشته باشند : نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۱۱ بهمن ۱۳٩٢

 

انگیزش افراد نقاط تماس (تجربۀ مشتری) مهمتر است   

برگرفته شده از : رمز رضایت مشتریان توسط دیلیپ باتاچارجی، بروس جونز، و فرانسیسکو سی اُرتگا

نقاط تماس با مشتریان همانجائی است که مدیریت تجربۀ مشتری بیشتر بر آن متمرکز است. لذا بهترین تجربۀ مشتریان نیازمند آندسته از کارکنانی است که در خط مقدم و دارای انگیزه و روحیۀ مناسب باشند. به منظور درگیر کردن افراد  نقاط تماس و برانگیختن آنان جهت ایجاد یک تجربۀ فراموش نشدنی برای مشتریان لازم است:

  • تیم تجربۀ مشتری یا افراد نقاط تماس را مبتنی بر طرز فکر و تمایلاتشان استخدام کنیم و نه بر اساس مهارتهائی که اعلام می کنند، سپس این طرز تفکر و تمایلات را تشویق و تقویت کنیم. برای اینکه خدماتی دوستانه ارائه کنیم باید افرادی را استخدام کنیم که رفتاری دوستانه دارند. افراد نقاط تماس را بایستی از طریق یک گروه مصاحبه کننده استخدام کرد تا بدینترتیب متوجه شویم تعامل این افراد با یکدیگر چگونه به ارزیابی ما از ارتباطات و مهارتهای انسانی کاندیدای استخدام کمک می کند.
  • به هدف تمرکز کنیم و نه قوانین و ضوابط. آئین نامه های اجرائی لازم وضروری هستند اما فقط به درد اجرای کارها می خورند. برای برانگیختن کارکنان و معنا بخشیدن به فعالیت آنها بهتر است هدف شرکت را به صراحت بیان کنیم: تعریفی مختصر از یک ارتباط هیجانی( غالباً شاد) که می خواهیم مشتریان در مورد شرکت تجربه کنند. وقتی انتظارات خود را به روشنی با کارکنان در میان گذاردیم و برای انجام کار به آنها اعتماد کردیم روحیه می گیرند و آنگاه کار را با کیفیتی چند برابر آنچه انتظارداشتیم به انجام می رسانند.
09121269382
  نظرات ()
گفتن نه بخشی از موفقیت است نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳٩٢

برگرفته شده از مقالۀ مرتبط توسط : اد باتیستا 24 ژانویه  2014

موفقیت غالباً با منعطف بودن و بله گفتن به فرصتهائی که بر سر راهمان ظاهر می شوند، بوجود می آید اما با جلو رفتن بایستی فرصتها را اولویت بندی کنیم زیرا درغیر اینصورت با مشغول شدن به فرصتهائی برنزی بناچار فرصتهای طلائی را از دست می دهیم. این نکات می تواند به ما کمک کند تا به برخی فرصتهای برنزی که جلوتر از فرصتهای طلائی خودنمائی می کنند، نه بگوئیم:

  • ترمز کنیم. احساس نگرانی ناشی از امکان نه گفتن می تواند به شرایطی هیجانی منجر گردد که ظرفیت ما برای پردازش اطلاعات و مرور بر انتخابها را تحت تأثیر قرار دهد. با کم کردن سرعت تعاملات و یا تصمیم گیری می توان بر اوضاع مسلط شد و درست ترین گزینه  و نه گزینه ای که موجب نگرانی ما شده است را انتخاب کرد.
  • نه گفتن را تمرین کنیم. نه گفتن مانند هر مهارت شخصی دیگر است و در ابتدا احساس ناشی بودن را به فرد القاء می کند اما با تمرین کردن مهارت نه گفتن را می توان ملکه کرد.

 

  نظرات ()
مهارتهای اصلی یک فروشنده نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٤ بهمن ۱۳٩٢

 هنگام استخدام نیروی فروش از ملکه بودن  این مهارتها در وی مطمئن شویم

رویکردهای متنوعی به  موضوع فروش وجود دارد، اما همگی در 4 مهارت اصلی برای فروشنده خلاصه می شوند. به یاد داشته باشیم که اینها مهارت هستند و نه استعداد. استعدادها مادر زاد هستند اما مهارتها اکتسابی و قابل یادگیری می باشند. لذا هر کسی می تواند بیاموزد چگونه به یک فروشندۀ کارآ تبدیل شود و البته فروشندگان خوب هم می توانند با بهتر کردن این مهارتها به فروشنده ای حرفه ای مبدل شوند:


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب