محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
چگونه ازمهارت مورد ادعای متقاضیان کار مطمئن شویم؟ نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۳٠ فروردین ۱۳٩٢

اقتباس از کتاب The Right Way to Conduct a Job Interview توسط Michael Mauboussin

یکی از مهمترین اهداف هر مصاحبۀ استخدام، اطمینان از ادعاهای افراد متقاضی کار می باشد. به عبارت دیگر افراد به هنگام استخدام در رزومۀ خود از مهارتهائی سخن به میان می آورند که اطمینان از صحت و سقم آن برای کارفرما، امری چالش برانگیز است.

 چه بسا برخی از کارفرمایان بر اساس همین ادعا ها افرادی را استخدام می کنند اما پس از چندی متوجه می شوند که شکاف زیادی بین توانمندی های فرد و آنچه که ادعا می کرده وجود دارد. هزینۀ این تجربه برای کارفرمایان گاهی بسیار گران تمام می شود و علاوه بر اتلاف وقت و منابع مالی سازمان، موجب برخی حاشیه های  غیر ضروری و انحرافی در حوزۀ منابع انسانی نیز می گردد. لذا برای جلوگیری از این هزینه های سازمانی بایستی بتوان در همان مصاحبه اولیه به بالاترین درک از توانمندی های متقاضی کار دسترسی پیدا کنیم. ما در اینجا به دو نکتۀ ساده برای درک عمق دانش ، تجربه، و ابتکار عمل افراد به هنگام مصاحبۀ استخدام اشاره می کنیم:

  • پرسشهای "چگونه .....؟" و "چرا .....؟" بپرسید. زمانی که مصاحبه شونده از موفقیت های خود صحبت به میان می آورد، باید تا آنجا که می توانیم به علل، عوامل، و چگونگی کسب این توفیق ها دسترسی پیدا کنیم. این کار را با پرسشهائی نظیر چگونه آن کار را انجام دادید؟ یا چرا آن کار را انجام دادید؟ آنقدر ادامه دهیم تا مصاحبه شونده دیگر قادر به پاسخ نباشد. این روند همیشه کار ساده و راحتی نیست بخصوص که ممکن است پاسخ دهنده با جوابهای انحرافی و یا نشان دادن واکنش های هیجانی (عصبانیت یا ناراحتی و دلخوری) از موضوع طفره برود، اما در هر صورت علائم و شواهدی مبنی بر توانمندی های واقعی مصاحبه شونده را به نمایش می گذارد.
  • همیشه یک کمک مصاحبه کننده همراه داشته باشید. وقتی دو نفری مصاحبه می کنیم، یکی می تواند بر پرسیدن پرسشهای درست متمرکز شود و دیگری می تواند با تمام حواس بر واکنش ها و پاسخهای مصاحبه شونده تمرکز کند و آنها را برای جلسۀ بررسی و تصمیم گیری یادداشت کند.

با آرزوی توفیق برای مصاحبه شوندگان و مصاحبه کنندگان شغلی و به امید اینکه اوقات افراد و سازمانها با انتخابهای نادرست به هدر نرود

تلفن تماس :09121269382

  نظرات ()
مصرف کنندگان به دنبال برندهای وفادار نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۳٠ فروردین ۱۳٩٢

برگرفته شده از : Warc

نیویورک : یک مطالعۀ تحقیقاتی توسط شرکت تحقیفاتی Analytic Partner نشان می دهد :

برندهائی که به دنبال مصرف کنندگان وفادار هستند باید این موضوع را درک کنند که خریداران نیز در پی همین ویژگی هستند

شرکت مشاورۀ بازاریابی آنالیتیک پارتنر طی یک بررسی میدانی با تعداد 1000 نمونۀ آماری از بزرگسالان در خصوص رفتار خرید مصرف کنندگان و انتظارات آنان به این نتیجه رسید که 48% افراد 18 تا 48 سال معتقدند تکرار خرید آنها ریشه در نوع تجربه ای دارد که آن برند برای آنها ایجاد می کند. این موضوع شامل ویدئو، بازی های آنلاین، رسانه های عمومی و اطلاعاتی می باشد که "طرف سوم مطلع/متخصص" از طریق بلاگها یا مقاله ها و ... در اختیار آنان قرار داده است.

نانسی اسمیت، مدیر اجرائی شرکت مزبور می گوید: "نتیجه گیری کلی ما از این یافته آن است که  مردم می خواهند برندها آنها را دوست داشته باشند؛ وفاداری یک خیابان دو طرفه است". وی افزود دیگر فقط برندها  نمی توانند  انتظار وفاداری از مشتریان داشته باشند بلکه آنها خودشان هم باید به مشتریان وفادار باشند و این یعنی باید به فکر هر دلاری باشند که برای این وفاداری دو طرفه هزینه می کنند.

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب