محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
پول تنها عامل ایجاد انگیزه برای ستاره های تیم نیست نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢۱ مهر ۱۳٩۱

مربیان تیم های ورزشی و  مدیران اجرائی شرکتها و ارشد کارگروهها  بخوانند

منبع : HBR  دوازدهم اکتبر 2012

بسیاری از مدیران در مورد چگونگی حفظ و نگاهداری ستاره های تیم شان نگران هستند. خبر خوش آنکه تحقیقات مرتبط نشاندهندۀ این است که پاداش های غیر پولی می تواند بیشتر از افزایش دستمزد در این حوزه، ارضاء کننده باشد. در اینجا به سه مورد از این پاداش های غیر پولی اشاره می شود:


  • انعطاف زمانی : می توان به این دسته از همکاران پاداش هائی نظیر گزینه های دورکاری، ساعات حضور غیر ثابت، یا ساعات محدود کاری در کل هفته را
    پیشنهاد کرد.

  • تشکر و قدردانی: بهترین افراد تیم دوست دارند تا از سخت کوشی آنها قدردانی گردد. بصورت فردی یا در برابر دیگران از این تلاش آنها قدردانی کردن می تواند پاداش انگیزه بخشی برای آنان باشد.

  • ایجاد فرهنگی که به نتایج اهمیت می دهد و نه حضور فیزیکی : به عنوان مثال در طی روز ساعتی را به مرخصی و رسیدگی به برخی اولویتهای فردی اختصاص داده و این دسته از ستارگان تیم تان را تشویق کنید تا درک کنند حضور باطل آنها در محل کار هیچ اهمیتی برای شما ندارد و حتی ترجیح می دهید که در چنین شرایطی آنها به دیگر جنبه های زندگی خود رسیدگی کنند.
  نظرات ()
سه آزمون برای اندازه گیری تحقق اهداف نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢۱ مهر ۱۳٩۱

منبع : Stacey Barr

بیشتر استراتژی ها غیر قابل اندازه گیری هستند.
این بدانمعنی است که قبل از به زحمت افتادن برای پاسخ به این پرسش که "چگونه
می توان از به انجام رسیدن اهداف مطمئن باشیم؟" بایستی در مورد هدف گذاری و
تعریف آنها مقداری دقت کنیم.

این سه آزمون به منظور سهولت دسترسی به یک ارزیابی از شاخصهای معنی دار اجرائی در تحقق اهداف تقدیم می گردد:

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
پنج نکته مهم قبل از اخراج کارکنان نویسنده: محمد سالاری - جمعه ۱٤ مهر ۱۳٩۱

منبع: moneywatch اکتبر 2012

به عنوان یک مدیر همیشه با یکی از بزرگترین چالشهای این کار یعنی اخراج کارکنان نا مناسب مواجه هستیم. زمانی که تصمیم به اخراج کارکنان گرفتیم، لازم است این پنج نکته را قبل از به اجراء گذاردن تصمیم مان مورد توجه قرار دهیم:


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
از منتقدین خود بخواهید که به تیم شما بپیوندند نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱٢ مهر ۱۳٩۱

منبع: هاروارد بیزنس ری ویو  - سوم اکتبر 2012

تیم ها مبتنی بر تنش هائی که حاصل نقطه نظرات متضاد است به پیش می روند. برای اینکه این ایده های متفاوت را در گروه خود سامان دهیم بهتر است کار را با شناسائی بزرگترین منتقد آغاز کنیم. این ممکن است  شامل افرادی بشود که معتقد هستند کل پروژه هدر دادن زمان و پول است تا کسانی که با دیدگاههای ملایمتر خواستار تغییر رویه های شما در کار هستند.

با افرادی که سرسختانه انتقاد دارند، جلسات غیر رسمی تشکیل بدهید و خوب گوش کنید. اجازه دهید دقیقاً آنچه که فکر می کنند را برایتان بگویند (حرف دهان آنها نگذارید). موضع دفاعی نگیرید. آنگاه (این قسمت سخت کار است) از این افراد بخواهید به تیم شما بپیوندند. در بدترین سناریوها آنها خواهند گفت نه، اما به احتمال زیاد شما در مورد راههای دیگر حل مسئله تان، اطلاع کسب خواهید کرد. اما در بهترین سناریوها، لااقل یکی از آنها برای پیوستن به شما موافقت خواهد کرد و در نتیجه شما یک منتقد سرسخت را به یکی از نیروهای خود تبدیل کرده و توازن را برای مدیریت تنازع در تیم و افزایش سرعت نوآوری و ارائۀ راههای جدید، برقرار کرده اید.

موفق باشید

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب