محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
ده اشتباه مهلک رهبران بزرگ نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۳۱ تیر ۱۳٩۱

منبع : Moneywatch

 

 رهبران بزرگ در افت و خیزهای کسب و کار تنها به اوج یا حضیض نمی افتند بلکه تغییر هم می کنند. بیشتر مواقع موفقیت برای تمامی رهبران پاداش مناسبی نخواهد بود زیرا این موضوع بر رهبران مختلف، اثرات متفاوت را برجای می گذارد. طی سالها همکاری با مدیران اجرائی، کارآفرین ها، و صاحبان کسب و کار به تجربه شاهد بوده ام که موفقیت برای برخی از این افراد همانند زهری بوده است که به نابودی آنها انجامیده است.


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
به تیم تان کمک کنید تا تغییر را درآغوش بگیرد نویسنده: محمد سالاری - جمعه ٢۳ تیر ۱۳٩۱

منبع : هاروارد بیزنس ری ویو  12 جولای 2012

گاهی اوقات جلب کردن همکاران برای همراه شدن در یک پروسۀ تغییرسازمانی، بسیار سخت تر از طراحی و اجرای خود برنامۀ تغییر می باشد. این دفعه که خواستید تیم تان را با رویکردی جدید در سازمان همراه کنید، نکات زیر را سر لوحه قرار دهید:

  1.     
    مشوق شفافیت و صراحت باشید : فضائی ایجاد کنید که در آن افراد برای ابراز نظر و عقاید خود در مورد این روند جدید، احساس راحتی کنند. فعالانه از کارکنان در مورد نگرانی های شان برای این تغییر، بپرسید .

  2. افراد را دور هم جمع کنید : وقتی نگرانی و تردیدهای افراد را شناسائی کردید،
    آنها را دور هم جمع کنید و در مورد مسائل شان به گفتگو بپردازید. اگر افراد متقاعد شوند که مسائل و نگرانی های شان بدون پاسخ و راه حل نیست، آنگاه همراه شدن شان با مسیر تغییر محتمل تر است.
  3.     
    رُک و صریح باشید: نگرانی های را مستقیماً مورد بررسی قرار دهید و تا آنجا که ممکن است اطلاعات در اختیار افراد قرار دهید.

فراموش نکنیم فقط اصل تغییر است که تغییر نمی کند، پس برای این همه تغییری که خواه ناخواه برای بقای مان ضروری است، حرفه ای برخورد کنیم.

موفق باشید

 

  نظرات ()
شرح وظائف شغلی را بدرستی تنظیم کنیم نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٧ تیر ۱۳٩۱

منبع: HBR ششم جولای 2012

بسیاری از مدیران در بیشتر مواقع بخاطر ناتوانی در جذب نیروی انسانی گلایه دارند ،  غافل از اینکه شرح وظائفی را تنظیم کرده اند که کمتر فرد متقاضی کار قادر به تحمل و انجام آن خواهد بود. شرح وظائف کاری طاقت فرسا موجب می شود تا متقاضی کار یا خود را ناتوان از انجام آن بداند اما بخاطر شرایط ... به آن رضایت دهد که در نتیجه پس از مدتی با مقایسۀ خود با دیگر افراد شاغل به یک همکار ناراضی (بخاطر اجحاف و مغبون شدن درهمکاری ) مبدل شده و پس از مدتی ضمن صرف اوقات و منابع سازمان از آن جدا شود و یا از ابتدا از همکاری با ما سر باز زند. این دفعه که خواستیم نیرو استخدام کنیم حواسمان را جمع کنیم و نکات زیر را در نظر داشته باشیم:


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
پنج نشانۀ مدیران نالایق: مدیران از خودشان شروع کنند نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱٤ تیر ۱۳٩۱

منبع: Moneywatch

امروزه همه ما از دست مدیران نالایق گله و شکایت داریم. اما وقتی خودمان به پست سازمانی مدیریت می رسیم ،انجام آنچه یاد گرفته ایم را فراموش می کنیم و ریشۀ همه مسائل را به کارکنان مان نسبت می دهیم.

بخشی از وظیفۀ مدیر این است که کارکنان نامناسب را اداره نماید اما کارکنان اجباری ندارند تا یک رئیس بد را جمع و جور کنند. بنا براین از کجا باید بدانیم که آیا ما خودمان از همان دسته مدیران نالایق هستیم یا نه؟ در اینجا به پنچ نشانۀ یک مدیر ناتوان اشاره می شود:


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
مدل هفت بُعد یک فرهنگ برای درک و مدیریت تفاوتهای فرهنگی در سازمان نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٠ تیر ۱۳٩۱

منبع: Mindtools  

چه چیز موجب تمایز فرهنگها با
یکدیگر می شود؟

بسیاری از ما با افراد دیگر فرهنگ ها به راحتی کار می کنیم و ارتباط برقرار می کنیم. این تفاوتهای فرهنگی اغلب حتی برایمان جذاب و آموزنده است.
با اینحال گاهی اوقات نیز سوء تفاهم و نیز کج فهمی هائی بر اثر همین تفاوتهای فرهنگی بوجود می آید. در این موارد ضروری است تفاوتهای فرهنگی بدرستی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان به شیوه ای اثر بخش با افراد دیگر فرهنگها همکاری کرد و از بروز کج فهمی ها ممانعت به عمل آورد.

مدل هفت بُعد یک فرهنگ "ترومپنارس" و "همپدن ترنر" کمک خوبی برای درک این تفاتهای فرهنگی است. ما در نظر داریم تا این مدل را مورد بررسی قرار داده و نشان دهیم چگونه می توان آن را در شرایط دیگر مورد بهره برداری قرار داد....


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب