محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
چگونه صداقت و روراستی را در بین کارکنان مان رواج دهیم نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٧ خرداد ۱۳٩۱

نمی توان تمامی تعارض منافع کارکنان مان با منافع شرکت را پیش بینی کنیم. اما می توان کاری کرد تا در مواقع بروز این تعارضات، کارکنان مبتنی بر بهترین منافع ممکن برای شرکت اقدام کنند. این کار با خطوط راهنمای شفاف و روشن امکان پذیر می باشد. بیائید با استفاده از ابزارهای زیر توقعات متقابل بین شرکت و کارکنان را شفاف کنیم.


  • بیانیۀ مأموریت : یک بیانیه مأموریت کامل می تواند همانند یک ستارۀ قطبی تمامی کارکنان یک سازمان را به سمت اهداف آن شرکت هدایت و راهنمائی کند. در چنین وضعیتی بایستی مطمئن شد که تمامی کارکنان آن را بدرستی متوجه شده و فهمیده اند.

  • ارزش های سازمانی: چه ارزش هائی می بایست تعیین کنندۀ رفتار کارکنان مان با مشتریان، تأمین کنندگان، همکاران صنفی، دیگر جمعیت ها و سهام داران باشد؟ صراحت و شفافیت در این زمینه می تواند به کارکنان کمک کند تا از حیثیت و شهرت برند شرکت، با رفتار خود پشتیبانی نمایند.

  • فرهنگ سازمانی : یک فرهنگ سازمانی قدرتمند می تواند بایدها و نباید ها را در یک شرکت القاء نماید. بر مواردی مانند تعارض منافع ، اطلاعات محرمانه، فساد، تبعیض، و ایضاء و اذیت می توان تأکید کرد.
  نظرات ()
جویای کارهستید؟ مواظب روحیه تان در هنگام مصاحبه استخدام باشید نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٠ خرداد ۱۳٩۱

منبع: HBR هفتم ژوئن

اینکه در شرایط اقتصادی کنونی و وضعیت کار و شغل فعلی بتوانیم نگاه مثبت مان را به مسائل حفظ کنیم، بسیار پر اهمیت است. بدبین شدن و افسردگی از عوامل مخرب و ویرانگر برای یک جویای کار می باشد زیرا بیشتر مصاحبه کنندگان فارغ از اینکه شما تا چه اندازه توانا و مستعد باشید، صرفاً تحت تأثیر احساسات و روحیات مصاحبه شونده گزینش می کنند. لذا ضروری است در هنگام مصاحبه برای شغل به صورت فعال بر شرایط روحی و احساسی خود مدیریت داشته و با انرژی خوبی در این قبیل گفتگوها شرکت کنیم.


  • خود را مدیریت کنیم : اهداف منطقی هفتگی در مورد شبکه ارتباطی خود، بررسی و تحقیقاتی که باید انجام دهیم، و تقاضا برای کار، تنظیم کنیم. در صورت تحقق این اهداف، به خودمان جایزه بدهیم.

  • تمام تخم مرغ ها را در یک سبد نگذاریم: بسیار محتمل است که در صورت تأئید نشدن و جواب رد شنیدن، روحیه خود را از دست بدهیم و افسرده بشویم اما اگر انتخاب و گزینه های دیگری را به صورت فعال در دستور کار داشته باشیم، حتماً نه روحیه مان را از دست می دهیم و نه افسرده می شویم.

  • اقدام کنیم و از خانه بیرون برویم: هر کاری که لازم است انجام بدهیم تا از خانه بیرون برویم.زیرا وقتی اقدام کردیم تجربۀ جدیدی را کسب کرده و نکتۀ جدیدی را یاد می گیریم. با افراد جدید آشنا می شویم و شاید اینموضوع به نکته ای جدید در رزومه ما تبدیل شود.

موفق باشید

  نظرات ()
سیاسی کاری در محیط کار نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱۳ خرداد ۱۳٩۱

اقتباس از: HBR ، اول ژوئن 2012

شاید این موضوع را دوست نداشته باشید ، اما این یک واقعیت است که اگر ندانیم قدرت در محیط کار چگونه تقسیم شده است، آنگاه برای پیشبرد مقاصد سازمانی خود در محیط کسب و کار دچار مسئله بشویم. در اینجا به سه نکته برای بررسی شرایط سیاسی محیط کارمان اشاره شده است. به آنها توجه کنیم حتی اگر با اصل سیاسی کاری در محیط کار هم موافقتی نداشته باشیم:


  1. یک چارت تهیه کنیم : شبکه ها و ارتباطات غیر رسمی اگر مهمتر از چارت سازمانی و ارتباطات رسمی در محیط کار نباشد از آن کم اهمیت تر نخواهد بود. تهیه یک چارت یا نقشه از ارتباطات غیر رسمی افراد و اینکه چه کسانی تحت تأثیر چه کسانی  قرار دارند و این ارتباطات به چه ترتیب و با چه ماهیتی است، می تواند درک بهتری از فرآیند تصمیم گیری ها و ملاحظاتی که در اتخاذ آنها بکارگرفته می شود برای ما فراهم آورد.

  2. آمادۀ تغییرات و تحولات جدید باشیم: آنهائی که در نوک پیکان تحولات سازمانی قرار دارند همیشه با افراد قدرتمند و مبتکر موجود در سازمان جوش می خورند و در معرض روندها و نیازها در درون سازمان قرار می گیرند. تحرک ماهوی در این جایگاه به مفهوم برخورداری از یک موقعیت مستحکم خواهد بود.

  3. برای جایگاه شغلی خود دست از مبارزه بر نداریم:  این خوشخیالی است که فکر کنیم ما را تنها بخاطر استعداد و توانمندی عملیاتی مان به کار بگمارند و در نتیجه منتظر بمانیم تا استعداد و توانمندی هایمان را کشف کنند و از ما دعوت به عمل آورند تا پست های حساس و بالاتری (که شاید افراد نالایقی – احتمالاً از روی ناچاری -  در آنجا بکارگمارده شده باشند) را تصدی کنیم. با ایجاد یک نمای چند بُعدی از جایگاه شغلی مان و جلب حمایتهای عملیاتی و ارتباطی ضروری، برای استحکام آن مبارزه کنیم. 
  نظرات ()
استعداد،علاقه، و معمای خلاقیت در افراد نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٦ خرداد ۱۳٩۱

منبع: HBR Blog Network
ما در دنیائی زندگی می کنیم که همه در هنگام استخدام فقط به "استعداد" افراد می اندیشند. از شرکتهای بزرگ و کوچک گرفته تا باشگاههای ورزشی و یا مراکز هنری همه و همه در هنگام استخدام افراد و همکاری با دیگران بر "استعداد" بیش از هر نکتۀ دیگر پافشاری می کنند. تمامی بخشهای استخدامی و منابع انسانی سازمانها به دنبال آمیزۀ خاصی از توانائی و دیدگاههای طبیعی هستند که انجام کارهای سازمان شان را مقدور و ممکن می سازد. چند ماه پیش با مقاله ای برخورد کردم که در آن به سه عنصر مهم در فرآیند استخدام نیروی مناسب به عنوان یکی از اعضای تیم اشاره شده بود -  شایستگی، شخصیت، و مهارت – اما باید اذعان کرد که یک عنصر بسیار اساسی در آن نادیده گرفته شده است.....

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب