محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
تئوری تغییر هدفمند نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۳٠ اسفند ۱۳٩۱

ای تغییر دهندۀ گرایشها و دیدگاهها، ای مدیریت کنندۀ شبها و روزها، ای تحول دهندۀ احوال، حال ما را به بهترین ها تبدیل کن

(هدیه به مناسبت نوروز 1392)

برگرفته شده از Mindtools

تئوری تغییر هدفمند ، ابزاری را فراهم می آورد که برای تحوّل نیاز داریم

بدون رشد و پیشرفت مداوم و پی در پی، واژگانی نظیر توسعه، بهبود، و موفقیت بی معنی هستند (بنجامین فرانکلین)

تا کنون چند دفعه سعی کرده اید که چیزی را – در مورد خودتان یا دیگران -  تغییر بدهید، اما پس از چندی و اعمال اقداماتی، متوجه شده اید که دوباره به عادت سابق و شرایط قبل بازگشت کرده اید؟

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
در مورد شغل تان کاری نکنید که موجب پشیمانی تان شود نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ۱٧ اسفند ۱۳٩۱

اقتباس از : HBR هفتم مارس 2013

مهم نیست که در چه صنف و صنعتی فعالیت می کنید و یا چه نقش و سمتی را احراز کرده اید یا اینکه چه اندازه موفق هستید، به هر حال اگر در مورد شغل تان دچار تصمیم گیری اشتباهی شوید به آسانی فرصت جبران نخواهید داشت. در اینجا به دو مورد از رایجترین تصمیم گیری های اشتباه در مورد شغل و شیوۀ احتراز از آن اشاره می شود:

  • انتخاب شغل صرفاً بخاطر پول. بسیاری از افراد بی توجه به نیازهای روحی و روانی خود بدنبال مشاغل صرفاً پر در آمد هستند و زمانی که به آن دسترسی پیدا می کنند متوجه می شوند که در دام افتاده اند. اگر فقط بخاطر میزان حقوق و دریافتی بدنبال شغل هستید، بهتر است کمی تأمل کنید و در مورد معنی و مفهوم دار بودن آن شغل و تطابق علائق تان با آن نیز فکر کنید.
  • دیر تصمیم گرفتن برای تغییر شغل. افرادی که بالاخره به کار مورد علاقۀ خود دسترسی پیدا می کنند به گذشته می اندیشند و با خود می گویند که چرا برای این کار زودتر اقدام نکرده اند و این همه سالهای عمرشان را در کاری دیگر تلف کرده اند. اگر واقعاً به شغل تان علاقه ندارید بهتر است هرچه سریعتراز تلف کردن بهترین سرمایۀ غیر قابل جبران زندگی یعنی عمرتان جلوگیری کنید و آن را در مسیری بگذارید که انرژی تان آزاد می شود و خستگی در آن معنی و مفهومی ندارد.
  نظرات ()
چگونه یک مهارت جدید را به توانائی های خود بیفزائیم نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ۱٠ اسفند ۱۳٩۱

منبع: HBR بیست و هفتم فوریه 2013

خود تربیتی برای پیشرفت یک ضرورت است. اما برای اینکه بخواهید مهارتهای سخنرانی، استفاده از رسانه های عمومی، یا تحلیل داده ها و ... را از آن خود کنید، باید برای این پرسش پاسخ داشته باشید که چگونه می توان آغاز کرد؟ در اینجا به سه نکتۀ عمومی برای کسب مهارتهای جدید اشاره شده است:

  • با کم شروع کنیم. یادگیری مهارتهای جدید می تواند احساس چالش و گاهی ناتوانی در افراد ایجاد کند. بهتر است بر یک هدف متمرکز شده و یا اینکه کار را به اهداف قابل مدیریت تقسیم کنیم. بطور مثال اگر می خواهیم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم ، خود را موظف کنیم تا آغاز گر گفتگو در جلسات باشیم.
  • هر آنچه را یاد گرفته ایم منعکس کنیم. بایستی در مورد آنچه فرا می گیریم فکر کنیم، در غیر اینصورت مهارت جدید هیچگاه ملکه ذهن مان نخواهد شد. بایستی در مورد پیشرفت مان با دیگران گفتگو کنیم تا بازخوردهای ارزشمندی را بدست آورده و مقدمات اعتبار ما را در آن زمینه فراهم آورد و بتدریج آن مهارت را مال خود کنیم.
  • به دیگران هم بیاموزیم. یکی از سریعترین روشهای یادگیری چیزهای جدید آن است که به دیگران نشان دهیم چگونه آن کار را انجام دهند. با گروه ، مدیر و یا همکاران مان در مورد آنچه فرا گرفته ایم گفتگو کنیم.

مهارت ها قابل اکتساب هستندموفق باشید

  نظرات ()
برای اقناع نیازی به فریبکاری نیست نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳٩۱

 منبع :HBR نوزده فوریه 2013

اگر سعی دارید کسی را به چیزی متقاعد کنید و یا با خود هم رای کنید باید از قدرت اقناع خویش بهره بگیرید.

 این موضوع هیچ ارتباطی به فریبکاری ندارد و کسانی که برای قانع کردن دیگران دست به فریبکاری می زنند از اساس به بیراهه می روند. بنابراین در اقناع بدنبال هدایت دیگران به سمت و سوی یک راه حل  و راهکار هستیم. در اینجا به چند نکته برای اقناع دیگران اشاره می شود:

اعتبار ایجاد کنیم. اگر دارای سوابق مشخصی هستیم که می تواند مبنای قضاوت دیگران در مورد ما قرار گیرد، این مطلب می تواند ابزاری برای جلب اعتماد دیگران در آن حیطۀ خاص باشد. مثلاً اگر در همکاری با دیگران از قدرت تطابق بالائی برخوردار هستیم و دیگرهمکاران این خصیصه را می دانند لذا این خصلت می تواند موجب اعتماد دیگران در توانائی های همکاری مان با آنها گردد. در این حوزه نیازی به هیاهو نخواهد بود و این اعتبار از آن ماست. کافی است دیگران از اطلاع داشته باشند تا قانع شوند که از همکاری با ما لذت خواهند برد.

اهداف را در نقاط اشتراک جستجو کنیم و نه نقاط افتراق. منافع دو جانبه را به صورت ملموس توضیح دهیم و توجیه کنیم.

موقعیت خود را به روشنی تقویت کنیم. شواهد معمولی این کار را انجام نمی دهند. بایستی داده هائی کمّی که با تمثیل همراه بوده، داستان گونه و مملو از استعاره باشد و تأثیر هیجانی ایجاد کند، ارائه دهیم.

این توانمندی ها با تمرین کردن قابل اکتساب است (موفق باشید)

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب