محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
سه نکته برای تغییر افراد نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٢۱ دی ۱۳٩۱

منبع : HBR هشتم ژانویه 2013

ما به راحتی می توانیم استراتژی ها، محصولات، و فرآیندها را آنطور که می خواهیم و فکر می کنیم تغییر دهیم، اما تغییر واقعی زمانی محقق می گردد که کارکنان ما تغییر کنند و کارها را به شیوۀ جدید انجام دهند. گفتن این حرف خیلی آسانتر از عمل کردن به آن است. در اینجا به سه نکته برای رویاروئی با این چالش اشاره می شود:

کار را در یک قسمت متمرکز کنیم: افراد نیازمند یک راه و روش صریح و واضح هستند. اگر آنها را با چندین هدف بمباران کنیم و بخواهیم چندین شایستگی را یکجا محقق کنند، توفیقی حاصل نخواهیم کرد. بهتر است رفتارها را یک به یک تغییر و بهبود دهیم.

یک تصویر روشن و زیبا از آنچه می خواهیم را ترسیم کنیم: از داستان سرائی، استعاره، عکس، و اشیاء فیزیکی برای مقایسۀ جائی که هستیم و جائی که می خواهیم باشیم، بهره ببریم. این روش موجب تحریک هیجانات (که اهرم قدرتمندی برای تغییر افراد است) می شود.

اهرم فشار از جانب همکاران را فعال کنیم: همکاران می توانند انتظارات و ارزشهای سازمانی را نهادینه کنند یا نقش های افراد را تنظیم کنند. کارکنان را تشویق کنیم تا برای اعمال فشار بر یکدیگر به منظور ترویج و بکارگیری قواعد و روشهای جدید از استانداردهای قدرتمندی پیروی کنند.   

  نظرات ()
48 قانون قدرت نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ۱٤ دی ۱۳٩۱

 

درکشاکش خیر و شر، نیکی و بدی، نور و ظلمت، همیشه "قدرت"  تنها یک وسیله بوده است. این وسیله همانند تمامی وسائلی از این دست نظیر علم، تکنولوژی و ... می تواند در هر یک از این دو مسیر مورد استفاده و یا سوء استفاده قرار بگیرد. افزون بر این، قدرت و مراکز و شیوۀ توزیع آن در سازمان، همیشه از مباحث جذاب سازمان و مدیریت بوده است.

مقصود از ترجمه و انتشار این مطلب، تلاشی است تا تاکتیکهای مورد استفادۀ بهره جویان از "قدرت" را مورد کنکاش قرار دهد و لذا فاقد هر گونه موضعگیری از منظر ارزشی به موضوع قدرت است.

 منبع: Mind Power

کتاب 48 قانون قدرت در سال 1998 توسط رابرت گرین و یوست الفرز به چاپ رسید. این کتاب دارای اِلِمانهای شماتیک مشترکی با کتاب The Prince  نیکولو ماکیاولی است و با مقالۀ کلاسیک سان زو تحت عنوان The Art of War قابل مقایسه می باشد.

قانون اول: هرگز قدرت مافوق تان را انکار نکنید ...


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
اگر می خواهید نوآوری را در سازمان تان نهادینه کنید، این عبارت را در یابید نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱٢ دی ۱۳٩۱

منبع : HBR  بیست و پنجم دسامبر 2012

با من تکرار کنید: چگونه ممکن است ما.....؟

 این عبارتی است که امروزه بیشتر شرکتهای موفق در هنگامی که می خواهند خلاقیت را  در سازمان شان تحریک کنند، مورد استفاده قرار می دهند.

چگونه ممکن است ما..... را بهبود ببخشیم؟ یا  چگونه ممکن است ما راه جدیدی برای انجام ..... پیدا کنیم؟ یا چگونه ممکن است ما دیدگاه عمومی در مورد ..... را تغییر بدهیم؟

این رویکرد به نوآوری، به ما اطمینان می دهد که پرسش درستی را طرح کرده و از سئوالات محدود کننده تری نظیر چگونه می توانیم .....؟ یا بهتر است برای ..... چه کنیم؟ که نیاز به قضاوت را تحریک می کند،هم احتراز کرده ایم.

"چگونه ممکن است ما .....؟" به افراد کمک می کند تا انتخابهای بیشتری را آزادنه مورد بررسی قرار دهند و امکانات بیشتری را در نظر بگیرند. واژۀ "چگونه" تلویحاً این فرضیه را مطرح می کند که راه حلهائی برای موضوع وجود دارد و نوعی اعتماد به نفس خلاقانه را القاء می کند. واژگان "ممکن است" چنین استنباطی را ایجاد می کند که می توان هر ایده و عقیده ای را به میان آورد -  چه عملی باشد یا نه. و واژۀ  "ما" نشان از تلاش دستجمعی برای ایجاد یک طرح و فکر و راه جدید به کمک یکدیگر است.

با آرزوی موفقیت برای شما مدیر شایستۀ کسب و کار

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب