محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
آنچه برای برقراری ارتباط مؤثر نیاز داریم (نیاز مبرم مدیران ) نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٦ فروردین ۱۳٩۱

منبع: HBR مورخ پنجشنبه 12 آوریل 2012

برای اینکه در کارها اثربخش باشیم لازم و ضروری است بتوانیم با کلیه افراد در هر سطح بخوبی ارتباط  برقرار کنیم. با اینهمه کارهائی که هر روز بایستی انجام دهیم آیا قدرت اقناع انواع افرادی که پیرامون ما قرار دارند را داریم تا به نتایج مورد دلخواهمان برسیم؟

مدیران اثربخش، استاد برقراری ارتباط با دیگران هستند. با وجود صدها تعاملی که روزانه – با همکاران، مشتریان ، و رؤسا  -داریم، نه تنها لازم است در ایجاد ارتباط توانا باشیم بلکه بایستی دارای مهارتهای مورد نیاز در جذب و قانع کردن مخاطب نیز باشیم. این کار نیازمند تمرین و مداومت است. اما در اینجا شانس آشنائی با این مهارتها برای شما فراهم شده است. برقراری ارتباط برای نتیجه دارای 4 شاخص است که به ما کمک می کند در ارتقاء کیفیت ارتباط خود با دیگران تلاش کنیم:


  • مهارت ارائه مطلب : به ما می آموزد چگونه توضیحات مان در مورد یک موضوع خاص را به شیوه ای قدرتمند، منطبق سازی شده با شرایط و مخاطب، و پیوسته مطرح کنیم.

  • هنر مذاکره : به ما یاد می دهد چگونه درک بهتری از محرکها و ابعاد مذاکره داشته و چگونه از اشتباهات رایج در این خصوص پرهیز کنیم.

  • قدرت اقناع دیگران: یعنی توان بهره برداری از تمامی عوامل نا ملموس در راضی کردن دیگران.

  • مهارتهای نگارشی : به ما کمک می کند تا افکارمان را سازمان داده و مطالب نوشتاری بهتری را برای ایجاد ارتباط تهیه کنیم.
  نظرات ()
می خواهید در زمان برگزاری جلسه های تان تا 50% صرفه جوئی کنید نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳٩۱

غالب افراد جلساتشان را براساس یک ساعت، دو ساعت، و ... تنظیم می کنند زیرا بیشتر تقویم های آنها اینگونه تنظیم شده است، اما می توان برای انجام این جلسات اوقات کمتری را اختصاص داد. برای کاهش این زمان ها و صرفه جوئی در اوقاتی که بیهوده تلف می شود، بیائید این سه نکته را امتحان کنیم:


  • جلسه را ایستاده برگزار کنید. بیشتر افراد هنگامی که سرپا هستند از مسائل حاشیه و اطاله کلام پرهیز می کنند و به موضوع مورد مذاکره توجه بیشتری می کنند.برای این منظور صندلی ها را از اتاق بیرون ببرید و همه را دور یک میز جمع کنید.

  • از تایمر یا زمان سنج استفاده کنید. برای هر موضوع مورد گفتگو زمانی را اختصاص دهید و آن را بر روی زمان سنج موبایل یا وسائل مشابه تنظیم کنید تا وقتی علامت داد به موضوع بعدی بپردازید.

  • هزینه برگزاری جلسه را نشان دهید. در بالای دستور جلسه به هزینه ساعت کار افرادی که در جلسه جمع شده اند اشاره کنید. وقتی افراد متوجه شوند برگزاری جلسه چه مقدار هزینه دارد، بر اثربخشی و کارآئی آنها تأثیر خواهد گذاشت.

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
نتایج تحقیقات جهانی شرکت مکنزی از اوضاع اقتصادی جهان (مارس 2012) نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ٦ فروردین ۱۳٩۱

تحقیقات ماه مارس شرکت مکنزی

 

فعالان اقتصادی به نسبت دسامبر گذشته، نگاه خوشبینانه تری به اوضاع اقتصادی جهان دارند در حالیکه نگرانی های موجود در مورد منطقۀ یورو و افزایش قیمت نفت، به جای خود باقی است.

مطابق با نتایج تحقیقات اخیر، مدیران اجرائی به نحو فزاینده ای در مورد اوضاع جاری اقتصادی چه در سطح جهانی و نیز در سطح ملی(امریکا)، خوشبین هستند. با اینحال آیندۀ اقتصاد در منطقۀ یورو هنوز با تردید و در هاله ای از ابهام روبرو است – 60 درصد از مدیران معتقدند که تا شش ماه آینده نوعی کاهش معاملات و یا رکود محدود وجود خواهد داشت، تعداد قابل توجهی از مدیران اجرائی در سراسر جهان شرایط رشد و توسعه در کشورهای شان را انتظار می کشند. نگرانی راجع به بدهی ها به عنوان مانعی برای رشد، پائین است در حالی که این نگرانی ها بیشتر متوجه قیمت کالاها و بی ثباتی ژئوپولوتیکی می باشد.

همچنین علائم مثبتی در سطح شرکتی وجود دارد : مدیران پائین بودن تقاضا را هنوز به عنوان مهمترین ریسک برای رشد شرکت شان، اعلام می دارند. در همین حال تعداد بیشتری از مدیران اظهارامیدواری کرده اند که تقاضا برای کالا و خدمات شان افزایش پیدا خواهد کرد. انتظار در مورد سودآوری کسب و کارها روندی صعودی دارد درهمین حال نیروی کار درحال تغییرو تصمیم گیری برای سرمایه گذاری به نسبت سه ماه پیش یکنواخت است شاید این نشانۀ عدم آمادگی شرکتها برای تطبیق خود با موج جدید خوشبینی مدیران باشد.

 

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب