محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
کنترل (کارهای دردست اقدام) نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٢٢ آذر ۱۳٩٠

منبع : HBR مورخ 13 دسامبر 2011

داشتن یک فهرست به هم ریخته از "کارهای در دست اقدام" می تواند خود باعث سردر گمی در اولویت بندی کارها شود. اگر بر این باورید زمان تان صرف اجرای کارهای مختلفی می شود و در آخر احساس می کنید کارهای تان به انجام نرسیده است، در این صورت به شما توصیه می شود این متن کوتاه را مطالعه فرمائید:


  1. تمامی کارها را بنویسید : همه کارهائی که باید انجام شود را ابتدا فهرست کنید و تعیین کنید کدامیک به آسانی قابل انجام و کدامیک سخت تر و پیچیده تر است.

  2. ابتدا تعدادی از کارهای آسان را انجام دهید: حدود پانزده دقیقه از زمان را صرف انجام کارهای ساده تر و آسان تر کنید. در این شرایط بر سرعت تمرکز داشته باشید مثلاً برخی تلفن ها که بسرعت قابل انجام هستند، یا برخی ایمیل ها که بسرعت قابل پاسخگوئی هستند و ... تا هر چه بیشتر از "کارهای در دست اقدام" موجود در فهرست به انجام برسند و حذف شوند.

  3. انجام کارهای وقت گیرتر و سخت تر: از منشی بخواهید تلفن های تان را وصل نکند و موبال تان را نیز خاموش کنید. تمامی پنجره های باز روی کامپیوتر را ببندید، و بر کارهای مهم تر متمرکز شوید. این کار را به مدت 35 دقیقه بطور ممتد و بدون وقفه انجام دهید.

  4. استراحت کنید: پس از 35 دقیقه، اکنون حدود 10 دقیقه استراحت کنید و دوباره به مرحله دوم برگردید.
  نظرات ()
اظهار نظر پروفسور کاتلر در مورد ارتباط بازاریابی حسی و عصر سوم بازاریابی نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳٩٠

طی فرصتی که در سمینار 14 نوامبر آقای کاتلر در ارمنستان  به دست داد ، توفیق این را داشتم که سئوال زیر را مطرح نمایم  متن پرسش و پاسخ در زیر می آید:

س – محمد سالاری هستم ، مدیر دپارتمان بازاریابی حسی شرکت TMBA که یک شرکت بازاریابی ایرانی است. آقای پروفسور شما در بخشی از سخنرانی خود به تاریخچۀ بازاریابی و ویژگی های هر دوره از آن اشاره فرمودید.

آیا به نظر شما آنچه که به نام بازاریابی حسی در ادبیات بازاریابی رایج شده است، نتیجۀ صحیح عصر سوم بازاریابی یا همان Marketing 3 است؟


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب