محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
پروفسور فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین به ایران می آید نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ٢٩ آبان ۱۳٩٠

کاتلر و برگزاری سمینار بین المللی کیش 

بدون تردید این نتیجۀ تلاش تمام فعالان جامعۀ بازاریابی ایران است

امیدوارم به کام جامعۀ بازاریابی ایران گوارا آید

برای اطلاعات بیشتر با شرکت TMBA از طریق تلفن 4-66028401 تماس حاصل
فرمائید

 

  نظرات ()
پرسشهائی که هر مدیر بایستی از خود بپرسد نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٤ آبان ۱۳٩٠

 اقتباس از : هاروارد بیزنس ری ویو مورخ 4 نوامبر

پرسیدن سئوالات درست، بهترین مهارت مدیریتی رئیس هر کسب و کار است. با اینحال بسیاری از مدیران کسب و کارها ناتوان از پرداختن و پرسیدن سئوالات درست در مورد فعالیت خود هستند. در اینجا به سه نوع پرسشی که هر مدیر بایستی از خود بپرسد، اشاره می کنیم:


  • پرسشهائی در مورد خودمان. مدیران شایسته همیشه از خود و دیگران در مورد اینکه چگونه می توان کارها را بهتر انجام داد، به طرح  پرسش می پردازند. این پرسشها باید به شیوه ای سازنده مطرح شود تا واکنش و پاسخهای داوطلبانه ای را بدنبال داشته باشد.

  • پرسشهائی در مورد برنامه ها و پروژه ها. این پرسشها بایستی موجب پیشبرد کارها و همچنین توسعه و پیشرفت افراد بشود. پرسشهای محکم و مستقیم مادامیکه به نفع این پیشروی باشند، قابل توصیه هستند.

  • پرسشهائی در مورد سازمان. به دنبال راههائی باشیم تا از طریق پرسش در مورد عملیات، فرآیندها، و ساختارها، کارآئی سازمان را ارتقاء دهیم. در این خصوص می توان پرسید:
    چرا کارها را اینطوری انجام می دهیم؟ آیا شیوۀ بهتری برای انجام کارها وجود دارد؟

به یاد داشته باشیم انجام کارهای درست و درست انجام دادن کارها دو موضوع مهم بهبود مستمر در هر سازمان است که اولی بیشتر به رهبری و دومی به مدیریت سازمان بازمی گردد. در شرکتهای کوچک و متوسط که این جایگاهها در یکدیگر تنیده اند ناگزیر مدیر ارشد سازمان بایستی قادر به ایفا کردن هر دو نقش باشد.

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
فروش به مشتری ها با افزایش شناخت از آنها نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱٠ آبان ۱۳٩٠

منبع : HBR  اول نوامبر 2011

تنها با درک واقعی و دقیق مشتری ها می توان به آنها چیزی را ارائه کرد که لازم دارند. فناوری این امکان را بوجود آورده است تا شناخت عمیق تری از مشتری فراهم آوریم در اینجا به سه راهکار برای تعمیق شناخت از مشتری ها اشاره می شود با بکار بستن آنها به کسب و کار خود جان تازه ای بدمیم:


  • جمع آوری اطلاعات مشتری: از هر تعامل و تماس با مشتری به عنوان یک فرصت برای جمع آوری داده ها در مورد وی بهره ببریم و بر اطلاعاتی که مشتری در مورد خودش ارائه می دهد اکتفا نکنیم. این اطلاعات بایستی متمرکز بر رفتار و ترجیجات مشتری باشد.

  • تقسیم بندی و فیلتر کردن داده ها: برای ایجاد یک راهبرد و استراتژی بازاریابی بهتر است از بخش های کوچکتر بازار و نه تمام بازار استفاده کنیم. با فیلتر کردن صحیح داده ها می توانیم درک درستی از مشتری ها در سطحی مشخص تر و دقیق تر فراهم کنیم.

  • شناسائی و نوازش مشتریان مهم : به جای حسابگری بر اینکه هر مشتری در هر معامله چه مقدار برای کسب و کار ما سود ایجاد می کند بهتر است پتانسیل مشتری را برای دورۀ طولانی تر بررسی و مورد نظر قرار دهیم. این نگاه بلند مدت به ما کمک می کند تا مشتریان اصلی که وفاداری آنها برای کسب و کار ما سود دراز مدت ایجاد می کنند را شناسائی کنیم.
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب