محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
ایجاد همکاری و یکپارچگی در بین تیم های کاری نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٦ شهریور ۱۳٩٠

منبع : HBR

به اجراء در آوردن کارها و پروژه های بزرگ نیازمند تیم هائی است که بایستی بزرگ، چندکاره، وعملیاتی باشند. با اینحال همراه با بزرگتر شدن اندازه گروه و تیم، به هم ریختگی و گرایشهای گوناگون یا رقابتهای ناصحیح در آن افزایش پیدا کرده و کارآئی گروه  کاهش پیدا می کند. در اینجا به سه نکته برای ایجاد همکاری در تیم ها یا گروههائی که دارای پیچیدگی هستند، اشاره می شود:


  • اعضاء گروه را به مهارتهای مناسب و مورد نیاز تجهیز کرده و به آنها آموزش دهیم. بسیاری از افراد اهل همکاری نیستند. آنها نیازمند آموزش مهارتهائی مناسب هستند، مهارتهائی از قبیل:

-       قدردانی و ارج نهادن به کار دیگران،

-       شرکت در مذاکرات هدفمند، و

-       حل خلاقانۀ مناقشات


  • به افراد کمک کنیم تا با یکدیگر آشنا و از ظرفیتهای یکدیگر با خبر شوند. افرادی که یکدیگر را می شناسند و از توانائی های یکدیگر با خبر هستند بهتر و راحتتر با یکدیگر همکاری می کنند. برای ایجاد شبکه و رویدادهای گروهی جهت ایجاد احساس "هم گروه بودن"، باید سرمایه گذاری کنیم و وقت بگذاریم.

  • مدلی از رفتاری که نشاندهندۀ همکاری و یکپارچگی باشد، ارائه دهیم. کارکنان رفتار افراد ارشد را الگو و سرمشق قرار می دهند. رهبران بایستی به طرزی قابل مشاهده با یکدیگر همکاری کنند و حتی گاهگاهی در کارها جانشین یکدیگر بشوند.
  نظرات ()
از سه اشتباه مهلک در هنگام پرزنت و ارائه مطلب بپرهیزیم نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱٩ شهریور ۱۳٩٠

منبع : HBR

اجرای موفقیت آمیز یک پرزنت و ارائه مطلب نیازمند آمادگی و تمرین است. بایستی اعتماد حاضرین را بدست آوریم و پیام خود را به وضوح و روشنی انتقال دهیم. در اینجا به سه اشتباه مهمی که بایستی بطور جدی در اینگونه مواقع از آن دوری بجوئیم،اشاره می شود:

  •      
    اینکه ندانیم مخاطبان ما چه کسانی هستند: قبل از آنکه به سمت محل ارائه مطلب برویم، بایستی در مورد مخاطبان خود و اینکه اطلاعات ارائه شده توسط ما به چه کار آنها می آِید، بدرستی بررسی و تحقیق کرده باشیم.

  • اینکه نتوانیم توجه مخاطبان را جلب کنیم: بایستی دلیلی ارائه کنیم که مخاطبان به ما توجه کنند. مثلاً عنوان کردن مسئله ای که می خواهیم حل کنیم و بار مشکلی که در نظر داریم از دوش آنها برداریم، یا یک موضوع و یا یک واقعیت مورد قبول دو طرف را اساس استدلال خود قرار دهیم.
  •       
    استفاده از تجهیزات کمک آموزشی و بصری: اینکه یک چارت زیبا به نظر برسد به این معنی نخواهد بود که بایستی از آن استفاده کنیم. اگر مواد بصری ارائه شده مستقیماً مرتبط به موضوع و پیام ما نباشد، مخاطبان ما ممکن است دچار اشکال و یا احتمالاً سردرگمی بشوند.
  نظرات ()
ترکیبی از غرور ملی و سازمانی نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۱٤ شهریور ۱۳٩٠

این روزها دیدن لوگوی TMBA در سایت پدر بازاریابی نوین جهان یعنی پروفسور فیلیپ کاتلر به احساسی مبدل می گردد که واژه برای بیان آن کافی نیست www.kotler.am.

برگزاری سمینار در سطح و اندازۀ کاتلر در ارمنستان در 11.11.11 با همکاری و حضور یک شرکت ایرانی، بخصوص که افتخار همکاری با آن شرکت را داشته باشیم، نوعی احساس مرکب از شعف و غرورِ انگیزش آفرین را در انسان بوجود می آورد.

برای عزیزان دست اندرکار صنعت بازاریابی و برگزار کنندکان ایرانی این قبیل سیمنارهای علمی ، آرزوی توفیق روز افزون دارم تا بتوانند بدینوسیله امکان ارتباط رودررو با اساتید سطح جهانی را فراهم آورند و هموطنان دانش پژوه و فعالان اقتصادی را همگام با روند جهانی به روز نگاهدارند.

برای TMBA که ابتکار برگزاری آن را به همراهی آکادمی بازاریابی SENSEI در ارمنستان به عهده دارد موفقیت و  نیکنامی را آرزومندم.

کیفیت و کمیت حضور در چنین سمیناری آن هم در یک کشور خارجی (ارمنستان)، نشانگر و گویای جایگاه ایرانیان در صنعت بازاریابی جهانی خواهد بود.

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب