محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
Marketing Metaphoria نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ٢٦ امرداد ۱۳٩٠

مرور و معرفی کتاب

 "استعاره در بازاریابی : کدامیک از استعاره های
عمیق نشاندهندۀ ذهن مشتریان است"

نویسنده: جرالد زالتمن و لیندسی اچ. زالتمن

منبع: Journal of Advertising Research

در اینجا کتاب استعاره در بازاریابی (Marketing Metaphoria) را از سه منظر مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. ارتباط این کتاب با کتاب قبلی پروفسور زالتمن تحت عنوان "مشتریان چگونه می اندیشند" (How Customers Think)
  2. رهنمودهای این کتاب  برای  استراتژی بازاریابی
  3. تأثیرات  بالقوه این کتاب بر عملیات تحقیقات بازار ......

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
سه روش برای گرفتن بهترین خروجی از یک تیم کاری نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ٢٤ امرداد ۱۳٩٠

منبع :HBR  ، پانزدهم آگوست 2011

برعکس باور رایج ، کار تیمی همیشه بهترین روش برای انجام کارها نیست. مسائلی از قبیل هماهنگی، رقابت، و انگیزش می تواند حتی تیمهائی با بهترین طراحی و ترکیب و نیز با ارنج کارشناسانه را تحت تأثیر قرار دهد.
در اینجا سه روش برای ارتقاء شانس موفقیت در تیم تان ارائه می گردد:


  • یک نفر را برای مخالفت با طرح ها و تصمیم ها انتخاب کنید.

تفکر گروهی محصول خطرناک کار تیمی است. از کسی بخواهید که نقش مخالف را ایفا کند تا از چالش لازم و چکش کاری ضروری ایده ها و تصمیم ها مطمئن شوید.


  • از تعداد اعضاء زیاد بپرهیزید.

تیم ها بایستی تا حد ممکن کوچک باشند- هیچگاه یک تیم بیش از 9 نفر را تشکیل ندهید.


  • اعضاء تیم را در حد ممکن ثابت نگاهدارید.

از جابجا کردن و تعویض افراد تیم در حد ممکن بپرهیزید. هنگان انتخاب افراد تیم بیشترین تلاش را بکار گیرید تا از وقوع چنین اجباری مصون بمانید. تیم های ثابت عموماً کارآئی و راندمان بهتری از تیم هائی دارند که گاه و بیگاه دچار تغییر ساختار و اعضاء می شوند.

تلفن تماس : 09121269382

  نظرات ()
خوشبین باشیم اما حماقت نکنیم نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۸ امرداد ۱۳٩٠

منبع : HBR جولای 2011  توسط : Edward Hallowell

تعداد زیادی سخنران انگیزشی و کتابهای خود سازی وجود دارد که با تعجب باید گفت همگی یک قانون ساده برای کسب موفقیت را ارائه می دهند : "اگر باور کنید که موفق می شوید، آنگاه موفق خواهید شد". اما چنین استدلالی دارای یک اشکال کوچک است که متأسفانه بنظر نمی رسد کسی از دام آن رهائی داشته باشد. این جمله کاملاً غلط است.....


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
مبانی روانشناختی بازاریابی حسی نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۳ امرداد ۱۳٩٠

کنفرانس بنیاد تحقیقاتی تبلیغات ARF

نیویورک آوریل 2008

توسط: David Pem

ترجمه از : محمد سالاری

هدف این مقاله چیست؟

ما با برندها و تبلیغات دارای اشتغال هیجانی هستیم و احساسات خود را در مورد آنها به صورت استعاره بیان می کنیم. استعاره، پنجره ای بسوی هیجان می گشایدکه می تواند برای دسترسی به "برند اشتغالی" و ارائه یک بینش تجاری مغایر(بازاریابی حسی) با روشهای سنتی و قراردادی، مورد استفاده قرار گیرد.

قسمت اول: درجستجوی اشتغال(ذهنی)

مقدمه: هیجان، برند اشتغالی  و استعاره

تا آنجا که می دانیم، تحقیقات بازار در اواسط قرن گذشته – به عنوان تلاشی برای کشف واقعیتهای ملموس در مورد نگرشها و رفتار مصرف کننده –  ظهور کرد. قطعاً تولد آن با رواج علوم شناختی نیمه قرن بیستم که اصولاً به فرآیندهای خودآگانه ذهنی و نه ساختار مغز مربوط می شود، همراه بوده است.

دانشمندان حوزه شناخت به اهمیت مکانیزمهای ناخودآگاه بخصوص در حوزه حافظه اشاره کرده اند، اما نقش "هیجان" هیچگاه به حساب نیامده است . بدینرو، در بیشتر نظریه های تبلیغاتی قرن بیستم، "هیجان" به نوعی عامل .....


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
خوش بینی و واقع بینی نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ٢ امرداد ۱۳٩٠

منبع:  HBR ، بیست و دوم جولای 2011

اگر بر این باور باشیم که موفق می شویم پس حنماً  موفق خواهیم شد. درست است؟ نه کاملاً. تحقیقات نشان داده که خوشبینی و اعتماد به نفس بدست آمده از آن به انسان کمک می کند تا به اهداف خود برسد، اما هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد. در واقع اگر بر این باور باشیم که موفقیت به همین راحتی قابل دسترس است، زمینه و موجبات ناامیدی خود را فراهم آورده ایم. زیرا الزامات کسب موفقیت و پیروزی را نادیده گرفته ایم. ما باید مثبت بیندیشیم اما در مورد نیازهای کسب موفقیت و پیروزی ، واقع گرا و بسیار سخت گیر باشیم. دانستن این موضوع که موفقیت به این راحتی ها قابل دسترس نیست، موجب می گردد تا تلاشهای لازم را بکار بگیریم.

 نیازی نیست که اوقات زیادی را صرف تصویر سازی ذهنی از نتایج کار بکنیم در عوض بهتر است در مورد گامهائی که بایستی برای رسیدن به هدف برداریم، به تصویر سازی
ذهنی بپردازیم.

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب