محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
استراتژی SWIPE ؛ آمیزه بازاریابی حسی نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ٢٧ تیر ۱۳٩٠

منبع: Journal of Chinese Marketing

این مقاله اساساً در مورد استراتژی آمیزه بازاریابی حسی است. در این مقاله به یک جمعبندی در مورد ویژگی های متمایز بازاریابی تجربی و حسی با استفاده از متدولوژی استقراء و قیاس مبتنی بر تحقیقات کتابخانه ای، مصاحبه های عمیق، تعمیم استراتژی آمیزه بازاریابی حسی، موسوم به SWIPE در مقایسه با آمیزه بازاریابی سنتی یعنی همان 4P کلاسیک، و تطابق این استراتژی جدید با یک بررسی موردی از شرکت کره ای GERAGEM، خواهیم رسید.

واژگان کلیدی: تجربه، بازاریابی حسی، آمیزه بازاریابی ، آمیزه بازاریابی حسی

مطابق با ویژگی های قابل تمایز بازاریابی حسی، این مقاله به تعمیم استراتژی آمیزه بازاریابی حسی  SWIPE    میپردازد. این نام از سرواژه های Situation و Word of mouth و Interaction و Price و نیز Experience تشکیل و این استراتژی در شرکت کره ای GERAGEM پیاده سازی شده است .....


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
سه کاری که هنگام شکست بایستی انجام داد نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱٤ تیر ۱۳٩٠

 

منبع: Harvard Business Review

هر کس در برابر شکستها به نوعی واکنش نشان می دهد: برخی فوراً دیگران را متهم می کنند در حالیکه عده ای دیگر خود را سرزنش می کنند حتی اگر شایستۀ این سرزنش هم نباشند. دفعۀ بعد که ما یا تیم مان با شکست مواجه شدیم حتماً به یاد داشته باشیم تا از سرزنش خود و دیگران دست بکشیم و به جای آن این سه کار را انجام بدهیم:

1.      قبل از انجام هر کاری تعمق کنیم. از واکنش سریع در چنین شرایطی بپرهیزیم و بدینوسیله از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنیم. زمانی را برای بررسی نگاههای مختلف از زوایای گوناگون به موضوع، اختصاص دهیم و در مورد واکنش مناسب بیندیشیم.

2.      گوش کنیم و ارتباط برقرار کنیم. هیچگاه تصور نکنیم که آنچه دیگران فکر می کنند را می دانیم. بازخوردها را جمع آوری کنیم و آنگاه منظور و اقدام خود را توضیح دهیم.

3.      در جستجوی درس گرفتن از این شکست باشیم. اشتباه نکردن برای کسانی است که هیچ اقدامی نمی کنند. ممکن است شما و یا هر کس دیگر در تیم تان بخاطر این شکست مستحق سرزنش باشد شاید هم علت سیستمیک باشد و هیچکس شایسته سرزنش نباشد به هر حال بهترین کار در چنین شرایطی بدست آوردن و آزمایش کردن فرضیه هائی در مورد چرائی و چگونگی وقوع این شکست است تا از تکرار آن در آینده جلوگیری کنیم.

 تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
عوامل موفقیت یک کمپین بازاریابی حسی نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ٦ تیر ۱۳٩٠

 

نیازی به بودجه های هنگفت برای اجرای کمپین های اثرگذار بازاریابی حسی نیست، تنها اگر بتوانیم از قدرت فعالیت پراکنده اما  متمرکز بر یک مخاطب هدف بدقت انتخاب شده بهره ببریم، موفق خواهیم شد.

اخذ مجوزهای مختلف برای اجرای کمپین های حسی در جشنواره ها، ایستگاه های مترو، فروشگاههای بزرگ خرده فروشی، و دیگر مکانهای رایج می تواند بلحاظ بودجه ای محدودیت آور و نگران کننده باشد. این هزینه ها قبل از آنکه هر هزینه دیگر مربوط به تعامل با مشتری را به حساب آوریم،گاهی مبالغ هشت یا نه رقمی به بودجه کمپین ما تحمیل می کنند.

طبعاً چنین هزینه هائی فراتر از چارچوب بودجه بندی بسیاری از سازمانها بخصوص برندهای تازه و چالش آفرین در بازار است. فراموش نکنیم که.....


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب