محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
نگاه "اریک هوزر" به بازاریابی حسی نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳٩٠

افراد در جوامع امروزی بسیار پر مشغله و سرگرم هستند. آنها همیشه دیرشان شده است و کارهای یک ماه را در طی یک هفته می خواهند انجام دهند. دکتر هالُ ول در کتاب "شلوغی احمقانه" (Crazy Busy) خود اظهار می دارد که جامعۀ ما بلحاظ فرهنگی از نوعی بیماری روانی انجام کارها به صورت ضربتی، رنج می برد. آیا این موضوع ممکن است بخاطر بمباران تبلیغاتی مردم با هزاران پیام در هر روز باشد؟

امروزه با آمیزه ای از تکنولوژی دستگاههای دیجیتالی، زیست شناسی و فناوری دست به دست هم داده اند تا با ارائۀ اثربخش پیام برند به مقابله برخیزند. اکنون آنچه که مورد نیاز است یک روش دسترسی به مشتریان بالقوه می باشد تا آنها را بلحاظ هیجانی و نیز بدون تداخل و مزاحمت و در راستای شرایط عادی زندگی شان با برند درگیر و برند را به تجربه آنها برسانیم. این همان تعریفی است که از یک کمپین موفق بازاریابی حسی می توان ارائه داد .

به نظر من این می تواند مدخل مناسبی برای مانیفست انجمن بین المللی بازاریابی حسی(IXMA)  باشد. سالهاست که بازاریاب ها دچار تغییرات عمیقی در نحوۀ ارسال پیام کسب و کارها و مؤسسات تجاری می شوند. همانطور که همه می دانیم دنیای بازاریابی در حال تغییر است. این تغییر اساساً خواست و نیاز مصرف کنندگان است که روز به روز سهم بیشتری از قدرت بازار را به خود اختصاص می دهند. این صاحبان جدید قدرت بازار، دیگر به یک نسخه تعارض آمیز برای تمامی پیام های رسانه ای برندها، واکنش نشان نمی دهند.......
ادامه مطلب ...
  نظرات ()
در جستجوی کتاب بازاریابی بدون تبلیغات نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٢٧ اردیبهشت ۱۳٩٠

در گیرو دار مشغله های روزمرّه اغلب دچار شرایطی می شویم که برای بازسازی روحیه خود نیازمند بهانه می باشیم.

دیروز یکی از همانروزهائی بود که سخت دنبال اینجور بهانه ها می گردیدم ..... تا بالاخره حدود عصر زنگ موبایلم به صدا در آمد و یک عزیز کارآفرین با لهجۀ شیرین جنوبی از محرومترین و دورافتاده ترین مناطق کشور عزیزمان ایران – بندرجاسک – سلام احوالپرسی کرد و می خواست یک جلد کتاب بازاریابی بدون تبلیغات را تهیه کند تا با آن کسب و کارش را سرو سامان دهد. راهنمائیش کردم ..... دوباره جان گرفتم.

  نظرات ()
سه نکته برای اینکه ایده های تان شنیده شود نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٤ اردیبهشت ۱۳٩٠

در دنیای شلوغ و پر سروصدای کنونی، ایده های جدید به آسانی در میان فضای پر هیاهو و مملو از جاروجنجال، گم شده و ناپدید می شوند. اگر دارای طرحی هستید که می خواهید شنیده شود، پیشنهاد می کنیم از روشها و تاکتیکهای تهاجمی استفاده نشود. در اینجا به سه راهبرد عمومی برای اثربخش تر کردن این منظور اشاره می شود:

1.      مخاطبان نسبت به چه مطلبی حساس هستند: باید دانست چه موضوعی برای افراد و مخاطبان ما اهمیت دارد. لذا بهتر است در مورد آنها و طرز فکرشان چیزهائی بدانیم. می توانیم این اطلاعات را در شبکه های اجتماعی و یا طی پرسش های مستقیم، کسب کنیم. این اطلاعات به ما کمک می کند تا ایده مورد نظر را در چارچوب درستی ارائه کنیم.

2.      به پرسشهای "چرا که نه " پاسخ بدهیم: بیشتر ایده ها به علل مختلف با شکست مواجه می شوند. بایستی قبل از ارائۀ ایده درمورد مخاطرات، نارسائی ها، و روشهای جایگزین به تفصیل فکر کنیم.

3.      بایستی از تمام هیجان و احساسات در بیان مطالب استفاده کرد: در مورد اینکه چرا فکر می کنیم ایده ما یک ایده خوب است بایستی صراحت داشته و در مورد منفعت های حاصل از آن بسادگی سخن بگوئیم. اما هرگز در مورد حقانیت خودمان اصرار نورزیم. دیگران را با همدلی و تشریک احساسات مان در مورد موضوع، اقناع کنیم.

 

تلفن تماس: 09121269382


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
سه روش برای افزایش مشارکت افراد در نشست ها نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳٩٠
منبع : هاروارد بیزنس ری ویو 

همه با هدف از برگزاری نشست آشنا هستند: جلسه یا نشست برای این تشکیل می شود تا در مورد یک یا چند موضوع مهم بحث و بررسی و نتیجه گیری شود. در این نشست ها معمولاً افراد خاصی فعالانه در مباحث شرکت می کنند و عده ای دیگر شرکت کنندۀ خاموش و غیرفعال هستند. مشارکت معنی دار افراد در نشست ها یکی از عوامل کلیدی موفقیت برای  به نتیجه گیری منتهی شدن نشست ها می باشد. در این جا به سه روش ساده برای هرچه بیشتر فعال کردن افراد در این نشست ها اشاره می شود:

1.     سعی کنیم تنها کسی نباشیم که در نشست صحبت می کند : این موضوع نه تنها موجب می شود تا دیگران نتوانند ابراز عقیده کنند بلکه باعث می شود تا القاء شود که فقط ایده ما مهم است و نظر دیگران اهمیتی ندارد، لذا بایستی شرایطی فراهم آورد تا قبل از آنکه به صحبتمان ادامه دهیم حد اقل سه نفر دیگر صحبت کنند و اظهار نظر نمایند.

2.     با نگاه مثبت به تمامی نظرات بنگریم: بایستی نشان دهیم که تمامی نظرات ارزشمند می باشند. این کار را با اشاره به نکات مهم مطرح شده از جانب هر یک از افراد می توان انجام داد. از افرادی که کمتر اظهار نظر می کنند  به خاطر توضیحاتی که می دهند تشکر کنیم.

3.     بطور مستقیم پرسش کنیم: برای اینکه از تمامی افراد بازخورد داشته باشیم، می توانیم پرسشهائی مستقیم مطرح کنیم و نظر آنها را جویا شویم. توجه داشته باشیم که این تاکتیک نبایستی به روشی مجادله و مقابله آمیز انجام شود. مثلاً می توان پرسید "آیا شما در این زمینه توضیحی به نظرتان می رسد؟"

تلفن تماس: 09121269382

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب