محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
پنج وظیفۀ مهم یک رئیس خوب نویسنده: محمد سالاری - پنجشنبه ٢٠ بهمن ۱۳٩٠

مدیران قد کوتاه بخوانند

اقتباس از نگاشته های  : Jeff Haden  

صاحبان کسب و کارهای بزرگ مطابق با عملکرد و اقداماتی که انجام  می دهند به افرادی بزرگ مبدل می گردند. قصد و نیت بی معنی است، واژه ها مهم هستند، و نتایج همه چیز. البته شاید نه همان نتایجی که فکرش را می کردید.

این پنج کار را انجام دهید تا خودتان، شرکت تان، و مهمتر از همه کارکنان تان، همگی شاهد نتایج درخشان آن باشید. اما این پنج کار را انجام ندهید و دیگر مهم نیست که چقدر سخت کوش و فعال در کسب و کارتان باشید، بالاخره کم خواهید آورد.....


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
سه "نباید" در قانع کردن دیگران نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٠

منبع : HBR هشت فوریه 2012

اقناع دیگران و جلب موافقت آنها با ایده ها و باورهای مان، یکی از مهارتهای بسیار مهم رهبری است. اما بیشتر مدیران نمی دانند که این مهم را چگونه به انجام برسانند. در اینجا به سه نکته اشاره می شود که در هنگام قانع کردن دیگران بایستی حتماً از آنها احتراز شود:

1.    هیچگاه مذاکره را با قسمتهای سخت و ناگوار آن آغاز نکنیم:

      آغاز سخن با خط و نشان کشیدن و موضعگیری های سفت و سخت موجب از دست دادن فرصت برای بررسی نقاط اشتراک و به انجام رساندن اهداف مذاکره می شود و به طرف مقابل بهانه برای ضدیت می دهد. بهتر است ابتدا مواضع خود را با ملایمت و احتیاط مطرح کنیم و سپس در صورت لزوم از آنها دفاع کنیم.

2.    در برابر توافق و رسیدن به راه حل های جدید، مقاومت به خرج
ندهیم:

    موافقت و رسیدن به راه حل های جدید به مفهوم تسلیم نیست. افراد دوست دارند تا ما را به اندازۀ کافی در برابر نگرانی هایشان، قابل انعطاف بدانند تا برای رسیدن به یک راه حل دو جانبه امیدوار باقی بمانند.

3.    فکر نکنیم که مذاکره و معامله یک فعالیت لحظه ای است:

    اقناع یک فرآیند است. به ندرت می توان در تعامل مقدماتی و ابتدائی به یک راه حل دست یافت. باید گوش کنیم و بشنویم، نگاه کنیم و موضع خودمان را به آزمون بگذاریم، آنگاه به یک جمعبندی مبتنی بر تمامی فاکتورها و عوامل رسید.

 

  نظرات ()
آیا می دانید به چه نوع مشاوری احتیاج دارید نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳٩٠

برگرفته شده و اقتباس از : HBR  ژانویه 30

مشاور به انسان کمک می کند تا در کار و زندگی بهترین راه مقدور و ممکن را انتخاب نماید. اما بایستی توجه داشت این ما هستیم که باید مشاور را انتخاب کنیم و در غیر اینصورت انتظار برای اینکه کسی ما را زیر چتر حمایت خود قرار دهد، تنها یک توهم و نوعی بیماری روانی است که بایستی درمان گردد. به دنبال افرادی باشیم که می توانند و قادر هستند به ما کمک کنند. اولین گام آن است که تشخیص دهیم برای چه کاری به چه نوع مشاوری نیاز داریم:


  •  مشاور همکار -  این فرد می تواند یک همکار، یک دوست و یا یک آشنای دارای صلاحیت باشد که ارتباط او با ما یک نیاز دو طرفه را جواب می دهد. به عبارت دیگر او به ما به همان اندازه احتیاج دارد که ما به او احتیاج داریم. اگر نیاز به یادگیری مهارتی خاص داریم می توانیم از چنین فردی  البته در ازای تأمین نیازی که وی نیز در حوزۀ مشترک با ما دارد، بهره ببریم. توجه داشته باشیم رفاقت و دوستی و همکاری یکطرفه دوامی ندارد.

  چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی     که یکسر مهربانی دردسر بی


  • مشاور از راه دور -  این فرد خارج از سازمان و کسب وکار مان قرار دارد و دارای صلاحیت برای ارائه راهنمائی های هدفمند و کاربردی می باشد. اگر احساس می کنیم که دچار یک جمعبندی تکراری در کارمان هستیم یا اینکه در تعیین اهداف کاری دچار اشکال هستیم و یا حتی در پیاده سازی و تحقق اهداف کاری با مسائلی روبرو هستیم، بهتر است از یک مشاور مرتبط در حوزۀ کسب و کار که دارای تجربۀ و سابقۀ کافی و قابل اعتماد باشد، یاری بگیریم.

  • مشاور نا مشهود – با چنین مشاوری احتیاج نیست تا از نزدیک ارتباط داشته باشیم. می توانیم با مشاهده و پیروی از نمونه موارد مشابه با نیاز ما که وی در کتاب ، مقاله، وبلاگ، یا هر روش دیگری ابراز می دارد، بهره ببریم.

 

  نظرات ()
اهداف خود را قبل از جلسۀ مشاوره و دیدار با مشاور بطور مشخص تعیین کنیم نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ٩ بهمن ۱۳٩٠

19 ژانویه 2012

اقتباس از : HBR

اینکه بدانیم در یک برنامۀ مشاوره در پی چه مطلبی هستیم و می خواهیم به چه چیز برسیم، از اهمیت بالائی برخوردار است. این موضوع بخصوص در ساعات و جلسات اولیۀ مشاوره که غالباً از هر دری سخنی به میان می آید، برای اداره جلسه و به نتیجه رسانیدن آن بسیار کلیدی است.

قبل از اولین جلسه با مشاور، معین کنیم(به صورت نوشتاری) که امیدوار هستیم چه نکته ای را فرا بگیریم. از خودمان بپرسیم برای کار و زندگی در پی چه هستیم. کدام داشته ها به ما کمک می کند تا به خواسته هایمان نزدیک شویم؟ کدام توانمندی ها  می توانند بهترین کمک و یاری را به ما ارائه دهند؟ آنگاه صادقانه موانع، چالش ها، یا ناتوانی ها و ضعف هائی که از سرعت ما می کاهد و یا موجب توقف ما می شود را بررسی و تعیین کنیم.

وقتی حائز این شرایط شدیم و به همچین جایگاهی رسیدیم، آنگاه قادر خواهیم بود که اهداف خود از برگزاری جلسۀ مشاوره را بطور مشخص با مشاور در میان بگذاریم. بهتر است تعداد مواردی را که در یک جلسۀ مشاوره مورد بررسی قرار می دهیم، در حدی باشد که بر کیفیت جلسه تأثیر نگذارد و مطالب بخوبی کنکاش و تفهیم شوند.

  نظرات ()
مدیران به هوش؛ CRM یا CEM، مسئله این است. نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۱ بهمن ۱۳٩٠

منبع: mycustomer.com

شواهد حاکی از قربانی شدن مدیریت تجربه مشتری(CEM) به خاطر
سرمایه گذاری بر فناوری مدیریت ارتباط با مشتری
(CRM) است.

اینکه CRM فقط یک تجهیزات شامل نرم افزار و سخت افزار است یا خیر؟ خود به تنهائی یک بحث مستقل است اما ارتباط این موضوع با مدیریت تجربه مشتری    (CEM) در کجاست، همان موضوعی است که در زیر به آن پرداخته شده است.

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب