محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
اهدافی را تعیین کنید که برای کارکنان تان قابل دسترس باشد نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٧ فروردین ۱۳٩٠

نکته های مدیریتی در هنگام استخدام نیرو

منبع: هاروارد بیزنس ری ویو

کمک به کارکنان برای تعیین اهداف و دسترسی به آنها، یکی از مهمترین کارهای هر رئیس یا مدیر یک کسب و کار می باشد. شکست در دسترسی به اهداف می تواند به بروز مسائلی فردی برای کارکنان، خودتان به عنوان مدیر ارشد، و کل سازمان بیانجامد. البته تعیین اهدافی که بسیار ساده و آسان می باشند نیز هیچکس را ارضاء نمی کند. در اینجا به سه روش اشاره می شود تا از قابل دسترس بودن و همچنین انگیزه بخش بودن اهدافی که تعیین می کنیم مطمئن شویم:

1- هدفهای افراد و بخش های سازمان را با تصویر بزرگی که کسب و کارتان به دنبال ایجاد آن است، پیوند بزنید. همه دوست دارند بدانند کاری که انجام می دهند چه نقشی در اهداف بزرگتر شرکت دارد. بایستی این موضوع را به صراحت و روشنی طراحی و بیان کنیم.

2- علائق فردی را دخیل کنیم. تا حد ممکن مسئولیتهای افراد را طوری تنظیم کنیم تا با علاقمندی ها یا اهداف فردی آنها تطابق داشته باشد. بطور مثال اگر وی علاقمند به آموزش است، بهتر است شرایطی فراهم آوریم تا در مباحث و موضوعات آموزشی برایش نقشی در نظر گرفته شود. این روش در توفیق افراد سازمان بسیار مؤثر است.

3- اهداف را توسعه دهیم. کارکنان علاقمند هستند تا به استانداردهائی که برایشان تعیین می شود، دسترسی پیدا کنند. انتظار بیشتر از آنها به مفهوم تلاش بیشتر آنها برای تطابق با استانداردهای جدید می باشد. البته به یاد داشته باشیم کارکنان را در مورد انتظارات خودمان از آنها، با خبر کنیم و انتظارات مان را به صراحت بیان نمائیم.

 

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
سه روش برای شناخت تناسب فرهنگی کاندیدای شغل با شرکت نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۱٤ فروردین ۱۳٩٠

نکته های مدیریتی در هنگام استخدام نیرو

منبع: هاروارد بیزنس ری ویو

بسیاری از متخصصین امر استخدام ابتدا بر تناسب فرهنگی و سپس بر داشتن مهارتهای شغلی تأکید می ورزند. فلسفۀ آنها این است که می توان به راحتی توانمندیها را آموزش داد اما ارزش ها را به سادگی نمی توان در افراد ایجاد کرد. لذا سازمان به افرادی نیازمند است که با ارزشهای اصلی آن تطابق داشته باشند. در اینجا به سه روش برای ارزیابی تناسب فرهنگی افرادی که کاندید استخدام در یک شرکت هستند اشاره می شود:

1.      تعاملات وی را مشاهده کنید. کسی نمی گوید که با ارزشهای شرکت همخوانی ندارد، اما بهتر است این موضوع را در عمل مشاهده کرد. از مصاحبه شوندگان بخواهید تا در اقدامات گروهی شرکت کنند یا با دیگر کارکنان تعاملاتی داشته باشند تا همخوانی با ارزشهای شرکت در شرایط تقریباً طبیعی مشاهده شود.

2.      در مورد فرهنگ سازمانی باید صریح و بی پرده گفتگو کرد. در مورد شرکت و آنچه در آن می گذرد بایستی صریح و رک بود و از هر گونه بزرگنمائی پرهیز کرد. برخی از کاندیدها خودشان اگر احساس کنند که با شرکت شما سنخیتی ندارند، داوطلبانه کنار می روند.

3.      در مورد ارزشها جداگانه مصاحبه کنید. در صورت امکان،ارزشها را طی روندی جداگانه ارزیابی کنید. این احتمال وجود دارد که وقتی مهارتها و ارزشها را جداگانه طی دو مصاحبه مختلف مورد بررسی قرار می دهید، آنگاه موردی از قلم نیفتد.

تلفن تماس : ٠٩١٢١٢۶٩٣٨٢

  نظرات ()
کاری کنید که افراد خوب تیم نزدتان بمانند(نکته های رهبری از هاروارد بیزنس ری ویو) نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۸ فروردین ۱۳٩٠

تعداد معدودی از مدیران می توانند فقط با اتکاء به هوش و ذکاوت خویش، موفق شوند. بنابراین حفظ ستاره ها نه تنها برای شرکت تان خوب است بلکه برای تقویت ارکان رهبری خودتان نیز اهمیت دارد. به سه نکته برای حفظ بهترین افراد درتیم تان توجه کنید:

·        به تیم اعتماد کنید. به افرادتان فرصت بدهید تا توانمندی های منحصر به فرد خود را به کار بگیرند. به آنها اجازه دهید کاری را انجام دهند که در آن بهترین هستند.

·        ارتباط برقرار کنید. هر روز اوقاتی را به همراه افراد برای بررسی چگونگی انجام کارهایشان سپری کنید – بصورت شخصی و بطور حرفه ای. از موضوعات شخصی و حساس احتراز کنید مگرآنکه کارمندتان آن را پیش بکشد.

·        به فردیت کارکنان توجه کنید. نیازهای فردی کارکنان خود را شناسائی کنید و دستورات، تشویق ها و سمت های سازمانی  و رسمی آنها را مطابق با همین یافته ها تنظیم کنید.

  نظرات ()
نتایج تحقیقات 2011 انجمن بازاریابی حسی نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٦ فروردین ۱۳٩٠

·        توصیه محصول از طریق اشخاص مؤثرتراست تا از طریق رسانه های اجتماعی.

·        کمپین های حسی با هدف افزایش فروش می تواند  الگوی رفتار خرید را طی یک  بازه زمانی تغییر دهد. یک اندازه گیری اثربخش از تمامی تأثیرات ROI شامل برندهای اصلی و برندهای فرعی بایستی در چنین شرایطی بکارگرفته شود.

·        زمانی که تجربه برند را با یک محصول اتصال ذهنی می دهید و تداعی ایجاد می کنید، بایستی اطمینان حاصل کنید که این محصول مناسب بوده و قادر به تحریک احساسات مشتریان هدف می باشد البته طرفداران برند آمادگی بیشتری  برای درگیر شدن در این تجربه و ایجاد اثرگذاری بیشتر در کمپین، خواهند داشت.

·        همانطور که تخفیف برای جوانترها می تواند تاکتیک قدرتمندی باشد، مشتریان مسن تر که تجربه بیشتری از برند دارند می خواهند در مورد میراث ارزشی برند بدانند. با زبان آنها سخن بگوئید.

·        در کمپین حسی، برای ایجاد ROI بیشتر بایستی تاکتیکهائی بکار برد تا شرکت کنندگان انگیزه و دلیل برای مراجعه دوباره به کمپین را داشته باشند. شاید این کار را بتوان با دادن آفرهای مخصوص، یادآوری های الکترونیکی، کوپن های خرید و غیره به منظور ایجاد انگیزه و ارائه ارزش بیشتر، تحقق بخشید.

·        برندها بایستی با مصرف کنندگان مبتنی بر ارزش اصلی خود، اتصال ذهنی برقرار کنند. شرکتهای بازاریابی حسی می توانند بر به زندگی در آوردن فایده های ارزشی برندها سرمایه گذاری کنند تا ROI بیشتری به نسبت  استراتژی کاهش قیمت، ایجاد کنند.

·        "سطح مناسب" تعامل برای تجربه برند را مورد توجه قرار دهید. یک تجربه  برند که افراد را کاملاً درگیر می کند، بایستی در مدتی کوتاه بتواند تأثیر گذاری داشته باشد. "هزینه هر تماس" و مخاطره اثرات منفی را در صورتیکه کار طولانی باشد، کاهش دهید.

·        توجه به تأثیرات مواردی که براحتی قابل اندازه گیری نیستند(تغییر نگرش یا رفتار) ، و بکارگیری شبکه گسترده تری برای تبلیغات دهان به دهان جهت اثربخشی هزینه کمپین، بایستی به عنوان یک عنصر مهم در آمیزه بازاریابی حسی، در نظر گرفته شود.

·        استانداردسازی ابزارهای اندازه گیری، بسیار مهم است تا بتوان دستاوردهای حاصل از کمپین را بدرستی درک کرد. بایستی اثرات ناشی از "هزینه هر مخاطب تجربه زنده برند" را به منظور ایجاد تعادل در کل کمپین، بتوان کمّی و به مبلغ تبدیل کرد.

·        برنامه های تعامل با شرکت کنندگان در تجربه زنده برند از طریق برخط (وب و سایتهای رسانه های اجتماعی)، پس از پایان یک کمپین حسی به منظور افزایش تأثیرات آن بایستی مورد توجه قرار بگیرد. این موضوع برای دستاوردهای دراز مدت برند، بخصوص در صنعت خرده فروشی، بسیار اساسی است.

·        شرکتهای بازاریابی بایستی بر ایجاد یک بصیرت مبتنی بر واقعیت از اثربخش بودن بازاریابی حسی برای کارفرما تلاش کنند زیرا این تلاش بر منافع صنفی آنها و نیز ایجاد ارزش بیشتر برای کارفرما تأثیر می گذارد.

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب