محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
معرفی کتاب مدلهای مدیریتی برای راه اندازی و اداره یک کسب و کار(از تئوری تا عمل) نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸٩

 

کتاب مدلهای مدیریتی برای راه اندازی و اداره ی یک کسب و کار (از تئوری تا عمل) تألیف درگی - سالاری، تلاشی است  به منظور مرتقع نمودن نیاز مشاورین بازاریابی، واحدهای تحقیقات بازاریابی، و مدیران بازاریابی شرکتها و هدف از آن ارائه ابزارها و مدل هائی است که  بیشترین کاربردها را برای پاسخ گوئی به تحلیل های مورد نیاز این کسب و کارها در بر داشته باشد.

با بکارگیری متناسب این ابزارها و مدل ها می توان بر توانائی خود برای یافتن پاسخ برخی پرسشهائی که در کسب و کار با آنها مواجه می شویم ، بیفزائیم.

ترتیب این مقولات در کتاب به گونه ای است که با راه اندازی یک کسب و کار و مسائل مرتبط با آن در طی روند رشد، تقارن و تناسب داشته باشد. به عنوان مثال اولین بخش به بررسی محیط کلان کسب و کار اختصاص داده شده است و به همین ترتیب ، منظور از تأسیس شرکت (مأموریت)، و همچنین جایگاه شرکت و کسب و کار در بین رقبا و ...، مورد توجه قرار گرفته است، تا مجموعه حاضر بتواند بیشترین راهها را برای پاسخگوئی به مراحل گوناگون راه اندازی و اداره یک کسب و کار، فراهم آورد. برای تهیه این کتاب می توانید با واحد انتشارات شرکت TMBA به شماره های 4-66028401 تماس حاصل فرمائید.

با این حال استقاده از این ابزار و مدل ها پیچیدگی چندانی ندارد، اما بایستی توجه داشت که بکارگیری آنها بی نیاز از عامل قضاوت انسانی نیست . لذا به همین دلیل چنانچه در نحوه استفاده از آنها تردید داشتید، می توانید از نظرات یک مشاور مجرب استفاده نمائید.

تلفن تماس: 09121269382

  نظرات ()
بازاریابی حسی ؛ بازاریابی متعالی نویسنده: محمد سالاری - چهارشنبه ٢٠ امرداد ۱۳۸٩

بازاریابی حسی ؛ بازاریابی متعالی

گفتگوی احمد آخوندی و محسن جاوید مؤید با محمد سالاری

چه دلایلی عامل روی آوردن به بازاریابی حسی شد؟

به نظر من زندگی کیفی انسانها و نیز شرکتها از چرخه های S   مانندی تشکیل شده است که وقتی به انتهای هر دور می رسند برای شروع چرخه بعدی دچار نوعی بحران می شوند. بحران در تفکر و باورها، بحران در رفتار، بحران در ارتباطات و ... در این شرایط نوعی انرژی به علاوه ی گونه ای از بصیرت(شم)، دست به دست هم می دهند و با امکانات موجود، حرکت به جلو و بالا را هموار می کنند.

می توانم بگویم رویکرد ما در شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتیTMBA به بازاریابی حسی، حاصل این قبیل فعل و انفعالات بوده است. اما اگر منظورتان به حوزه فردی و شخصی این مقوله ارتباط داشته باشد و بیان اینکه چرا این مفهوم را به طور جدی پیگیری کردم، آنگاه باید توضیح بدهم که موضوع به اواخر سال 88  و طرح مطلب توسط مدیر دوراندیش شرکت یعنی جناب آقای درگی باز می گردد. لذا پس از آنکه بین بازاریابی حسی و علائق و انگیزه های شخصی خودم  نوعی سنخیت که با سابقه قبلی در کار "بازاریابی بدون تبلیغات" تجربه کرده بودم ، پیدا کردم ، آنگاه بقیه مسیر .....


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
زمانی که کارکنان تان بیشتر از شما می دانند نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ۳ امرداد ۱۳۸٩

منبع:  HBR  ٢٠ ژولای ٢٠١٠

مدیریت کسب و کارهائی که به مهارتها و تخصص های بالائی وابسته است، خود نیازمند مهارتهای خاصی می باشد که اغلب فراتر از تصورمان است. دربیشتر اوقات طبقه "دانش کارها" (knowledge workers) راجع به شغل خود بیشتر از رئوسایشان می دانند. بنابراین چگونه افرادی را که بیشتر از شما می دانند ، مدیریت خواهید کرد؟

در چنین مواردی بایستی بر خواست و نیاز کارکنان متمرکز شد و نه مهارتهای رهبری و مدیریتی . در اینجا نکاتی مختصر و مفید برای اداره  قشر "دانش کارها"، ارائه شده است:


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب