محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
12 اصلی که هر رئیس خوب به آن اعتقاد دارد نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۱٧ خرداد ۱۳۸٩

منبع:HBR   رابرت ساتن استاد علوم مدیریت در دانشگاه استانفورد می باشد.

چه چیز موجب خوب بودن یک رئیس می شود؟ این سئوالی است که مدتها ذهنم را به خود مشغول کرده است. سال گذشته مطالبی در مورد منابع انسانی و این موضوع ارائه دادم و اخیراً روی کتابی به نام "رئیس خوب، رئیس بد" کار می کنم( تا ماه سپتامبر منتشر خواهد شد).

در هر دو مورد سعی کرده ام تا جای ممکن دارای رویکردی مستند به مطلب باشم یعنی از هر گونه توصیه ای که فاقد مستندات قابل اثبات باشد، پرهیز کنم. لذا می خواهم از تکنیک ها و رفتارهائی بگویم که ریشه در تحقیقات دارند. به نظر من از طریق انطباق با این عادات رئیس های خوب، و احتراز از گناهان رئیس های بد، هر کس می تواند نظارت بهتری بر کارخود یا دیگران داشته باشد.

در همین حال به این نتیجه رسیده ام که  تمامی تکنیکها و کوچینگ های رفتاری موجود در دنیا برای خوب کردن یک رئیس کافی نخواهد بود مگر آنکه او دارای یک سری اهداف مشخصی باشد. مطالعات من در مورد تحقیقات همکاران در این زمینه، به علاوه تجربه ام در مشاوره به مدیران، مرا به اصول مهمی در مورد رئیس های خوب رهنمون کرده است که طبعاً رئیس های بد فاقد آن بوده اند. این دوازده اصل به شرح زیر می باشند:


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
بازاریابی حسی چیست؟ نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۱٠ خرداد ۱۳۸٩

بازاریابی حسی نوعی بازاریابی است که با مصرف کننده در سطوح گوناگونی ارتباط برقرار می کند. این سبک بازاریابی نه تنها مبتنی بر ذهن هیجانی مصرف کننده ساخته و طراحی می شود بلکه به ذهن شناختی و 5 حس وی نیز مربوط می شود.

برای اینکه موضوع را ساده کنیم باید بگوئیم که بازاریابی حسی بر یک تجربه تمام عیار مشتری از برند و محصول و واکنش های وی،  پایه گذاری شده است. ...


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
بازاریابی میدانی در تقابل با بازاریابی حسی نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۸ خرداد ۱۳۸٩

منبع : www.experiencethemessae.com

ظاهراً با دو دسته و گروه یا صفبندی در بین شرکتها مواجه هستیم از یکطرف فعالان بازاریابی حسی و از طرف دیگر کسانی که معتقد هستند این افراد بایستی زیرمجموعه و تحت قلمرو بازاریابی میدانی قرار بگیرند. البته ما در این مقاله نمی خواهیم که وارد این دعوا شده و از گروه خاصی طرفداری کنیم.

مباحث هر دو گروه کما بیش در مطبوعات و مجلات بازرگانی و مرتبط با کسب و کار به چاپ رسیده است اما مسئله اساساً به تعاریف بازمی گردد....


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب