محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
بیل گیتس : کارآفرین ، مدیر ، و رهبر نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸٧

منبع:Harward Business Review

27 ژوئن مصادف است با آخرین روز کاری مرد شماره یک مایکروسافت . مطالب زیادی در مورد وی به رشته تحریر در آمده و در سخنرانی ها ، سمینارها و گردهمائی های مختلف بر زبانها جاری شده است . انبوه این مطالب شاید موجب گردیده است که 27 ژوئن به عنوان آخرین روز کاری بیل گیتس، برای برخی نیز نشان خلاصی و رهائی از شر این همه گفت و شنود و شایعه در مورد فرد نه چندان مؤدبی باشد که در حوزة کسب و کار درخشیده است . هدف از این مقاله ، تجزیه و تحلیل نکاتی است که تازه کارهای کسب و کار می توانند از شاید موفق ترین کارآفرین عصر ما بیاموزند .


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
ایجاد انگیزه در بین کارکنان نویسنده: محمد سالاری - شنبه ٢٢ تیر ۱۳۸٧

 

ایجاد انگیزه در بین کارکنان

((مدیریت منابع انسانی در مشاغل متوسط و کوچک))

برای ایجاد انگیزش در بین کارکنان و به عمل در آوردن بالاترین توان آنان در انجام کارها بایستی به مسائلی فراتر از عوامل مالی بیندیشید. لازم به ذکر است که شما به عنوان صاحب کار و یا کارفرما خواستار کارکنانی وفادار، سخت کوش، و با روحیه ای عالی می باشید. اما آیا واقعا دسترسی به چنین منظوری امکان پذیر بوده و راههای رسیدن به چنین هدفی چگونه است. بد نیست به فهرست زیر و توضیحاتی که در مورد آنها ارائه شده است نگاهی بیندازید و با کمی تامل  به تطابق مفهوم آنها با محیط کار خود بپزدازید و شاهد نتایج آن باشید:

 

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
هفت اصل برای برند سازی به کمک مشتریان نویسنده: محمد سالاری - شنبه ۸ تیر ۱۳۸٧

مشتریان در تشریک مساعی برای تقویت برند شما چه انگیزه ای دارند و نقش محققین چه می تواند باشد؟

 World research منبع :

ایجاد زمینه و انگیزه برای مشتریان جهت تشریک مساعی در تقویت و توسعه  یک برند، شیوه ای است که بر"هر چه مفید تر بودن" متمرکز است. فلسفه بازاریابی اجتماعی در عمق دیدگاه خود بر این اصل یعنی مفید بودن تکیه می ورزد و این بدان مفهوم است که دیگر فروش محصولات و خدمات بر دو عامل خریدار و فروشنده محدود نمانده و عامل سومی با شاخص مفید بودن این تعامل، بر آن نظارت می نماید.

درگیر کردن و دخالت دادن مشتری در کارها، تمایز محصول یا خدمات،و تحسین کردن مردم به جای تحریک آنها به خرید، جایزه دادن به خاطر خرید، یا ارائه فرصتهائی برای مشهور کردن آنان، روشی است که به شراکت با مشتریان در ساخت و تقویت برند منجر می گردد.


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
8 خطای ساده برای آنکه از محل کار اخراج شوید نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٤ تیر ۱۳۸٧

آیا توجه کرده اید که بیشتر کارفرمایان با هوش در طی مراحل استخدام کارکنان خود ، به نحوی سعی می نمایند تا علت جابجائی های شغلی فرد متقاضی کار را مشخص نمایند؟

درست است که فارغ از علت جابجائی ها نمی توان صرفا" با در نظر گفتن تعداد جابجائی ها در مورد افراد قضاوت کرد، اما بدیهی است که جابجائی های مکرر و متعدد در رده  کارکنان جزء، غالبا" نقطه قوت و تجربه بالا تلقی نمی گردد. بهتر است با چشم انداز ارتقاء نیروهای کار موجود در بازار کار  و نیز استفاده کارفرمایان از تجربه یکدیگر و جلوگیری از صرف هزینه های تکراری که دیگران برای کسب تجربه متحمل شده اند به دو توصیه یکی برای کارفرمایان و یکی برای نیروهای کار توجه داشته باشیم :


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب