محمد سالاری
تماس با من
پروفایل من
آرشیو وبلاگ
      مشاوره کسب و کار،طراحی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک (ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین سود آوری اداره کنند تلفن تماس : 09121269382 خدایا جرآتی عطا فرما تا بهبود دهیم آنچه که می توانیم، صبر کنیم بر آنچه که نمی توانیم (بهبود دهیم) و دانشی که تفاوت این دو را بدانیم)
باید و نبایدهای جمع آوری اطلاعات در تحقیقات بازار نویسنده: محمد سالاری - یکشنبه ٢٩ دی ۱۳۸٧

منبع : Marketingscoop

جمع آوری اطلاعات در مورد رقبا

گرد آوری اطلاعات در مورد رقبا می تواند حس خوبی را در کسب و کار ایجاد نماید. با اینحال فراموش نکنید که انجام چنین کاری می بایستی مبتنی بر روشهای اخلاقی و معقول باشد. گرد آوری اطلاعات رقبا از منابع عمومی، مشتریان، و طرفهای سوم می تواند به پیش بینی در مورد فرصتها و روندهای بازار و نیز قوت ها و ضعف های رقبا کمک نماید.

سر فصلهای راهنمای زیر شما را بدون عبور از هیچ خط قرمزی به صورت گام به گام به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز رهنمون می نماید:.....

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
فرصتی برای رشد و ارتقاء توانائیهای کسب و کار نویسنده: محمد سالاری - سه‌شنبه ٢٤ دی ۱۳۸٧

رکود می تواند برای شرکتهای چابک به شانسی برای رشد و ارتقاء توانائی های آنان مبدل گردد

منبع : Mackinsey Quarterly   دسامبر 2008

رکودها، استراتژی شرکتها را به مخاطره می اندازند. با مشاهده عملکرد بد سازمان و سراشیب شدن منحنی سود، به راحتی می توان ارزشمندترین ویژگی ها را با بی دقتی از دست داد و به روحیه و یا جایگاه ذهنی سازمان در بین متقاضیان بالقوه کار(کارکنان احتمالی)، ضربه وارد نمود یا از مهمترین برنامه های توسعه و آموزش کارکنان صرفنظر کرد. اما راه بهتری هم وجود دارد.......

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
هدایت گذار از تردیدها نویسنده: محمد سالاری - دوشنبه ٢ دی ۱۳۸٧

منبع:Mackinsey Quarterly(دسامبر 2008 )

ترجمه: محمد سالاری

هدایت گذار از تردیدها

مسائلی که متعاقب این رکود بر سر راه کسب و کارها قرار خواهند گرفت دارای طیف بسیار گسترده ای خواهند بود. احتمال بقاء و حتی بهره مند شدن از فرصتهای طلائی برای شرکتهائی که از ویژگی  انعطاف پذیری، آگاهی، و قدرت بازسازی برخوردار باشند، بیشتر است.

در این مقاله سه مطلب مورد بررسی قرار می گیرد:

·         گستردگی طیف سناریوهای احتمالی  بر تردیدهای اقتصادی در سطح جهان تأثیر زیادی داشته است.

·         حذف شدن برخی بنگاههای اقتصادی بر رشد ناخالص داخلی تأثیر می گذارد – سئوال این است که چه مقدار؟

·         اعتبار ساقط شده و اقتصاد واقعی

 


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
دوستان من فوروم مشاوران انجمن جهانی بازاریابی حسی استخدام حرفه ای DR. Heinz روز نوشته های برویز درگی بازاریابی حسی - میدانی مدیریت ارتباط مشتری آقای سعید میرواحدی وبلاگ آقای بیابانی دکتر احمد روستا چهارراه تبليغات سیگما گروپ اقتصاد آنلاین رفتار سازمانی پرتال زیگور طراح قالب